Dela nyhet
Mötesanteckningar från föräldramötet
11 apr, 14:31 0 kommentarer
Här kommer mötesanteckningarna från föräldramötet vi hade i tisdags. Säg till om jag missat något viktigt som vi pratade om så fyller jag på.
Seriespel:
4 lag anmälda till div 9, 5v5.
- Vi delar upp vår trupp i 4 jämna lag i serien.
- Alla lag får en huvudledare.. Här behöver vi hjälp från en förälder på sidlinjen på varje match så att ledaren kan fokusera på spelet och föräldern som står tillsammans med ledaren har koll på barnen.
- Vi har köpt in avbytarbänkar som lätt fälls upp till varje match vid sidan så att barnen har en plats att sitta på i väntan på byte.
- Matchtröjor kommer att delas ut varje sammankomst.
- Match varje helg, exakt dag återkommer vi med då vi fått detta från Medelpads fotbollsförbund.
- Varje lag kommer ha några sammankomster på hemmaplan också. Dessa ansvar vi för och alla kommer få tilldelade arbetsuppgifter inför varje sammankomst.
Sammankomst på hemmaplan
- Vårt fina lagtält ska sättas upp och där har vi vårt café. Detta förvaras hos lagföräldern Andreas Nyman. Man pratar ihop sig med honom inför varje sammankomst om vart det hämtas/lämnas.
- Café - Alla cafégrejer (läsk, godis m.m) förvaras hemma hos lagföräldern July Mejias. Man pratar ihop sig om när man kan hämta/lämna dessa grejer inför varje hemmasammankomst.
- I år kommer vi inte ha något hembakat fika då det blev väldigt mycket över. Vi koller istället på andra alternativ att köpa in,
- Arbetsuppgifter delas ut i början av veckan då sammankomsten är. Behöver man byta pass så löser man det mellan varandra. Inget jag som lagledare kommer rodda med.
Träningar
- Vi kommer träna nere på Faggafältet. Vi har önskat träningstider på tisdagar och torsdagar.
- Hyfs och språkbruk - detta är något vi kommer prata med barnen om då ledarna har sitt spelarmöte med dom. Vi är snälla och schyssta med varandra och vi pratar respektfullt med varandra.
- Även i år kommer vi inte godkänna att man lämnar sitt barn på träningen själv. Kan man inte närvara som förälder så lämnar man ansvaret till en annan förälder på sidan. Se då till att barnet vet om detta och vet vem den ska vända sig till.
- Tränings- och medlemsavgift måste betalas. Försäkringar gäller inte annars och vi får heller inte tillgång till vårt “cupkonto” om inte alla har betalat sina avgifter.
Cuper
- Vi planerar att spela följande cuper:
Äppellunda, Alnö - 31/5-1/6
Lilla-VM, Matfors - 27-29/6
Mid Nordic, Timrå - 1-3/8
Härnö fotbollsfest, Härnösand 22-24/8
Totalpris: 16.300kr för alla cuper - Vi enades om på föräldramötet att vi kommer ta ut en avgift per spelar till cuperna istället för att betala detta från vårt “cupkonto”. Detta för att vi vill bygga upp en buffert inför störra cuper då barnen blir äldre och det känns mer rättvist att man betalar för den cupen man spelar. Så är ni bortrest på semester eller liknande så betalar man inte för cupen man missar och det dras heller inga pengar från “cupkontot” som ni alla varit med och jobbat in pengar till.
- Mid Nordic - vår egna cup. OBLIGATORISKT arbetspass för alla spelares föräldrar, 8h/spelare. Vi har även i år önskat att få arbeta på Bergeforsens skola. Mer information angående MNC kommer i ett separat inlägg.
Kallelser i Svenskalag-appen
- Kallelser skickas ut till träningar, matcher och cuper.. Viktigt att svara på dessa. Notera vilken dag som är sista dagen att anmäla sig på, det står i varje kallelse. Har man inte svarat innan det så räknas man inte med och kommer heller inte på matchen/träningen. Detta för att ledarna ska kunna fördela lagen och eventuellt ta in extra ifall det är bortfall i något lag då dett är match, och även för att ledarna lättare ska kunna planera träningarna.
- Sjukdom - Blir man sjuk så meddelar man detta VIA SMS (inte i någon messengergrupp) till tränaren i det lag man har då det gäller matcher. Blir man sjuk till träning skickar man SMS till Marcus om man inte hinner avanmäla sig i appen. Telefonnummer finns här på vår sida.
Ekonomi
- Två konton, ett lagkonto och ett “cupkonto”.
Cupkonto: strax över 40.000kr
Lagkonto: strax över 50.000kr - Försäljning - utöver det obligatoriska försäljningarna från föreningen så kommer vi att ha två försäljningar/arbeten i laget. Vi kommer gå ut med en omröstning om vad vi ska sälja/arbeta.
- Obligatoriskt från föreningen: Timråhäften (2 per spelare), bingokalender (1 per spelare) samt nattvandring.
Kläder
- Matchtröjor får vi nya för i år, inget ni föräldrar behöver ordna.
- Till alla matcher vill vi att barnen har blåa shorts och vita strumpor. Vi ser också gärna att man har en Timrå-träningströja på träningarna, men inget krav än. Detta för att öka lagkänslan och samhörigheten i laget.
- Länk till beställning av kläder
Övrigt
- Lagfotografering - 11/5. Inga tider har kommit ännu, vi går ut med kallelse då vi fått tider.
Sist men inte minst. Kom ihåg att alla vi ledare gör detta ideellt, ingen av oss har betalt för detta och vi gört vårt bästa för att fotbollen ska bli så rolig och givande som möjligt för våra barn. Och för att det ska vara så smidigt och enkelt som möjligt så behöver vi också hjälp och stöttning från resten av er föräldrar. Ni ser vi fram emot och taggar igång fotbollssäsongen 2025!