Att tänka på vid minihandbollsarrangemang
Kallelser till motståndarna:
Detta hanterar kansliet
Spelprogrammet:
detta hittar ni inne på Profixio. Kansliet/Mats kan skriva ut det till er, så att ni kan sätta upp det på väggarna vid arrangemanget.
Cafeteria:
denna bokar ni via kansliet. Det brukar bli bra förtjänst då många föräldrar är på plats. Kontaktperson från kansliet är Luisa och henne når ni via 0701-413869, luisa.fernanda@hpwarta.se
Luisa är behjälplig med alla detaljer. Kontakta henne i god tid!
Matchvärdar: Behövs två stycken, för att hålla i arrangemanget, hjälpa motståndare till rätta, vara kontakter gentemot vaktmästare och se till att allt rullar som det ska. De behöver också starta tiden vid matchstarterna.
Matchvärdsvästar finns i:Lundbyskolan i bollskåpet vid entrén till B-hallen
Domare: Tillsätts av klubben. Det är ofta yngre domare, så se till att stötta dem!
Arrangemanget:
Lundbyskolan:
Här finns två alternativ:
1. Ni använder en läktarsektion för publiken och spelar minihandboll på de två bortersta planerna.
För detta alternativ behöver ni göra följande:
- Ringa Mats och meddela att ni väljer detta alternativ
- Hjälpa vaktmästarna att ta ut och montera läktaren. Här är vaktmästaren arbetsledare och ni gör det ni blir tillsagda att göra.
- Ta bort läktaren med hjälp av vaktmästaren. Sopa av innan den tas in!
2. Ni tar inte fram läktaren, utan kör publik på den lilla fasta läktarsektionen och kanske erbjuder publik inne på planen (utan skor). Då kanske vi behöver ta fram extra stolar och bänkar på planen.
Vid detta alternativ kan ni själva välja vilka av de tre planerna ni vill använda. Normalt har man en ledig plan i mitten.
Alltid Innan matcherna: Här behövs 3-4 personer (inklusive matchvärdarna) som är på plats senast en timma innan första matchstart. Följande behöver göras:
- Ta bort målen från storplan. Det finns hjulanläggningar att dra målen på. Fråga vaktmästaren var de vill ha målen.
- Ta fram minihandbollsmålen och montera dessa.
- Sätta fram bänkar för avbytare
- Ta fram funktionärsbord och stolar, samt enheten som styr matchklockan (be vaktmästaren om hjälp).
- Sätt upp spelprogram på strategiska platser i arenan.
Efter matcherna: Återställ hallen i det skick som den var när ni kom. Även här behövs 4-5 personer.
- Sätt tillbaka målen på storplan
- Ta bort minihandbollsmål osv
Har ni frågor kontaktar ni Mats på 0704-568691