Välkommen till Alnö IF F15
Om du är född 2015 och vill prova på att spela fotboll, kom och spela med oss!
Anmäl ditt barn via formuläret Bli medlem i Alnö IF (svenskalag.se)
Poppis 100-års loppis!
16 apr
Kom och handla på vår loppis den 13/4!
12 apr
Valborg närmar sig, kom och fira in våren med oss!
10 apr
Årets aprilskämt
2 apr
Lite ändringar kring vårt jubileum!
1 apr
Om du är född 2015 och vill prova på att spela fotboll, kom och spela med oss!
Anmäl ditt barn via formuläret Bli medlem i Alnö IF (svenskalag.se)
11 apr, 12:48 7 kommentarer
Hej på er!
Här kommer lite info kring kläder.
Till att börja med så kommer vi göra ett gemensamt inköp av tröjor enligt bild, perfekt att ha på sig till & från träning/match. Vi har beslutat att lagkassan delfinansierar detta med 5.000 kr och kostnaden per tröja blir då ca. 200-250 kr för er föräldrar. Exakt summa är svår att säga då det beror på hur många som vill beställa.
Vi har också en förhoppning att vi kan få hjälp av er föräldrar med sponsorer till dessa. Får vi ihop tillräckligt många sponsorer kan tröjorna i bästa fall bli kostnadsfria för er föräldrar.
Planen är att i ett första skede beställa dessa utan tryck (levereras med klubblogga) i en förhoppning att få dem innan Äppellunda Cup. Får vi in sponsorer och/eller spelarna vill ha namn så kommer vi undersöka att trycka detta i efterhand.
Jag kommer skicka ut en kallelse där jag vill att man svarar om man vill köpa tröja eller inte samt vilken storlek (finns i 140, 152 & 164). Jag kommer undersöka om det finns möjlighet att prova storlek på Stadium.
Matchtröjor
När det gäller matchtröjor så bytte många från 140 till 152 under förra säsongen. I dagsläget har vi inga fler tröjor i 152 men vi ska försöka köpa in fler i den storleken från något äldre lag som vi gjort tidigare. Det finns också tröjor i 164 så om man vill byta upp sig till 164 får man gärna meddela mig så byter vi vid en träning. På så vis kan vi också frigöra tröjor i 154 till de som i år behöver byta från 140.
Det finns också gott om shorts i 160 om någon behöver byta till det.
Föreningsprofil
Vill ni köpa andra kläder så har klubben föreningsprofil på Stadium och ni kan beställa direkt via denna sida: https://www.stadium.se/foreningar/1730762
/Materialarn
4 apr, 08:51 0 kommentarer
Vi som representerar F15 i sponsorgruppen jobbar på för fullt med att få in pengar till cupen, likaså representanter från P15.
Alla föräldrar får gärna ställa frågan till ett eller flera företag, t.e.x. till sin egen arbetsplats eller andra i sina kontaktnät. Intäkterna kommer bli ett gott bidrag till själva Cup-arrangemanget och slutligen ge en bra skjuts i lagkassan för våra tjejer.
Vi har sammanställt ett sponsorblad som beskriver vilka sponsorpaket vi erbjuder, vilken vi med fördel ser att ni delar till de tillfrågade företagen. Detta dokument finner ni under Dokument och mappen Sponsring. Ett företag har förstås möjlighet att välja flera sponsorpaket och/eller sponsra med valfri summa. Allt är välkommet!
Skulle något företag komma med ett eget förslag på sponsorupplägg så mottages det förstås också gärna. I sådant fall önskar vi i sponsorgruppen få hantera de frågorna, ange i så fall någon av oss som kontaktperson eller vidarebefordra själva frågan till oss.
När ni får napp på företag som önskar sponsra cupen ber vi er att förmedla oss en kontaktperson, mailadress och telefonnummer till de företagen. Maila den informationen till sponsring.appellundacup2024@gmail.com.
Funderar ni över något så är det bara att höra av sig till oss i sponsorgruppen!
Hälsningar Markus, Henrik och Jocke
25 mar, 20:27 0 kommentarer
Det har kommit upp lite frågor gällande hur arbetsfördelningen ser ut i planeringen av Äppellunda cup. Vi tänkte att det därför är bra att förtydliga det.
