Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
16 jun, 22:24 0 kommentarer
En perfekt start på det kommande midsommarfirandet är att bege sig till Åbrovallen nu på torsdag då våra Ulvar är i farten igen.
Vi gästas då av tabellfyran Götene IF och det är upplagt för en riktig höjdare.
Vi liksom Götene är båda lag som visar mycket energi, inställning och attityd och de brukar som sagt vara sevärda matcher mellan dessa lag.
Vi har genom åren drabbat samman många gånger i seriesammanhang.
Under senare år har dock Götene huserat mestadels i division III och därför har vi inte mötts lika ofta, men nu är det dags igen.
Götene som tabellfyra har spelat ihop 16 poäng.
De har väl kanske inte fått med sig de poäng som man kanske är värda om man ser till spelet.
Några resultat sticker dock ut på sistone, i senaste omgången kvitterade man sent (på straff) till 3-3 hemma mot serieledarna Falköpings FK.
Några omgångar innan nådde man också 2-2 på bortagräs mot hemmastarka topplaget Åsarp/Trädet.
Så vi kan lugnt räkna med att det blir en riktigt tuff uppgift för vårt rödsvarta lag, mot ett välutbildad Götene med en tydlig spelidé.
Vi själva kommer från 2-2 senast borta mot jumbolaget Jula BK. Ett resultat vi inte var nöjda med, visserligen är vi fortsatt obesegrade efter tio omgångar, men vi ville haft mer mot Jula.
Vi visa annars mot Jula som vanligt attityd, inställning och energi, men den riktiga skärpan i avslut och nyckeln till att luckra upp en lågt stående "buss" ville inte riktigt infinna sig.
På Julas instagram stod det efter matchen:
" -och andra halvlek handlar det mest om att spela tråkfotboll från vår sida.
Ulvåker spelar mer eller mindre ut oss och vi sitter med fullt manskap i typ eget straffområde"
Vi kan nog förvänta oss en hel annan matchbild mot Götene.
Gästerna är också ett lag liksom vill bollinnehav, och kommer nog stå högre än Jula och definitivt utmana och ställa mer frågor till oss.
Så det gäller för oss att vara påslagna från start.
Att vi fortsatt spelar med marginaler och är tydliga och bestämda i vårt passningsspel.
Att vi som i tidigare matcher fortsätter och tar jobbet defensivt över hela planen, är resoluta och bestämda i duell- och närkampsspelet.
Offensivt - att vi tar löpet för varandra, där vi ibland skall ha bollen, men där de kanske mer oväntade löpningarna skall öppna ytor för medspelaren med boll och göra det mer svårt för Götenes defensiv.
Lagen möttes i ett genrep inför serien som slutade 2-2 i Götene. En match där båda lagen ville oerhört mycket och inget lag ville vika ner sig.
Studentfirandet och Ulvacupen är överstökade.
Ulvarna har tränat måndag och tisdag.
Vi har som alla klubbar så här års, lite sjukdom, skador och annan frånvaro i truppen.
Men vi har en stark bredd i truppen denna säsong, så vi kan räkna med ett spelsuget och laddat Ulva lag på torsdag.
Även om det är midsommarafton dagen efter (på fredag), så hoppas vi på stort Ulvastöd igen på Åbro.
Det är många Ulvar som följt rödsvart både hemma och på bortagräs i år.
Avspark kl. 19.00. Vi ses på Åbro !
Truppen: Elias Bager, Simon Bager, Lucas Brittenstam, Mihai Cetobari, Didrik Eriksson, Filip Friberg, Eric Hagström, Ekrem Ibrasimovic, Oliver Rosin, Albin Kraft Karlsson, Edvin Hallmanstuve, Knut Rydberg, Axel Lindholm, Olle Bergenwall, Axel Falk, Oliwer Frydén Karlsson, Sammar Al Humiri, Alfred Källerman.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer