Dela nyhet
Information Mid Nordic Cup 2025
13 apr, 21:45 0 kommentarer
Hejsan!
Här kommer information ifrån mötet som var under veckan.
MNC är 1-3 augusti I år. Det är cirka 296 st lag anmälda till årets cup, 99 st lag kommer att bo på skola och 8 st lag på hotell.
Det kommer ett lag från Malta födda 12, som stannar en vecka från tisdag - tisdag.
Spelområden görs om för i år.
Våra spelområden kommer att vara:
Bergeforsen med 3 planer 7x7 liten, 3 planer 9x9 liten.
På Arenaområdet kommer vi ha 3 planer 9x9 stor.
På Kuben har vi 11x11 och 3x3 med sarg (Kuben äger en sådan sarg).
På Fagerstranden har vi 5 planer 5x5, 3 planer 7x7 liten, 4 planer 7x7 stor och 3 planer 9x9 liten.
Nytt inför cupen
Vi kommer att ta bort disco då vi inte längre kan vara i Lill-Strimma hallen och även ta bort ledarträffen då intresset vara svagt de senaste åren.
Vi kommer istället ha en typ av invigning i form uppträdande med Hanna Ferm. Den kommer vi att hålla till med på grusplanen ovanför Fotbollshallen. Det kommer att vara efter matchernas slut på lördag kväll. Vi avslutar alla matcher runt 18.30-19-tiden.
Alla övernattande lag samt alla IFK Timrå lag kommer att kunna gå in på Hanna Ferm konserten gratis under förutsättning att de har ett armband. De beställer alla på cupsidan där ni anmält laget, kom ihåg att göra beställningen och när ni lägger in det så blir det en kostnad men den plockar vi bort sedan. För lokala lag kommer biljetterna kosta 50 kr/person.
Försäljning
På Fagerstranden kommer vi ha ett större mattält som blir mer centrerat plus två mindre tält nere vid varsitt hörn mot vattnet med enklare försäljning.
På Bergeforsen kommer vi att inte ha något tält utan nyttja serveringen inne istället med bord och bänkar utomhus också..
På alla ställen kommer vi erbjuda Ledarlounge där enbart ledarna kommer att kunna visa upp sitt armband för att kunna hänga med andra ledare, dricka kaffe och kanske bara chilla lite. Detta kommer att ingå gratis för alla ledare oavsett om man är övernattande eller lokala lag. Men enbart ledare, inga barn.
Ledarna kommer också kunna gå undan och sätta sig på dessa på ställen under cupen: Kuben - Kansli, Grytan - rummet bredvid kansli, Fagerstrand - ställs upp ett tält 10x5 m.
Utvärdering från MNC 2024
Det vi har fått kritik kring cupen sedan ifjol är att det inte har varit städat riktigt runt planer och toaletter samt att vi inte har haft sjukvårdare på plats hela speltiden och på alla ställen. Detta kommer vi att ha i år och vi tar gärna mot de som önskar hjälpa till som sjukvårdare (behövs inga läkare men gärna de som arbetar inom vården och kan ta hand om lättare skador). Dessa kommer vi ha ett separat möte med innan cupen för att alla får samma information.
Bra att veta
När det gäller arbetspass för lagen så kommer varje lag att senast 10 maj lämna in hur många arbetspass de kan ta och då vill man att man är helt säker på att man fixar det antalet.
Detta ska mejlas in på ifktimra@ifktimra.com och när alla skickat in så kommer vi att skicka ut scheman med tomma rutor som ni lag ska fylla i ert tilldelade område. Detta kommer Cecilia & Peter att hjälpa tränarna med.
Vi kommer att titta på vad ni tidigare arbetat med och hur många arbetspass ni har anmält.
Detta gör vi för att lagen ska få en mer flexibilitet och att vi i så fall också kan undvika att det blir så många avhopp och det strular för oss under cuphelgen.
Sedan ska så klart alla jobba i laget (ledare undantas beroende på hur många lag man har anmält)
Kraven för att arbeta är 18 års åldersgräns på skola, matsalar, 16 år i kiosker. Alltid två vakter per arbetspass på skola pga. krav från Räddningstjänst.
Ju tidigare ni kommer tillbaka med antal arbetspass ju fortare kommer vi att skicka ut arbetspass dokumentet.
Det är 8 timmars arbetspass/barn.
Man kan inte köpa sig fri från sitt arbetspass.
Vid frågor och funderingar kan ni alltid kontakta Lars eller Marie.
// Hälsningar Cecilia &Peter
Kommentarer