Dela nyhet
Solfjäderstaden IBK rustar för framtiden
3 jan 2019
I strävan att växa både sportsligt och ekonomiskt fortsätter Solfjäderstaden IBK att investera. Under hösten 2018 antälldes en sponsor-/marknadsansvarig och inför nya året har en helt ny stor och spännande LED-skärm köps in till A-hallen i Motala sporthall. Skärmen ska ge föreningen med över 40 lag och 800 medlemmar häftigare arrangemang, nya intäkter och spännande träningsmöjligheter.
Den nya skärmen är nästan 5x2,5 meter stor och kommer att placeras på inre kortsidan av A-hallen i Motala sporthall, som är föreningens representationsarena. Installation och drift kommer helt och hållet att bekostas och skötas av Solfjäderstaden medan Motala kommun, som ägare av sporthallen, står för löpande elkostnad.
- Med den här investeringen kan vi erbjuda såväl befintliga som nya sponsorer och samarbetspartners en ny attraktiv marknadskanal. Till skillnad från dagens fasta skyltar, får man nu möjlighet till både rörlig och dagsaktuell reklam. Detta tror vi kan locka inte bara traditionella sponsorer, utan även öppna upp en helt ny marknad för oss. Skärmen kommer också att bli en viktig del i vår satsning på att erbjuda vår publik ett mer attraktivt evenemang, säger Jan Friström, sponsor-/marknadsansvarig på SIBK.
Solfjäderstaden IBK har också startat upp en ny arrangemangsgrupp som ska fortsätta att utveckla föreningens evenemang, inte minst dam- och herrmatcherna. SIBK kommer att erbjuda samtliga föreningar och arrangörer med evenemang i Motala sporthall att hyra skärmen vid dessa tillfällen.
Utöver nya reklamytor och attraktivare evenemang kan skärmen också användas för att visualisera träningsupplägg och annat inspirerande material.
Skärmen planeras att installeras den 7 januari och användas för första gångerna på dam- och herrlagets hemmamatcher den 20 januari.
- Det är av högsta vikt för oss att investera i våra marknadsmässiga förutsättningar för att skapa goda möjligheter för alla våra lag idag och inför framtiden. Vi hoppas att den nya skärmen ger både våra spelare, sponsorer och vår publik stort mervärde. Vi har höga mål för både bredd och elit och för oss handlar det om att ständigt utvecklas och göra smarta val. Vi kan inte påverka allt själva, till exempel är bristen på träningstider och hallyta fortsatt stora tillväxtbekymmer för oss, men det vi själva kan styra där ska vi vara vassa. Säsongens satsningar på framförallt ungdomsakademi, ny sportchef samt sälj och marknad är något vi är stolta över och är övertygade om är helt rätt satsningar för Solfjäderstaden IBK, säger ordförande Margareta Hagman.
För mer info kontakta:
Jan Friström
Sponsor-/marknadsansvarig
0700-92 50 80
Margaretha Hagman
Ordförande
070-289 87 96