Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
8 jun, 22:01 2 kommentarer
Efter en lång och händelserik säsong så har det äntligen blivit lite ledigt från handbollen.
Det finns så otroligt mycket kul som har hänt denna säsong att skriva om och jag lovar er att jag inte ska skriva om allt för då kommer sidan antingen krascha eller så kommet ni inte orka att läsa allting 😅
Vi har under säsongen tränat tisdagar, torsdagar och fredagar. Samt kryddat med ett fys-pass på fredagar också.
Totalt har det blivit ca 105 träningstillfällen under säsongen.
Vi har haft en bra utveckling på laget och många roliga träningar . Till stor hjälp denna säsong så har Tommy Dalin och Jimmy Sandqvist hjälpt oss att utveckla både försvarsspel och anfallsspelet . Vi har också haft stor hjälp av Karin Lundell som hållit i våra fys-pass. Vilket har hjälpt till att stärka grabbarna fysik och sett till att vi hållit oss borta från massa skador. Vi har också fått förmånen att få träna på ett riktgt gym Evolve vilket grabbarna har uppskattat väldigt mycket.
Jag känner att vi är riktigt på gång och bara kryper närmare motståndarna för varje dag som går.
Vi har även deltagit i två serier och deltagit med ett lag i mittolvan .
Totalt har alla lagen sammanlagt spelat 46st matcher under säsongen. Vi har också deltagit i 4st cuper och säsongens höjdpunkt är när vi vinner B-Slutspelet i LIBO cup.
Något som glädjer mig lite extra denna säsong är allt beröm grabbarna fått för sitt fina beteende kring matcherna. Vi har fått så mycket beröm för att vi agerar schysst på planen och även att bänken sköter sig bra . Motståndartränare har kommit fram efter match och gett oss beröm . Även seket har vid flertalet tillfällen berömt oss för att pojkarna uppträder fint.
När vi vart iväg på cup så får man höra från serveringspersonalen att grabbarna alltid städar efter sig och tackar för maten när man går .
Allt det här gör att man blir så otroligt stolt över detta lag.
Sen det som kanske är det viktigaste i ett lag sammanhållningen som bara blir bättre och bättre hela tiden. Det märks extra tydligt när vi är iväg på cup för att alla hjälper verkligen till för att det ska vara en kul upplevelse att åka på cup.
Om någon blir besviken / ledsen efter en match så går man fram kollar läget och försöker verkligen peppa varandra. Allt detta är så sjukt viktigt att det fungera och grabbarna känns så trygga med varandra .
Det har sportsligt gått väldigt mycket upp och ner men känslan är att vi lär oss nya saker oavsett hur resultatet blir .
Vi har många höjdpunkter under säsongen så som när vi avgör matchen mot Linde i mittolvan med sista kastet. Många fina fighter mot Enköping där vi gått segrande från. En helt oroligt fin period mot Guif där vi ledde med 8-1 efter första 15min. Både LIBO cup och nu sist Järnvägen fick vi fira massor som lag.
Nu blir det sådär långt igen men sen kan man också nämna vilka fina arrangemang vi gjort med våra hemmamatcher med inspring och speaker har varit en riktigt höjdare . Även målmusik har bidragit till en riktgt fin stämning kring hemmamatcherna.
Med allt detta som har hänt och så tänkte jag summera denna säsong med dessa ord.
Vi har som lag blivit en härlig grupp med fantastiska grabbar. Lagsamanhållningen och inställning är så härlig att se.
För mig och oss ledare så är detta handboll i världsklass.
Ha nu en fin sommar och kolla in kalendern för det finns två tillfällen för handboll under sommaren.
Glad sommar 💙🤍
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Kristina Zdilar 9 jun, 12:45
Glad sommar :)
Mia 11 jun, 07:51
Glad sommar och tack för allt engagemang!!