Forum
Tillbaka| Förslag till serieindelning säsong 20-21 |
|---|
|
Nu har förslag på serieindelning för den kommande säsongen samt DM kommit från Stockholms Veteranishockeyförbund. Förbundet har tvingats att justera vissa serier då några lag har fallit bort. Man har också försökt ta hänsyn till resor så att lagen skall slippa långa resor. Det här påverkar framförallt 35-serien, och vi har flyttats upp till +35 division 1. Spontant anser vi i ledningen att det ser tufft ut för oss. För tufft... Förbundet hävdar att det inte är så stor skillnad, samt att det är justare spel i division 1. Men vi misstänker att det bara är ett säljargument. Synpunkter på föreslagen serieindelning skall ha inkommit till förbundet senast den 13 september. Så vi lyfter frågan här i forumet - Vad anser ni? Förslaget ser ut enligt följande: +35 Division 1 Norra Brinken IF Bålsta HC IF Vallentuna BK IFK Täby IFK Österåker Järfälla HC 1 Lidingö Vikings Tyresö/Hanviken +35 Division 2 (vår "gamla" serie) Saltsjöbaden IFK Österåker Jurassic IK Waxholm Järfälla HC 2 Kallhälls IF Kista Hockey Solna SK Här finns förra årets serier: http://serier.vetshockey.se/ /Lagledningen Mattias Hyll 10 sep 2020 |
| Svar (8 st) |
|---|
|
Jag tycker vi försöker att få spela i +35 Division 2 - Det är lagom motstånd för oss :) /Hyll |
| Jag kan tänka mig båda. |
| Jag kör gärna div 1 |
| Håller med Hyll, 2:an passar nog oss bättre. |
| Val 1: Div 2 (val 2 div 1) |
| Spelar gärna div 1 men vilket som funkar fint för min del. |
| Gärna div 1 |
| Om det skall bli Div 1 så måste det vara 3 femmor till varje match det kommer inte funka annars. M.a.o ingen får vika ner sej för simpla orsaker. |