Dela nyhet
Noteringar från ledarmötet 19/10
25 okt 2022 0 kommentarer
Korta noteringar & länkar från ledarmötet
Tack för gårdagens Ledarmöte!
Mycket information denna kväll mellan tuggor av smörgåstårta och kaffe!
I mycket kort drag nedan summeras det vi gick igenom nedan med lite länkar.
Ta snacket med laget!
Lagaktivitet på Bispo – Alla lag har chansen att få en lagkväll med bowling och mat, se bifogad fil och boka:
Bispo hälsar att tisdagar, onsdagar eller lördagar vid 16 är bra tider och ser gärna bokningar i november.
I konceptet ingår också 2 ytterligare lagträffar där ni som lag ska arbeta med:
- Lagregler kring hall & säsong. Säsongens regler och mål för laget samt regler kring nya hallen. Hur beter vi oss i hallen, hur tar vi hand om hallen tillsammans. En viktig fråga att prata om är också hur vi är mot varandra i omklädningsrummen. Vuxennärvaro enligt föreningens policy, mobilförbud? Ta snacket! Material som hjälper er med detta finns här:
- Lagsnack 2. Följ upp ovan samt tala om något för truppen aktuellt ämne. Vi ser gärna att samtalen utgår från följande material där ni själva kan välja de fokus/frågor som känns mest relevanta för er.
Glöm inte rapportera till Simon när detta är gjort – samt lägg in i nedan app. - Länk till dokumenten man ska jobba med: https://www.svenskalag.se/sibk_ledare/dokument#folder=68022
Teorirapport i ny app!
Som varje år ska vi rapportera in all den teori/utbildning vi har i våra lag och i våra ledargrupper. Så kallade ”SISU-timmar”, som vi i många år gjort på papper sista mötet för året. Nu går vi digitalt!
Bokför detta i appen IdrottOnline under året. Ovan lagträffar med laget ska självklart in! Men också vanliga teoripass och planeringstillfällen. Minst 3 personer och 45 minuter per gång.
Länk till visning av hur appen fungerar (som vi gick igenom på mötet): Instruktionsfilm för IdrottOnline app - redovisa Utbildning - YouTube
Glöm inte att första gången du är i appen välja verksamhetsår 2023 som du hittar under förstoringsglaset i höger hörn.
Strular något så ta kontakt med Maggan Hagman på RF-SISU, maggan.hagman@rfsisu.se
Nya hallen – förhållningsregler
Johan Jensen går igenom läget i hallen, det som fortsatt återstår att lösa och det som är klart.
- Tack till alla som varit med och flyttat, fixat och skänkt grejer! Vi kommer säkert fortsätta söka saker.
- Vi känner till en del grejer, tex att det regnar in, åtgärder görs löpande vid behov. Ta kontakt med Johan eller Simon om ni upptäcker något.
- Näten mellan planerna ska inom kort gå att använda, vi inväntar att kommunen ska godkänna användning som stoppats pga brandskydd.
- PA-system på gång, kommunen har beställt och det installeras i skrivande stund
- Justeringar i omklädningsrum på gång, för att förhindra direkt insyn i vissa rum.
- Bortre kortsidan är ”utrymningsväg för rullstol” och måste hållas fri.
- Finns en tvättstuga i hallen där alla ledare kommer in, används gärna för västar, mv-kläder osv.
- Städgrejer finns i städvagn under trappan använd vid behov och av cafépersonal. Vi städar själv caféet och entrén.
- När ni har match eller poolspel är det uppskattat om ni har en ”entrévärd” så att skorna hamnar på rätt ställe och att lagen hittar in till sitt omklädningsrum. Om det är fullsatt med matcher finns det inte omklädningsrum till domare. Bra att meddela det i förtid.
- Under träning är det bra om ni meddelar föräldrarna som har syskon med sig, att det inte ingår barnpassning i cafét. Tyvärr har det varit lite ”vind för våg” bland soffor och kuddar när syskon lämnas själva.
- Vi jobbar med att få upp matchur/resultat tavla till blå planer med. Håll ut!
- Den som lämnar hallen sist går igenom så alla bollar är inne i förrådet, att de släcks i själva hallen och att branddörrarna mellan hall och café är stängda.
- Alla lag har fått en del av en hylla i träningsförrådet, förvara grejer där men ”låna” inte av andra utan att fråga först!
- Medicinväska och material finns påfyllt i samma förråd, använd men lägg tillbaka!
- Tillsammans sköter vi hallen och förrådet, håll ordning, återlämna och håll dörren stängd. Städa efter er och varandra så blir det en trevligare upplevelse.
- Utomhusmiljön runt hallen kommer fortsätta utvecklas med gång- och cykelbana samt nya p-platser.
- Skylt över entrén samt belysning på vår vepa kommer, bättre skyltning till hallen också på gång.
- Vi behöver några ”hustomtar” som kan samlas någon gång då och då för att laga eller montera saker. För närvarande är det Sami och Johan. Hör av er till Johan om ni kan tänka er ingå i gruppen. Kravet är att ni dricker kaffe och är sociala…
Övrigt
- Ledarkit – Har ni inte gjort en beställning av ledarkit, skicka in det så snart som möjligt!! beställning in till Simon i veckan!
- Medlemströjor. Ta in storlekar och lämna lista till Simon, gärna digitalt.
- Tufft ekonomiskt för många nu – glöm inte att vi kan erbjuda autogiro vid behov.
- Inför lovet V44 så planeras en liten cup för de yngsta, mer info kommer.
- Inför lovet V44 hoppas vi kunna ha lite ”öppen hall” dvs öppet för spontantspel. Krävs vuxennärvaro. Kan du vara i hallen några timmar och ta ansvar? Hör av dig till Simon.
Kommentarer