Överenskommelsen är att P15 och F15 kommer att dela 50/50 på intäkterna från cupen. För att det ska vara möjligt och bli så rättvist som möjligt behöver vi ha en någorlunda jämn arbetsfördelning mellan lagen. Detta innebär att vi har ungefär lika många antal föräldrar från varje lag som är indelade i arbetsgrupper. Då P15 är så pass många fler spelare än F15 så betyder det att vi i F15 behöver bidra med näst intill alla våra föräldrar för att det ska bli en rimlig arbetsfördelning mellan lagen. Att vi gör det är en förutsättning för att vi ska kunna dela lika på intäkterna. Som det ser ut nu så har vi 40-50 engagerade föräldrar från varje lag. Arbetsfördelningen kommer inte gå att få 100% jämn, men det är viktigt att vi bidrar med allt vi kan för att göra ett så bra jobb som möjligt och tillsammans göra en så bra och rolig cup som möjligt för våra barns skull.
Bra jobbat i alla arbetsgrupper så här långt! Hör av er om ni har några frågor eller funderingar.
/Ledarna
19 mar, 14:13 0 kommentarer
12 mar, 07:50 0 kommentarer
Hej!
Nu har lotterigruppen haft sitt första möte och det första vi kom fram till är att vi skulle behöva utöka styrkan med flera frivilliga föräldrar! Känner du att du kan tänka dig att vara med i lotterigruppen så hör av er till Jennie Nilsson 0706350840, jennie_128@hotmail.com (mamma till Love M i P15). I annat fall och vi inte får några frivilliga kommer vi att utse några flera som kommer att få ingå i lotterigruppen. Men vi hoppas i första hand på frivilliga.
Det har även tagits beslut på att vi önskar att alla barn bidrar med minst 6 priser till olika lotterier varav ett av dessa helst ska vara av lite högra värde ca 300:- och uppåt. Men alla gör o bidrar med vad man kan. Bättre med ett pris än inget och får man tag i fler än 6 är ju det en bra bonus!
Tänk på att det som gör att det köps många lotter är att det finns sånt som barnen vill ha så tänk på att inte komma med tex 5 reklampennor. Ett varierat utbud kommer gynna lagkassorna bäst. Har ni tex något ouppackat hemma som aldrig kommer att användas varför inte lägga in det som en tänkbar lotterivinst? Ett bra och varierat lotteri genererar mera pengar vilket leder till att lagkassorna fylls på bra och det är ju något vi alla vill.
Vi kommer även behöva hjälp med att hitta sponsorer på choklad och snacks, har man någon bra kontakt på detta så hör av er till lotterigruppen omgående! (VIKTIGT att tänka på är att inte kolla med ICA Alnö då dessa redan hjälper tillräckligt.)
Vad gäller priser så är det bara att sätta igång att scanna av och kolla runt och se vad ni kan få napp på. Alla priser kommer sedan att samlas ihop vid en träning i maj, måndag 13 maj (F15) och tisdag 14 maj (P15). Skulle man vilja lämna in de tidigare så hör man av sig till Jennie eller Lisa. Märk gärna påsen osv med ert barns namn. Dessa datum kommer någon/några ansvariga för lotterigruppen att finnas på plats på Äppellunda för att ta emot allt ni fått tag i.
Har ni några funderingar så är det bara att höra av sig till de två sammankallande för lotterigruppen;
P15 Jennie Nilsson, 0706350840, jennie_128@hotmail.com
F15 Lisa Vestman, 070-3334225, lisa.vestman@gmail.com
/ Lotterigruppen
Lör 20/4
09:00-10:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Mån 22/4
17:00-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Lör 27/4
09:00-10:00 |
Föräldramöte F15
Äppellunda klubbhus |
Lör 27/4
09:00-10:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Mån 29/4
17:00-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Tis 30/4
00:00-01:00 |
Beställning tröja
--- |
Lör 4/5
00:00-00:01 |
Seriestart
Ännu ej fastställt |
Lör 4/5
09:00-10:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Mån 6/5
17:00-18:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |
Lör 11/5
09:00-10:00 |
Träning
Äppellunda konstgräsplan |