Dela nyhet
Sammanställning av föräldramötet 13 mars
15 mar, 20:29 1 kommentar
Hej,
Här kommer noteringar från P11:s föräldramöte 2024-03-13.
FÖRSÄLJNING
Tidigare föräldrar ansvariga för fika/försäljning/evenemang har valt att lämna över stafettpinnen till annan förälder i laget. Vakanta platser, nya ansvariga efterlyses.
Under mötet gavs olika förslag till försäljning, t.ex. att laget köper in cocosbollar och sedan låta grabbarna sälja dem.
Vem tar på sig ansvaret att organisera det?
Alnö IF anordnar en 100-årsloppis lördag 13:e april på Vibackeskolan. Beslut tas om att vi bokar ett bord. Saker som säljs prissätter ägaren och försäljningen tillfaller laget, saker samlas in, grabbarna får bemanna utifrån ett schema.
Vem tar på sig ansvaret att organisera det?
Förslag på att ha fikabord vid planen vid hemmamatch och sälja kaffe, dricka samt hembakat
Vem tar på sig ansvaret att organisera det? Om ingen tar på sig det övergripande ansvaret för säsongen kommer en fråga att ställas inför varje hemmamatch med förhoppning att en förälder tar ansvar för organisering av försäljningen den specifika matchen för att bringa in pengar till lagkassan.
EKONOMI
P11:s lagkassa är tyvärr skral och därför beslutades att årets beting (900 kr/spelare vår + 900 kr/spelare höst) och en fast avgift till föreningen på 7000 sek för anläggningen betalas av samtliga spelare. (Alltså summan 7000 delas på samtliga 27 spelare).
Vår kassör Peter återkommer närmre om detta tillsammans med lite mer detaljerad info kring vår ekonomi.
Det beslutades även att cupavgiften på 1800 :- per spelare för deltagandet i Dalecarlia cup också betalas in till lagkassan.
TRÄNING
Intialt på konstgräs 2 dagar i veckan (onsdagar 19.00-20.00, söndagar 13.30-15.00). Nya tider kommer i juni.
Match på lördagar – 2 lag anmäld till div 4 (lätt och medel).
Träning utomhus startar när vädret tillåter men senast från april.
Vi anpassar träning och match efter individuell utvecklingsnivå, hänsyn tas till träningsnärvaro.
Samarbete med P10 och P12 under säsongen, rullande schema kommer tas fram.
I år börjar vi spela 9-9, vi lägger mer fokus på teori/strategi och fys.
Spelarmöte kallat till den 20:e mars 18.30-19.30.
CUPER
Dalecarlia Cup 26-30 juni (2 lag)
Vad gäller transport till Dalecarlia cup, ange i kallelsen om spelaren önskar samåka alternativt om det finns extra plats i spelarens bil till/från cupen.
Vårcupen 26-28 april (2 lag)
Mid Nordic Cup 2-4 aug (eventuellt)
SPONSORER
Tidigare föräldrar ansvariga för sponsring har valt att lämna över
stafettpinnen till annan förälder i laget. Vakant plats, ny ansvarig efterlyses.
Vi har en sponsor klar för säsongen. Alla behöver dra i alla trådar för att dra in fler sponsorer till laget.
/Vid pennan
Anna och Maria
justerat av Ellenor 😁
Kommentarer
Anna Grahn 15 mar, 22:07
Förtydligande kring summan 7000:-. Den summan delas på antal spelar (27st) var och en ska alltså inte betala 7000:-