Nyheter från sektionen
Ingen nyhet publicerad från sektionen.
Nyheter från DGFB Flugan/RCD
Köp BingoLottos julkalender & uppesittarlotter av oss!!
9 nov
Ska du på BIO? - Köp biljett via Sponsorhuset!!
25 okt
Chans att se & beställa ROYAL-produkter 16/10 - i Bollebygd!!
3 okt
Save the date - 3/12-25
21 sep
Vi finns med hos FRITIDSKORTET
1 sep
Köp biobiljetter till specialpris och stötta Flugan/RCD!
21 aug
NALC - information
Igår, 13:10 0 kommentarer
.
Hej alla i Empress!!
Nu närmar sig tävlingssäsongen 25/26 första tävling - NALC i Partille Arena!
Först och främst måste vi ge er vh ett stort tack för all stöttning ni ger era barn (dvs våra aktiva) med körningar, prioriteringar av träning, försäljningar och all annan roddning som tillkommer. Utan detta nätverk är inte våra sammankomster möjliga!
Alla tränare har jobbat stenhårt med planeringar för att få ihop träningsupplägg, stuntgrupper, koreografier, team work, gymnastik, teknik osv, för att kunna ge de aktiva de bästa möjliga förutsättningar dessa dagar.
Och tjejerna har varit grymma!
Nu återstår "bara" alla nerver som är i omlopp... :)
Här kommer en hel del information som ni behöver ta del av men också med viktig återkoppling till oss:
SEMIFINALER
I år är det några spännande nyheter!
Varje division har både en grundomgång och en finalomgång. Och här är det bästa – alla lag kommer att tävla i båda dagarna!
Det betyder att vi får två fantastiska chanser att visa våra rutiner.
Alla våra tre tävlings lag kommer alltså att tävla både lördag 29/11 och söndag 30/11.
LEGITIMATION
Nytt för i år är även att alla deltagare måste ha med sig en identitetshandling (t.ex. pass, kopia av legitimation eller födelsebevis för barn som ännu inte har legitimation).
Då det kommer bli svårt att garantera säkerheten för dessa id-handlingar behöver ni maila in en kopia via länken nedan.
OBS! Kopian måste vara i formatet Pdf!
Skriv aktivas namn samt lag i ämnesraden!
Maila in id-handling hit senast 20/11 (info@rcd.nu)
TÄVLINGSDRÄKTEN
Alla aktiva får sina lånekläder, dvs tävlingsdräkten & scunchie/bow, ihop med träningen fredag den 28/11. Man ansvarar sedan för alla plagg som tillhör tävlingkläderna (inkl. scunchie/bow) fram tills dess att uppvisningen den 3/12 är slutförd. Då lämnas alla saker tillbaks i den plastpåse som man får med vid utlämnandet, ihop med att man prickar av sig. Kan låta löjligt att behöva ha samma påse, men det finns en anledning till varför tävlingskläderna ska tillbaka i just den utlämnade påsen!!
OBS!!! Dräkten får endast vädras INTE tvättas!!!
ATT HA PÅ SIG TILL SAMLINGEN BÅDA DAGARNA
- Tävlingsdräkten (Se info ovan)
- Lag T-shirt
- Förenings Hoodie
- Färdig håruppsättning
- Färdig make-up
- Svarta överdragsbyxor
- "Lätta/tunna" ytterskor (märk med namn då vi samlar dem i en "hög")
- Inga smycken
- Lämna värdesaker hemma! Vi kommer inte kunna säkerhetshålla dessa.
Gympapåsen med:
- Tävlingsskor (OBS! utan "Nfinity-väskan" eller annan förpackning)
- Vattenflaska som ni kan slänga (ex 50 cl pet flaska)
- Ev. Snacks/bars/frukt (inga nötter!)
- Personliga mediciner om man har (astmaspray osv)
LÖRDAG
Lämplig tid att lämna Borås på lördag 29/11 är kl. 12:45
Ordna själv med samåkningar inom laget!
Lunchtid för Empress är 13:30 på restaurang Delissimo. I år blir det kycklingpasta med gräddsås. (laktosfri, ingen morot)
Delissimo Portgången 3, 433 38 Partille
Tidsschema Samanställning Lördag
SÖNDAG
Lämplig tid att lämna Borås på söndag 30/11 är kl. 12:45
Ordna själv med samåkningar inom laget!
Lunchtid för Empress är 13:30 på restaurang Delissimo.
Tidsschema Samanställning Söndag
Vi tränare rekommenderar med det varmaste att Empress' deltagare INTE åker tidigare! Det finns ingen anledning att komma till hallen tidigare. Våra andra lag får man istället följa och heja på via live streaming. Dessutom har arrangören bett att deltagare inte ska vara "onödigt länge" i hallen då det redan förväntas vara mycket folk i omlopp.
FACEBOOK GRUPP FÖR FÖRÄLDRAR
Under tävlingshelgen kommer vi endast att uppdatera med info i våran facebook grupp, så är du inte med där än gå in via denna länken:
Lady M, Sceptres, Empress, Queens - RCD Föräldrar
Eller sök i Fb efter ovan namn.
LIVE STREAMING
Vi kommer få länken på tävlingsdagens morgon, vi skickar sedan ut den i facebookgruppen.
PUBLIK BILJETTER
Biljetter finns endast att köpa i länken nedan.
OBS! De kommer inte att sälja några biljetter på plats i Partille Arena.
Alla "säkerhetspersoner" får biljett från föreningen, så ni ska inte köpa egen biljett. Stefan Elfstrand är säkerhetsperson för Empress.
PARTILLE ARENA
Partille Arena
Gamla Kronvägen 2
433 33 Partille
För mer info om kollektivtrafik till arenan eller besöksparkeringar klicka här: Info Partille Arena
Observera att det är "byggarbetsplats" jämte arenan och därmed tämligen ont om P-platser. Var noga med att parkera på rätt ställe då P-vakter alltid är arbetseffektiva i området.
SUPPORTERS
För er som har möjlighet att komma och heja på våra lag finns även en SUPPORTER T-shirt att beställa för 295: - om man vill.
Senaste datum för beställning är 19/11.
Beställ Supporter T-shirt här.
Då biljetterna inte är platsbestämda brukar vi försöka få så många som möjligt att sitta tillsammans på läktaren och stötta tävlingslagen som är på mattan. Vi återkommer via facebookgruppen med tid och plats för en sådan uppsamling.
Info från arrangören:
Varsity Europe gör allt för att ge alla idrottare, tränare och åskådare en säker, bekväm och trevlig upplevelse när de deltar i våra evenemang. När du deltar i ett evenemang som organiseras av Varsity Europe förväntas du följa vår uppförandekod för fans. Uppförandekoden behandlar beteenden som äventyrar andras säkerhet eller stör njutningen av våra evenemang eller främjar en positiv miljö för alla. Följande beteende är förbjudet vid alla Varsity Europe-evenemang och kommer att resultera i uteslutning från evenemanget och/eller eventuell uteslutning från framtida. Varsity Europe-evenemang: Uppförande kod för supporters
PRISUTDELNINGAR
Det kommer inte att vara någon prisutdelning på lördagen.
Söndag:
Junior 1/2/6 15:01 - ca: 15:55
Junior 3/4/5 & Seniorer 18:14 - ca 18:59
BID TILL SUMMIT 2026
Efter insamlade svar via formulär från er har det blivit bestämt att vi inte kommer att kunna åka till Summit i Orlando, USA nästa år. Däremot så har vi tackat JA till att vara med om chansen till ett Bid, med den förklaringen att man faktiskt har en chans till en Paid Bid.
Skulle vi vinna ett "vanligt" Bid så kommer vi självklart gå upp på scen och ta emot vårt hedervärda pris! (även om vi vet att vi inte kommer kunna lösa den ekonomiska biten till Summit). Och, om vi skulle vinna ett Paid Bid får vi gemensamt med laget och er vh ta ställning till hur vi gör då. Lagkapten Lilja Saarenpää är den som först tar emot utmärkelsen, men naturligtvis med hela laget med sig.
Med all säkerhet kommer informationen att uppdateras ytterligare!
Hör av er om det är frågetecken!
Hälsar 'tränargänget'
gn
Karin, 0702738969
Sälj-info - Ravelli
13 nov, 21:08 0 kommentarer
.
Hej igen deltagare & vh!
Vår plan är att vi ska tävla även till våren och så klart även kommande höst;-). Av det skälet passar vi på att sälja mycket nu inför jul.
Vi har fått "världens bästa erbjudande" från Ravelli och kände att vi därav måste tacka ja till en försäljningsomgång med deras produkter. De har bra hållbarhetstänk och fin kvalitet på sina varor. Om man inte känner behov av att köpa kläder kan man bl.a. fundera över inköp av deras påslakanset. De är av riktigt bra kvalitet!! En varm rekommendation!
Katalogerna får ni under nästa vecka, men ett hett tips är att redan nu skapa det digitala kontot och skicka ut det via era digitala kanaler.
HÄR läser ni hela informationsbrevet från Fhilippa på Ravelli. Ett utdrag av det ser du nedan;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så här gör ni:
* Följ länken alternativt skanna QR-koden med pappret ni får med katalogen. Ni kommer då till https://partner.ravelli.se/se/register/12297-rcd-ladym-empress-queen-sceptres/29655-rcd-ladym-empress-queen-sceptres som är vår sida hos RAVELLI.
* Skapa ett säljarkonto i aktiva medlemmens/barnens namn (så det blir enkelt när leveransen kommer och även det som visas i webbshoppen).
* Ni får nu en länk på mejlen/sms till er egen försäljnings-sida hos RAVELLI, därefter loggar ni in på:
https://partner.ravelli.se/se för att kunna lägga till kunder och har överblick över er sida.
* I sms:et/mejlet finns också en ”säljkod” som ni kan skriva på katalogen samt får ni er personliga webbshop i sms:et.
* Börja sälja!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På återhörande!!
hälsar
Sofia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Övriga försäljningar:
- Bingolotter & Bingolottos julkalender (t.o.m. 23/12)
- Julpapper mm (t.o.m. 23/12 eller så långt "lagret" räcker)
- ROYAL-kaffe (finns alltid)
- Armband i samarbete med Cancerfonden (tills de är slutsålda)
- Delikatesskungen (t.o.m. 30/11 kl. 23:30)
- Ravelli (t.o.m. 8/12)
Delikatesskungen - sälj-info
13 nov, 15:51 0 kommentarer
.
Hej
Nu har vi startat försäljnigen av delikatesser med levernas veckan före jul. Den goda salamin, cheddarosten eller den Belgiska chokladen kan man bara inte vara utan. Passa på att sälja till alla som vill ha!!
Kolla med nära och kära, lägg en länk på instagram eller dina andra sociala medier och sälj så mycket du kan.
Börja med att skapa ett ditt konto. Säljbroschyr får du under kommande vecka:
1. Logga in på Delikatesskungen
2. Välj deltagare och använd koden 778676
3. Kopiera din personliga säljlänk och dela den!
4. Se till att bekräfta alla dina beställningar & skicka in dem senast 30/11 kl. 23:30.
Info om fler försäljningar kommer!
hälsar
Sofia
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Övriga försäljningar:
- Bingolotter & Bingolottos julkalender (t.o.m. 23/12)
- Julpapper mm (t.o.m. 23/12 eller så långt "lagret" räcker)
- ROYAL-kaffe (finns alltid)
- Armband i samarbete med Cancerfonden (tills de är slutsålda)
- Delikatesskungen (t.o.m. 30/11 kl. 23:30)
- Ravelli (t.o.m. 8/12)
Dags att vinna en tävling?!
9 nov, 19:08 0 kommentarer
Hej alla underbara tävlingstjejer!
Nu är det inte lång tid kvar till säsongens första cheer-tävling. Det såg riktigt lovande ut på filmningen
i fredags. Inte perfekt, men en bra bit på väg. Fokuserad hårdkörning på resterande träningar innan
NALC nu!
Vi passar på att utlysa en säljtävling innan NALC. Det gäller att sälja Armband tillsammans mot
cancer. Vi tänker oss en tävling mellan lagen Empress, Sceptres, Lady Majesty och Queens.
Tävlingskategorierna är:
A. Vilket lag säljer flest antal armband
B. I vilket lag engagerar sig flest deltagare att sälja
Status i försäljningen just nu:
Kategori A:
1. Empress
2. Lady M
3. Sceptres
4. Queens
Kategori B
1. Lady M
2. Sceptres
3. Queens
4. Empress
Hjälpa varandra! Det finns fler armband att sälja, säg till!
LYCKA TILL!
Och - När du vill ha fler armband att sälja,
messar du Ulrika på 070-6713283.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Övriga försäljningar:
- Bingolotter & Bingolottos julkalender (t.o.m. 23/12)
- Julpapper mm (t.o.m. 23/12 eller så långt "lagret" räcker)
- ROYAL-kaffe (finns alltid)
- Armband i samarbete med Cancerfonden (tills de är slutsålda)
- Delikatesskungen (t.o.m. 30/11 kl. 23:30)
- Ravelli (t.o.m. 8/12)
Viktigt inför NALC 29-30/11-25
28 okt, 18:45 0 kommentarer
. Hej alla i Empress!
Vi står inför årets första tävling, NALC i Partille Arena.
Klassen vi startar i är U18, vilket innebär att vi har möjlighet att tacka ja eller nej till en s.k. "BID", en inbjudan att tävla på Summit i Orlando, USA 30/4 - 3/5 2026.
Vi måste registrera vårt svar ja/nej senast den 16 nov. Det innebär att ni hemma måste prata om detta och svara senast fredag den 14/11 via formulär nedan, som ni måste skicka in oavsett ni svarar ja eller nej. Svaren är inte offentliga!
Viktigt:
- Beräknad kostnad ca 30 000:-/person, beroende lite på resekostnad & dollarkurs
- Tänkta resedatum 28/4 - 5/5 2026
- NP eng åk 1 = 29/4 och NP SO åk9 = 5/5
- Liksom förra året ges inga åldersdispenser i Summit (denna USA-tävling). Åldersspannet är född 2007 - 2012.
- Godkänd sanktion från förbundet krävs (skickas så snart vi fått svar från alla er)
- Antal deltagare på mattan = 16 - 24st (Vi är 25 i rätt ålder). Inga dispenser för antal ges i denna tävling
Detta är de förutsättningar vi har.
Prata igenom hemma och svara på formuläret.
Om vi får ihop allt ovan, ersätter detta naturligtvis både Europatävling (ev. Hamburg i feb) och Jamfest i Nyköping.
Mvh
Empress' tränare



