Dela nyhet
INFORMATION till RCD tävlingslag 25/26
19 jun, 20:22 0 kommentarer
.
Hej alla!
Här kommer information inför kommande tävlingssäsong 2025/26. Snälla, orka läsa hela infon;-))!!!
Sommarträningar
Alla träningar som heter "sommarträning" i kalendern är frivillig. Vi hoppas dock att alla som kan komma och träna gör det för att hålla sig i form. Vi förutsätter att man tränar på egen hand också. Se förslag nedan.
Uppvisning 3/7
Som "rivstart" på det nya tävlingsåret startar vi med uppvisning kl. 18-18:45 på Stora Torget torsdagen den 3/7. All info om den uppdateras i kalendern och/eller egen nyhet längre fram. Vi ses för träning inför detta event på tisdag 1/7. Ska bli superkul!!
Kostnader*
- Tävlingslicens & träningsavgift för ht '25 980:- Betala senast 30/6-25
- Avgift NALC, Partille Arena 800:-** Betala senast 1/10-25
- Träningsavgift för vt '26 600:- Betala senast 31/1-26
* Kostnader för terminsavgifter samt tävlingen NALC.
** Den exakta kostnaden för NALC beror på insamlade pengar under ht '25. Förhoppningsvis betydligt lägre.
Inbetalningar
När du gör inbetalning, kom ihåg att skriva vad och för vem betalningen avser! Alla inbetalningar till föreningen sker på något av följande sätt:
- pg 461 38 74 - 9
- swish 123 243 7929
Ekonomiska förutsättningar
För att finansiera tävlingsdeltagandet samlar vi ihop pengar på olika sätt; försäljning, funktionärsarbete, sponsring och sökta bidrag.
Vi har ett fortlöpande samarbete med arrangören av MountX, vilket innebär att ni behöver boka upp helgen 29-31/8 då det åter är dags för "det stora" MountX-eventet. Ni som var med på Rya Åsar förra året vet att det var både omfattande och superkul! Exakta tider kommer senare, men du kan redan nu anmäla dig till de olika arbetspassen genom att svara på kallelse i kalendern. Om alla är med och jobbar kommer varje enskilt pass bli lätt att genomföra! Här behövs framför allt föräldrar men även ni aktiva som är ca 15 år och äldre!
Viktiga datum
- Onsdag 13/8 kl. 17:30 - 20:30 Uppstart för tävlingslagen. Kort träningspass samt teorigenomgång; att ingå i ett tävlingssatsande lag, (planering, kost, sömn mm)
- Onsdag 20/8 kl. 18 - 19:30ca Föräldramöte. Info till dig som förälder samt möjlighet att träffa andra föräldrar för planering av samåkning, hjälp inför tävlingsresor, uppdraget "hallvärd" och "vuxen i hallen" mm.
- Datum för externa tränare och långträning är inte satta ännu.
Uppstart för de olika lagen
Sommarträningarna övergår i obligatoriska, lagbundna träningar efter den gemensamma uppstartskvällen.
Planerade tävlingar
- Filmning & Digital bedömning - Gäller alla tre lagen och brukar ske under v.43-45. Här ska programmet vara komplett, klart och "sitta".
- NALC - Gäller alla tre lagen. Utgångskostand ca 800kr/person. Se info ovan.
- DM 2026 - Eventuellt för deltagande i lvl2 (Sceptres). Helsingborg Arena 14/3. Utgångskostnad ca 2200kr/person.
- Ev ytterligare tävling för lvl1 (LadyM) och ev. även lvl2 (Sceptres). Beräknad utgångskostnad 2500kr/deltagare.
- Utlandstävling för Empress under våren 2026.
Exakt var och när är ännu inte klart. För säkerhets skull börjar vi att samla in pengar "på bred front" redan i inledningen av tävlingsåret så att den ekonomiska biten finns med från start! Återkommer med mer info på F-mötet i aug.
- JAM-fest Nyköping. Eventuellt deltagande och troligen 9-10 maj 2026. Utgångskostnad är 2800kr/deltagare.
Ytterligare information om kostnader & betalning
Alla som ingår i tävlingsverksamheten betalar successivt kostnaden för tävlingsdeltagandet. När vi åker på långväga tävling brukar vi ha gemensam buss & övernattning på hotell. Till NALC, som arrangeras i Partille Arena i slutet av november/början av december, får ni föräldrar stå för kostnaden (körning egen bil).
Under året säljer vi kakor, kaffe, Delikatesser inför jul och Bingolottos julkalender & uppesittarlotter (enkel- dubbel- och trippellott). Vi vill att alla bidrar utifrån bästa förmåga i dessa försäljningar. Mer information om detta kommer inför aktuell försäljning.
Under året deltar vi som funktionärer i MountXs events. Det första efter sommaren är 29-31/8 och där räknar vi med att alla föräldrar och/eller deltagare kan vara med. Se info ovan. Ytterligare info kommer.
Se ungefärliga utgångskostnader per tävling ovan.
Observera att utgångskostnaderna är precis som det låter, en summa som vi utgår ifrån. Beroende på hur mycket pengar vi kan dra in via försäljning, stipendium och sponsring kommer de att landa på en betydligt lägre siffra. 2024/25 landade tävlingskostnaden inkl. allt under 1000-lappen vid varje tillfälle. Ibland ganska långt under;-).
Fundera gärna över ert kontaktnät och eventuella möjligheter till sponsring!! Vi har ett sponsringsdokument som vi mailar över vid intresse. Bara att höra av sig!
Svara på kallelserna!! - Information som gäller alla:
För att vi tränare ska kunna planera med bästa förutsättningar krävs att tjejerna (eller ni vuxna) svarar på kallelsen när den kommer. Om man har förhinder ska anledningen anges i fältet för anteckningar. Att bara skriva en . (punkt) eller "kan ej" hjälper oss inte att utveckla laget. Om man kommunicera privat med ansvarig tränare, skriver man det i fältet, t.ex. "har pratat med NN".
Vi förordar även att ni föräldrar hjälper tjejerna till samåkning för att underlätta för alla; tjejerna, er själva men även oss tränare som då till större grad får ha alla deltagare på plats alltid;-). Tillsammans är vi starka och tillsammans kan vi lyckas i tävlingssatsningen!
Egen sommarträning
Det är viktigt att alla som ingår i ett tävlingslag håller igång på egen hand under sommaruppehållet. Det gäller både uthållighet, styrka och stretch. Att komma vältränad och väl förberedd till uppstarten i augusti är en förutsättning för att laget ska lyckas!
Frågor?
Som vanligt går det bra att maila info@rcd.nu eller sms:a/ringa Sofia på 070-2299944,
Väl mött i vår cheersatsning för 2025/26!!
Cheer on & på återhörande!
hälsar
RCD cheertävlingstränare
Kommentarer