Protokoll 2020-03-04
Närvarande:
Marika
Rickard
Sandra
Jonas
Emma J
Sara
Emma U
John
Owe Andersson (deltar del av mötet)
Ekonomi och Aktivitet:
Marika informerar om fondmedel att söka och vi beslutar att ansöka om medel för att anlägga en lekplats i anslutning till kiosken samt till inköp av nya 9 mot 9-mål.
LOK-stöden är inskickade av Marika.
Kassörsutbildning via RF SISU 2/4 erbjuds, varken Rickard och Sara önskar gå denna utbildning i nuläget.
Emma U informerar om att vi drar igång försäljning av Gutzprodukter inom kort. Sedan drar vi igång försäljning av grillkol från Grillkol.se samt Korvmoppens korvlåda under maj lagom till grillsäsong.
Vi diskuterar kring Baljadagen, vi bestämmer att vi kör MiniBalja-loppet, har försäljning av grillkol, att vi har ansvar för parkeringen även i år, att vi kommer att ha någon form av matförsäljning samt ställa upp fotbollsnätet och ev. köra turnering.
Sponsormöte har genomförts och arbetet är igång.
Seniorverksamhet:
Provstege från Stadium ska finnas hemma till kommande helg har Stefan på Stadium lovat.
Herrlag: John informerar om B-laget och att samarbetet med Stegeborg inte blir av.
Damlag: Inget nytt att rapportera.
Övrig idrott: Sara informerar om att Natalie Lindström gått in som ledare för badminton dam.
Ungdomsverksamhet:
Sandra och Marika informerar om det lyckade mötet med Carolina och Marie 16/2 som går in som nya ungdomsansvariga.
Vi ger godkännande för P10 att delta i Hemköps cup och för P13 som tänker delta i Nils Liedholm cup.
Föräldramöte med Lollo Bladh från RF SISU planeras genomföras under våren med samtliga lag.
Ungdomsansvariga förmedlar två intressanta tillfällen där vi gärna får delta dels i slutet av augusti då WIF kommer ha en ”WIF-dag” med två olika föreläsningar samt senare under hösten kommer en ny chans att delta i föreläsning om psykisk ohälsa.
Nytt matchställ till det nya P13-laget önskas beställas, prisuppgifter de fått är 475 kr + ev. extra målvaktsbyxor och handskar. Sara undersöker om det går att söka sponsring via Elektromontage och Marika undersöker möjlighet att ansöka om fondmedel för att finansiera detta.
Vi diskuterar kring kioskbemanning på herrlagets och damlagets matcher för föräldrar till barn och ungdomar. Vi bestämmer att Marika deltar på kommande föräldramöten för att informera och förankra föreningens policy i frågan samt för att möta de frågor, förslag och funderingar som finns i frågan.
Barnkonventionen/Trygg idrott:
Utskick till ledarna om utdrag ur belastningsregistret är utskickat. Vi bestämmer att vi behöver sätta ett sista datum så att detta blir gjort.
Sandra, Emma, Marie och Carolina har upprättat en policy samt handlingsplan om trygg idrott som kommer läggas som en bilaga till föreningens redan upprättade policy.
Anläggning:
9 mot 9 målen beställs.
Fotbollstennisnät har kommit, detta är portabelt och kan ställas upp när det önskas användas. Inte lämpligt att ha det uppställt hela tiden.
Information av Owe och John från mötet med Micke Jonsson och Johan Råsbrink från ÖFF 16/1 angående anläggningsutveckling. Det summeras som ett väldigt bra möte.
Vi tar in en offert gällande avbytarbås och lekparksmaterial.
Vi arbetar vidare med att hitta en ansvarig för anläggningsutskottet.
Administration:
Årsmötesprotokollet är underskrivet och det scannas in och läggs i Dropbox.
Det konstituerande protokollet är nu inlämnat till Valdemarsviks Sparbank.
Diplomerad förening:
Mailadress till RIF är fixat, admin@ringarumsif.se.
Överenskommelsen om Diplomerad Förening är skriven och skickas in till Kjell Storm på RF SISU.
Vi upprättar en projektgrupp med undergrupper och förslag är att Marika och Emma J är projektledare med administrativt stöd från Sandra.
Undergrupper behöver finnas inom barn och ungdom, senior och ekonomi.
Övrigt:
90-årsjubileum behöver planeras. En festkommitté är önskvärt, Gusums IF och WIF vill gärna bli inbjudna och spelar mer än gärna matcher i någon form.
Frågor att ta med till nästa möte:
Gå igenom behörigheter RIF:s hemsida och Facebook.