Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
16 jun, 22:41 0 kommentarer
Imorgon vänder serien när SK Argo tar emot Guldhedens IK på Gröna Vallen 19.45.
Argo genomförde en lugn träning igår där det saknades en hel del spelare. U-laget spelade i söndags (seger 3-1 mot SG Ruddalen) och det var en del spelare som vilade. Argos mål i den matchen gjordes av Daniel Sörelid, Dan Mönell och Olle Johnels.
Tränarduon Fredrik ”Rasta” Airosto och Jan Juhlin tog ut följande trupp efter gårdagens träning:
Edvin Oldin
Marcus Gran
Albin Caspersen
Kristoffer Jonsson
Joel Tannberg
Gustav Enstedt
Daniel Sörelid
Robert Ununger
Dan Mönell
Fredrik Forsman
Behzad Kurdali
Adam Engström
Olle Johnels
Daniel Kappelin
Det är en hel del ändringar jämfört med 4-5 förlusten mot Donsö IS förra veckan. Mittfältsduon Pierre Tillman och Kristofer ”Jalle” Larsson är båda avstängda då de båda fick sin tredje varning senast. Kapten Marcus Lindqvist fick som bekant en smäll i bakhuvudet och har har fortfarande ont i nacken. Även Adam Ginman, Casey Kuhrman och Rickard Schöndell saknas jämfört med Donsö-matchen. Marcus Gran är dock tillbaka defensivt och även trion Robert Ununger, Adam Engström och Daniel Kappelin förstärker. För Engström är det första a-lagsmatchen sen säsongen 2022. Han hade ett uppehåll 2023 och 2024 och hoppade in och hjälpte till i några u-lagsmatcher förra säsongen. Nu är han dock igång och tränar ordentligt. För Daniel Kappelin är det första matchen den säsongen efter att han har rehabat sitt knä sen tidigt på försäsongen.
Argo är för tillfället nia i 5B och kommer från en tung 4-5 förlust mot topplaget Donsö där Argo visade upp en fin offensiv men där defensiven inte hängde med ö-lagets långbollar.
Guldheden är för tillfället trea i tabellen och är sex poäng efter serieledande Utbynäs men då har centrumlaget en match mindre spelad. Guldheden besegrade som bekant Argo i premiären i en match där Argo inte alls hängde med. Det blev till slut 3-0 efter två tidiga mål första kvarten för hemmalaget. GIK radade sen upp 5 raka segrar till innan de första förlusterna kom. Först blev det 1-2 mot Mölndal i matchen efter 1-3 mot Utbynäs. Sen har GIK höjt sig igen och krossade Azalea med 8-0 innan det blev 3-0 mot Pushers i förra omgången. Nu när Argo har mött alla lagen i serien så är det Guldheden som har imponerat mest. Sen är det förvisso länge sen premiären spelades.
Hampus Albinsson är Guldhedens bästa målskytt hittills med sina 8 mål. För Argo är det Dan Mönell som toppar den interna skytteligan med sina 5 fullträffar.
Domartrion består av Hussein Younes (huvuddomare), Sadi Atay (assisterande) och Axel Nykvist (assisterande).
Argo kommer att spela i sitt nästan helblåa förstaställ och Edvin Oldin kommer att vakta kassen i helvitt då GIK spelar i svart/rött. Guldhedens målvakt står i gröna färger.
19.45 på Gröna Vallen är det avspark.
/Rasta
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer