Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
9 maj, 09:17 0 kommentarer
Tre vinster på fyra matcher är en start vi självklart är nöjda med, men det som känns allra starkast är kanske inte bara resultaten utan känslan i gruppen. Det finns en tydlig vilja att vinna och en förmåga att hitta sätt att vinna matcher även när allt inte stämmer fullt ut. Den egenskapen är oerhört viktig i en lång och tuff division 2-serie.
Det som varit speciellt med gruppen hittills är just viljan att vinna. Vi har många vinnarskallar i laget och en förmåga att resa oss även i svåra lägen. Vi har hittat olika sätt att vinna matcher och det är ofta en styrka hos lag som vill vara konkurrenskraftiga över tid.
Samtidigt är vi väldigt ödmjuka inför uppgiften och vet att det fortfarande bara är början. Därför handlar mycket för oss om att fortsätta arbeta hårt, fortsätta utvecklas och hela tiden nollställa oss inför nästa match. De poäng som finns på kontot idag försvinner inte, men de ger heller inga garantier framåt. Det gäller att fortsätta jaga vidare med samma hunger och fokus.
Nu börjar vi också närma oss matcherna på Haraldsängen och det känns inspirerande. Vi hoppas att publiken, stödet och känslan av hemmaplan kan bli en extra kraft för oss i jakten på nya poäng. Det betyder mycket för spelarna att få kliva ut hemma i Gottne inför människor som bryr sig om föreningen och laget.
För även om mycket avgörs ute på planen så finns det också något speciellt i matcher där bygden sluter upp tillsammans.
Nu laddar vi vidare inför nästa utmaning.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer