Dela nyhet
Sammanfattning från föräldramöte
22 apr 2021 0 kommentarer
Hej!
En sammanfattning av viktiga punkter från föräldramötet för er som inte kunde närvara.
Träningar
- Viktigt att ni svarar på kallelser om ni kommer på träningen eller inte. Det är bra för oss ledare att veta för planering av träningen.
- Utöver covid regler som jag skrev i tidigare nyhet så behöver ni informera någon av oss ledare om ni har fått bekräftad smitta. Vi kommer då ta ett träningsuppehåll på 7 dagar. Detta är regler som kommer från RF och inget vi själva bestämt.
Matcher
- I sommar börjar seriespel. Serien är tänkt att börja i slutet av maj. (ej klart ännu)
- Vid hemma matcher behövs en matchvärd. Uppgifter för matchvärden kommer senare. Ett föräldraschema kommer tas fram för det.
- Vid hemma matcher ska vi ha fika försäljning (kaffe, bulle, festis m.m.). Föräldraschema kommer tas fram för det. Under nuvarande covid restriktioner sker försäljning utomhus.
- Om restriktioner tillåter vill vi vara med i Ånäscupen. Betalning sker separat av varje spelare som vill vara med. Kostnad 1200 kr/lag. Datum Sön 22 augusti.
Ekonomi,
- Medlemsavgift, 400 kr. Träningsavgift 900 kr. (se https://www.svenskalag.se/alnoif/sida/6493/avgifter-beting). Medlemsavgift på 400 kr måste vara betald innan sista april för att försäkringen ska gälla.
- Lagkassa behövs om vi t.ex. vill köpa in gemensamma träningsoveraller till barnen/ledarna. Behövs för speciella tillfällen t.ex. avslutning eller om vi vill bjuda på något extra, Hyra av inomhus hall m.m.
- Våra första intjänade pengar till lagkassan gjordes i samband med påskbingon 1368 kr blev förtjänsten. Bra jobbat! Vi kommer erbjuda liknade försäljningar framöver.
- Sponsorer sökes till laget. Vet ni om någon som vill sponsra detta grymma lag hör av er till någon av ledarna.
Käder/utrustning
- Begagnade tröjor och shorts får vi av förningen som ska användas vid matcher, ej träning. Röda strumpor och benskydd får man köpa själv.
- Vi ledare tycker det skulle vara roligt för barnen att få gemensamma träningsoveraller som kan användas vid träningar och matcher eller när som helst. Kostar cirka 900 kr/barn. Vi försöker fixa sponsorer som kan täcka den kostnaden eller delar av kostnaden.
Viktigt!
Lägg gärna en minut av din tid till att koppla ditt stadiumkort/konto till Alnö IF F-13. När ni gör det så får vi återbäring direkt till lagkassan på varje inköp när ni använder stadiumkortet eller när ni är inloggade och handlar via Stadium.se.
För att koppla kontot/kortet följ stegen nedan.
- Logga in på stadium.se (eller registrera ett konto om du inte redan har ett)
- Gå till din profil/sida (klicka på "gubben" uppe till höger på sidan)
- Klicka på stöd din förening
- Leta upp och välj Alnö IF F-13
- Klart!
Detta kommer inte att påverka din privata bonus på Stadium utan ger bara en extra återbäring till lagkassan.
Roller i laget, desto fler föräldrar som är med desto roligare blir det!
Som det ser ut nu är det en kassör, evenemangsansvarig och en representant i anläggningsgruppen som saknas. Känner du att du vill vara med i ledargänget men inte kan/vill vara med som tränare är det perfekta uppgifter för dig. Först till kvarn!
- Tränare: Jessica, Johan, Beatrice, Malin, Erik.
- Hjälptränare: Stefan O.
- Lagledare: Erik
- Materialansvarig: Johan
- Kassör: Vakant
- Evenemangsansvarig: vakant
- Representant i anläggningsgruppen – vakant (Johan)
- Representant i ungdomssektionsmöten – Helena Olsson
Vi ses på söndag! 😊
Kommentarer