Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
14 jun, 21:31 0 kommentarer
SK Argo har fyllt på truppen under våren och vi är inte riktigt klara med våra presentationer!
I början av maj dök 22-årige Joel Tannberg upp och övergången blev klar ganska snabbt. Här har Argo fått en ung ytterback som även kan kliva upp högre i banan. Joel, senast i Skee IF, har ett hunnit spela både med u-laget och a-laget och satte bland annat det viktiga 2-2 målet mot Bergum sent i matchen med a-laget. Han nätade även i sin första u-lagsmatch då han gjorde det viktiga 7-0 målet i segern mot Lerums IS.
Som med Argos alla värvningar är det också en väldigt trevlig kille utanför planen!
Argo mediaavdelningar har självklart tagit ett litet snack med herr Tannberg:
Vad kan du berätta om dig själv utanför planen?
Jag och min tjej har precis flyttat till Göteborg, kollar mycket fotboll och umgås med vänner men framförallt mycket rolig och trevlig tid med tjejen!
Hur hittade du till Majornas skönaste gäng, SK Argo?
Jag känner Magnus (Argos kassör Magnus Andersson) sen innan så när vi bestämde oss för att flytta hit så tyckte han att jag skulle komma och provträna.
Hur har din fotbollskarriär sett ut innan den tog dig till Majvallen?
Började spela när jag var runt 5 år, spelade i Tanums IF tills jag började gymnasiet men då hade jag ett uppehåll på 2-3 år, sen började jag i Skee IF och spelade där i två år fram tills jag kom till Argo!
Vilken position trivs du bäst på och vad kan Argo-publiken förvänta sig på planen?
Jag har varit mestadels vänsterback men har även gått upp offensivt på kanterna.
Du har tränat med klubben nu ett tag och även hunnit spela matcher. Vad är dina intryck än så länge?
Är ett roligt gäng och duktiga fotbollsspelare så varit väldigt roligt att få komma in i laget!
Vilket är ditt roligaste fotbollsminne hittills?
Krokstrandscupen 2025 var otroligt rolig. En liten cup för alla som jag och ett kompisgäng var med i, mycket god dricka och bra sällskap gör det mesta bra!
Stort tack och välkommen till Argo!
/Rasta
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer