Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
22 jun, 22:04 0 kommentarer
Hej alla som ska spela Gothia Cup om ett par veckor! Det är väldigt nära nu…🤩
Här kommer lite information som ni behöver få koll på. Om vi inte har täckt allt, så finns det mer info att läsa här ⚽
Avresa sker söndag den 12 juli 2026. Vi ses på Kollaskolan i Kungsbacka, senast kl. 14:00. Ät lunch innan ni anländer. Första måltiden som serveras den dagen är middag.
Fullständig adress: Kollaskolan, Askvägen 45, 434 31 Kungsbacka.
Spårvagnshållplats: Kungsbacka Station.
Dusch finns på skolan.
Måltider: frukost på skolan, övriga måltider serveras på Aranäsgymnasiet (7 min promenadavstånd). Här ser ni menyn!
Packlista:
Info till alla supportrar – direkt från Gothia Cup!
Gothia Cup vill uppmärksamma och påminna om vårt projekt inom Celebrate the Game. Samtliga deltagande lag ombeds att utse en Team Steward inför varje match. Den utvalda personen ska bidra till en positiv atmosfär och fokuserar särskilt på att stötta sitt lags supportrar och se till att de uppträder på ett bra sätt.
För att göra det enkelt att känna igen dem kommer Team Stewards att bära Lila Väst. Syftet med Team Stewards är att förebygga våld och hot, både på och utanför planen. Det ska inte vara en aktiv tränare eller ledare som är lagets Team Steward utan vi önskar att uppdraget tilldelas en vuxen medresenär som följer laget på plats. Inför era matcher är det varje lags ansvar att se till att deras Team Steward får sin väst av planvärden och denne får med sig sin publik till rätta sida och försöker hålla ihop dem så mycket som möjligt.
Tillsammans med er skapar vi ett bättre matchklimat och en turnering fylld av glädje och positivitet.
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
Invigningen sker på måndagen på Ullevi Stadium. Grabbarna får mer info om tider på plats.
Ladda gärna ner appen Gothia Cup för att följa resultat och nyheter.
Lagindelningen
Grabbarna är indelade i två lag. Båda lagen bor och spelar i Kungsbacka. Matcherna i gruppspelet spelas antingen på Inlag Idrottsplats eller Tingbergsvallen. Mellan dessa planer och skolan är det 1,5-1,7 km att gå. Varje lag spelar en match per dag.
Ledarna återkommer med lagindelningen inom kort😊! Vi har registrerat spelare på Gothias hemsida (för att vi hade ett datum att förhålla oss till) men lagen kan komma att korrigeras, så de är inte slutgiltiga än.
Det var nog allt för nu! Vi ses i Göteborg!
//The Mamas
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies