Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
16 maj, 07:00 0 kommentarer
På söndag med matchstart 17:00 avslutar vi vårsäsongen i division 2 Norra Syd. En serie som blivit precis så jämn och oförutsägbar som vi misstänkte på förhand. Här kan alla slå alla och i princip varje lag går in med ambitionen att vinna serien. Det är en serie där man inte har råd med särskilt många misstag och där viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora. Redan nu börjar vissa matcher få karaktären av ångestmatcher för flera lag.
För vår del kan vi hittills summera en vårsäsong som varit godkänd – kanske till och med godkänd med råge. Nu väntar Lucksta i avslutningen, ett lag som kanske besitter den största individuella spetsen i serien. Inför säsongen fanns frågetecken kring om de skulle få ihop laget och alla starka individualister, men det tycker jag att de har gjort på ett väldigt bra sätt. Känslan är också att de kommer växa ännu mer ju längre serien går.
Vi vet samtidigt att vi kan slå alla lag i serien och vi räds ingen motståndare. Däremot har vi stor respekt för uppgiften och är fullt medvetna om att det kommer krävas en topprestation på söndag för att vi ska få med oss poäng. Vi behöver fortsätta vara det där obekväma och fysiska laget som gör det jobbigt att möta oss. Vi behöver springa fler meter än motståndarna, vinna duellerna och arbeta tillsammans som ett lag. Gör vi det kommer vi bli väldigt svåra att besegra.
Nu laddar vi för söndag och ännu en tuff drabbning i division 2 Norra Syd.
Matchstart 17:00 på Skyttis 💚🤍
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer