Forum
Tillbaka| Uppdaterade riktlinjer från Svenska Ishockeyförbundet den 14 december 2020 |
|---|
|
Hej alla spelare i Täby vets! Svenska Ishockeyförbundets tolkning av FHM´s föreskrifter och råd (20201211) innebär i korthet att vi kan börja träna på is igen, men med följande restriktioner: - Vi tränar i grupper om 10+2 per träning - Inga omklädningsrum. Ombyte hemma, i nödfall i hallen (målisar) - Vi reser individuellt - Inga gästspelare från andra lag - Samt de vanliga riktlinjerna om att hålla avstånd till varandra, undvika närkampsspel, inte dela utrustning, samt stanna hemma vid minsta sjukdomssymptom, osv. Stockholms Ishockeyförbund samt Stockholms Veteranishockeyförbund ställer sig bakom dessa riktlinjer och tolkningar. Vi kommer att börja lägga upp istider samt kallelser inom kort. Vi siktar på två tider per vecka. Rent praktiskt får vi se hur vi delar upp träningarna, men det lutar åt en kombination av schemaläggning samt "först till kvarn". Betalande medlemmar ges förtur. När vi vet hur säsongen kommer att se ut så kan vi eventuellt justera medlemsavgiften proportionellt (beroende på hur många isopass vi får tillgång till). Ni som redan har betalt medlemsavgiften och som behöver kvitto för friskvårdsbidrag - Meddela mattias@hyll.se så skickar jag kvitto per mail/post. /Lagledningen Källor: https://www.swehockey.se/Covid-19 https://www.stockholmhockey.se/Covid-19Info/fragorochsvar Mattias Hyll 15 dec 2020 |
| Svar (11 st) |
|---|
| Hej igen - Jag får en del mail om vi skall köra igång med ispass i enlighet med ovanstående eller inte. Det är lite varierande; Vissa är väldigt sugna och andra vill avvakta till dess smittspridningen har gått ner. Hur vill du göra - Posta gärna här så kan vi ha en transparent diskussion. Ingen har fel, alla har rätt till sin åsikt i frågan. |
| Jag avvaktar tills vidare. Kämpar på med barmark, skottramp, lussebullar och julskinka. |
| Jag vill köra igång igen. Bra om vi har som ytterligare en regel att ha större avstånd i avbytarbåset annars tycker jag det funkar så länge alla tänker på smittorisker etc. Om det går bra för folk att julshoppa så tror jag ishockey i mindre grupper funkar bra. |
| Jag kör gärna igång så snart som möjligt :-) |
|
Jag kör gärna! Innebär begränsningen 10+2 (målisar?) att det blir mestadels/enbart övningar? Jag är öppen för allt bara man får stå på is. /Marcus - Frisk med antikroppar. |
| Begränsningen innebär 10 utespelare + 2 målisar per träning. Vi siktar på att köra 4-mot-4 och 1 avbytare per lag. Vi kan även växla och köra 3-mot-3 på liten plan. Vi inleder som vanligt med uppvärmning och någon övning. Om det blir väldigt få deltagare på något pass kan vi köra fler övningar. Vi får prova oss fram lite... |
|
Hej mina hockey vänner! Jag hoppas att alla mår bra! Jag saknar träning och hockey fruktansvärt mycket just nu. Jag vill mer än mycket annat stå på is och svettas som en galning. Med det sagt måste jag tyvärr avstå tills efter julhelgen. Vi har för förväntningar att träffa barnens morföräldrar under julhelgen och vill inte riskera att smitta de. Jag hoppas att ni jobbar hårt under dessa dagar. Jag själv har inlett "16 weeks of Hell" i måndags, inför Beach 2021! Jag vet inte så smart när man kommer att ha treveckors jullov om några dagar men jag måste hitta tillbaka till själv disciplin efter en kämpigt 2020. Vågen visar otrevliga siffror efter senaste läkarbesök. Nu jävlar, Elitsatsnings drömmar lever fortfarande. Vi blir aldrig för gamla (hahahah). God Jul och Gott Nytt på er alla! |
| Hejsan, helt ok för min del att spela, även byta om på läktaren (dit har man väl blivit lurad ngn gång....). Men tyvärr kan jag inte nu på söndag. / God Jul :-) |
| Jag kommer nog att vllja spela men väntar till efter nyår. |
|
Halloj! Jag är gärna med och väldigt sugen... saknar isen! Har små barn dock som ständigt är sjuka så kommer att anpassa mig efter det. Som det ser ut nu så ”gömmer” vi oss en månad på annan ort och hoppas att vara åter och frisk (hela familjen) till slutet av januari. Hoppas på stark återkomst då! |
| Såklart sugen men ägnar mig åt löpning tills vidare. |