Dela nyhet
Cafe information
27 sep 2020 0 kommentarer
Hej!
För några veckor sen var jag på ett möte med alla Cafeansvariga i varje lag. Här är lite information vad dom sa på mötet.
I år är det lite nya rutiner gällande cafepassen då Susann inte är kvar. Så det kommer ligga mer ansvar hos varje Cafeansvarig i varje lag tillsammans med Martin Linder (Cafeansvarig).
Vi blir tilldelade en vecka per termin med 18 pass.
En ny kassaapparat kommer att installeras som kommer vara mycket enklare än förut, alla varor kommer att scannas in med en ”blipp” och det kommer även vara kontantfritt så endast kort eller swish. Utbudet kommer vara mycket mindre än förut.
Det kommer inte vara någon som ”lär upp /visar runt” utan det kommer finnas övertydliga instruktioner uppsatt på kylskåpet vid handfatet, så man behöver inte vara orolig att inte klara av det.
Eftersom Susann har tagit hand om allt så kommer det ligga mer ansvar hos oss alla att hålla rent o fint i cafet.
När man börjar sitt pass så hämtas nyckeln till Cafet i simhallens reception och efter avslutat pass lämnas nyckel till simhallens reception. Är den stängd så finns ett ”nyckelinkast längst bort till höger i receptionen.
Nu till det viktigaste för att underlätta för mig, för vi har ingen Susann att ringa till när det strular, folk inte dyker upp eller om man vill byta pass.
För det första skriv in direkt v 42 o sätt larm på mobilen 😊 (passtider kommer under veckan).
Är vi fler än 18 i laget som ska ha cafepass så kommer det bli att några får stå över.
Kan man inte stå det pass man blir tilldelad så försök att hitta någon över 16år som kan ställa upp o stå ert pass, (mor/farförälder, släkt, vän eller vänners vänner) eller försök att hitta någon i laget som kan vara snäll och kan tänkas byta. Meddela mig 073-941 79 07 om ni byter pass med varandra.
Om ni inte kan lösa det på något sätt kan man ”köpa ut sig” för 650kr. Man Swishar då till Solfjäderstadens Swishnummer: 123 194 72 33. Ta en skärmdump på din betalning och skicka en bild på betalningen samt skriv datum och tid och vilket lag du köpt ut dig ifrån. Skickas till Martin Linder 070-584 10 20 senast en vecka innan sitt pass.
En vädjan från Solfjäderstaden är att vi försöker lösa de själva inom laget så långt som möjligt.
Man står alltid två o två aldrig ensam men skulle det förmodan vara så att någon inte dyker upp så hör av er till mig (Helena) 073-941 79 07. Om det är ok för er så får man stå ensam eller så får man stänga cafet för kvällen.
Dyker man inte upp på sitt pass eller inte lyckas hitta en ersättare kommer man debitera med 650kr.
Hoppas vi kan hjälpas åt med detta och att det flyter på smidigt.
Har ni tips och ideer på förbättringar så lämna dom till mig så kan jag framföra detta till Martin.
Med vänlig hälsning
Helena Johansson (Cafeansvarig)
Kommentarer