Derby bandy förfogar över drygt 100 par skridskor och bedriver skridskouthyrning ideellt med hjälp av volontärer och eldsjälar. Majoriteten av skridskouthyrningen sker mot förbokning via mail till kansli@derbybandy.com och beställaren är ofta någon av kommunens skolor.
Öppen skridskouthyrning sker endast på dagar som annonserats, ofta i samband med event så som skridskodisco, allmänhetens åkning på nyårsafton eller skridskons dag. Betalning för öppen skridskouthyrning sker direkt vid uthyrningstillfället via swish 123-434 33 72.
Följande regler gäller för er bokning:
- Avbokning senast 24h innan bokad tid. Vid utebliven aktivitet debiteras inget. Sent avbokad tid debiteras enligt minsta debitering.
- Minsta debitering vid bokning är 10 par skridskor, dvs 500 kr.
- För ej återlämnade skridskor och hjälmar efter avslutad uthyrning debiteras 750:-/skridskopar respektive 350:-/hjälm.
- Skolan ser till att skridskor och hjälmar återlämnas direkt efter avslutad uthyrning.
- Lärare ska alltid finns på plats vid uthyrningen när skridskor och hjälmar lämnas ut och återlämnas.
- Skolan har skyldighet att stämma av med oss att allt är återlämnat innan skolan lämnar Stångebro.
- Skolan säkerställer också att ev. uppgifter för fakturering inkommer till föreningen.
Priser och villkor:
Skridskor 50:-/par, gäller förmiddag, eftermiddag eller kväll. Heldag debiteras med dubbel taxa.
Klubba och boll 25:-
Ej återlämnade skridskor, klubbor och bollar debiteras hyrestagaren
(Skridskor 750:-, hjälmar 350:- klubbor 350:-, bollar 60:-).
Gruppbokningar - minst 10 par (gäller även skolor):
Bokningar bör göras i god tid för att skridskor ska finnas tillgängliga, då det är stor efterfrågan. Minsta debitering 500:- (motsvarar 10 par).
Uthyrningsprocessen
Vid bokningsförfrågan skapas en aktivitet i gruppen "Skridskouthyrning" och en förfrågan skickas ut till gruppens volontärer. När bemanning är säkerställd bekräftas uthyrningen till beställaren tillsammans med våra bokningsregler.
För att säkerställa att vi följer processen och fakturerar alla uthyrningar, spårar vi kalendereventet i vår interna bokningskalender med följande steg som återspeglas i eventets namn och rubrik.
- Skridskouthyrning: Ny inkommen förfrågan, kallelse skickas till volontärslistan.
- Skridskouthyrning - konfirmerad: Vi har fått positiva svar på kallelsen och vi har skickat mail till den som vill hyra med info om våra regler samt begärt in faktureringsinformation.
- Skridskouthyrning - utförd: Vi har genomfört aktiviteten.
- Skridskouthyrning - utförd, fakturera: Vi har sammanställt vad som ska faktureras och vem det ska faktureras.
- Skridskouthyrning - fakturerad: Vi har fakturerat och inväntar betalning
Volontär på plats vid uthyrningstillfälle bokför samtliga utlämnade skridskor, klubbor och bollar på för ändamålet avsedd blankett tillgänglig i uthyrningspärmen i skridskoboden. Vid återlämnande bockas återlämnat material av för att säkerställa full retur och godtagbart skick.
På blanketten antecknas också datum, klockslag samt kontaktperson och skola för att säkerställa att uthyrningen kan kopplas till rätt bokning.
Blankett för utskrift finns att ladda ner på denna länk

