Protokoll 2023-08-23
Närvaro:
Bill
Anders
Emma
Cornelia
Marika
Jonas
Annika
Ekonomi och Aktivitet:
Ekonomin, nulägesrapport.
Redovisning av saldon på de olika kontona:
Vi har fått in stöd från kommunen vid olika tillfällen. Då vi saknar information vad dessa inbetalningar avser så kommer Marika ta upp det med kommun vid en träff den 7/9.
Rickard meddelar att han inte kan logga in för att söka elstöd från Skatteverket så Marika gör ett försök annars tar Rickard kontakt med Skatteverket.
Bidrag från Kustlandet jobbar Bill och Emma vidare med.
LOK stöden för vårens aktiviteter är inskickade, hamnar på ca 33 000 kr.
Vi har varit med på Allsångmåndag i Valdemarsvik, där vi har sålt korv, kaffe, läsk, godis. Det har 4 måndagar som vi sålde och det har gått bra och gett liten intäkt.
Lördag 2/9 är det hemmamatch och där våra sponsorer blir inbjudna. Info går ut via hemsidor, sms, mail och telefonkontakt. Bill gör en PDF som vi kan sprida vidare.
Vi har fått förfrågan om vi kommer att sälja korv nu, beslut är att vi inte kommer ha någon försäljning nu utan avvaktar till våren.
Ulrika Andersson har frågat Marika om det skulle gå att hyra eller köpa Kalles kiosk. Då vi har fått fråga från Lina tidigare för att ha tillgång till Kalles kiosk så kollar Marika om det fortfarande är aktuellt för henne. Anders kollar även med Albin L då han tidigare haft intresse av att ha en utställning i kiosken.
Om ingen av dessa är intresserade längre så kan vi låta Ulrika hyra Kalles kiosk.
Den 7/9 kl 15:00 kommer Marika och Bill att träffa Mikael och Fredrik från kommun för att gå igenom olika ansvarsområden, bl a spåret, se över anläggningsstöd m.m.
Om det finns intresse från någon mer att vara med så kontrollera med Marika.
Herrlag:
Marika kommer att träffa ledarna för herrlaget för att se över hur det blir nästa säsong.
Damlag:
Damlaget har visat intresse för att anmäla ett lag. Vi har försökt att hitta ledare men inte lyckats tidigare så här måste i så fall laget hjälpa till med att hitta ledare och att det finns ett lag.
Övrig idrott:
Cirkelträningen, innebandy och badminton startar upp igen vecka 34. Löpargruppen startar upp igen vecka 35.
Ungdomsverksamhet:
Finns intresse från ett par ledare att starta ett flicklag.
Man diskuterar med Gusum att ha ett samarbete med vissa barnlag och för att få renare åldrar, båda är intresserade. Det är tänkt som strecklag. Viktigt att värdegrundstänket är lika hos oss båda.
Ungdomsansvariga fortsätter arbetet med att rekrytera ledare då en del annonserat att de slutar när säsongen är över.
7/10 är det ungdomsavslutning, pokaler och bollar beställs av Marie och Carolina.
Förslag är att det ska finnas en rink för 3-3 lagen som delas mellan WIF, GIF och RIF.
Matchställ för de minsta (6-7 år) är en önskan, beslut är taget att vi köper tröjor så Marie beställer tröja med siffra och loggan RIF.
Fråga om ersättning vid domare vid sammandrag, vi går på det ÖFF har satt, det betyder 110 kr/match vid ensam domare, 60 kr/match per person om det är två domare.
Barnkonventionen: Trygg idrott.
Anläggning:
Discgolfbanan har använts av ca 30 personer under sommaren. Vi planerar in en invigning av den, Bill önskar hjälp här. Annika och Marika kan hjälpa till.
Vattenberedaren i kiosken är uppsatt men behöver installeras till el. Jonas kollar upp det.
Avbytarbås på A, C och B plan är på gång det sker framsteg. Avbytarbåsen vid B-plan ställs upp på sidan mot skogen.
Administration:
Belastningsregistret.
Diplomerad förening.
Inget nytt
Övrigt:
Nästa styrelsemöte bokas in den 20/9 kl 18:30.