Forum
Tillbaka| Behöver låna ett gäng blå gents-tröjor ikväll |
|---|
|
Hej! Vi skulle behöva ca 5 blå gentströjor i helgen. Om ni kan avvara er tröja ett par dagar så ge den till Sven ikväll i annexet! /A Adrian Robert 7 feb 2019 |
| Svar (8 st) |
|---|
|
Hur gick det i lördags? Jag förutsätter ju att Gents dominerade,var bara nyfnis på resultaten,,🏒😀 |
|
Vi föll med flaggan i topp! Truppen var 8 man som kom iväg till sist. Jag, Jojje, Weigelt, Kylin, Storfrasse (Johannes), Edblom, Sven och Gramen från Fredagsgänget. Vi fick på plats låna in en 60 årig lokal förmåga som extraback, och en kille som "hade stått tidigare nån gång" försökte täppa till i kassen. Första matchen blev lite chockartad med ett satans snurr på motståndarna som var yngre och tyngre än vi räknat med. Tror vi torskade med typ 7-1 efter en småregnig utematch mot det lokala "vetslaget". Målisen får nog torka på sig ett par av målen, men de var tvivels utan det bättre laget. Andra matchen var mot Flens vetslag och vi stod upp riktigt bra i den matchen. 2-1 till Flen, men hade lika gärna kunnat sluta 1-2 enades vi om. Kudos till Weigelt som fick en proppdriven flygtur över tekcirkeln i anfallszon, men borstade av sig som om han var van vid det. I tredje matchen mötte vi det "unga lokala vetslaget" och Jonas körde första perioden på bänken pga trasig skridsko. Gubb-benen stumnade av och försökte hålla siffrorna i schack med "alla man i mål"-strategin utan framgång. I andra hade Jonas fått på sig ett par lånegrillor men båda lagen hade vid den tiden enats om att spela vidare i vår zon. Sista matchen om tredjepris torskades med 4-1, vår låga nummerär pinade spelet och trots att Kylin och Målisen hade försökt få fart på sig med starköl innan nedsläpp så var det rättvisande siffror. Efter sista torsken tröstade vi varandra i bastun med efterkonstruktioner och kall öl, och lämnade Katrineholm med höga hakor och revanschlust. En riktigt kul Lördag blev det dock! Följande nattens krampattacker var ett litet pris att betala :) Nästa år åker vi med minst 10 spelare och en rutinerad målis, och visar lantisarna hur det ska gå till! Adrian |
|
Fantastiskt referat! Får vi lite längre framförhållning på kallelsen nästa år kan nog fler planera in detta - för det är klart att vi ska visa Gents från sin rätta sida nästa år och åtminstone komma med målis och fullt lag!! /Hansen med lansen |
|
Låter som en heroisk insats av Lidingös blåskjortor!! Skönt att Kylin hade parisbruden med cigg och alkohol som förebild även i den här turneringen...:-) Nästa år tänker jag inte låta något stå i vägen, då ska jag vara med i regnet och kriga. Bra jobbat gubbs! /#6 |
| Underbart referat Badde! Bra kämpat! |
| Nästa år, då jävlar.... |
|
Räkna in mig för nästa års batalj. Tills dess har jag fått till butterfly push och brytit in plocken - då jävlar |
| Count me in too! I will go Carter Hart on them and win 8 straight! |
Snabblänkar