Dela nyhet
Protokoll från föräldramötet
16 feb 2020 3 kommentarer
Hej alla och tack för ett bra och givande möte där det ibland var lite hårda tongångar, men vi ledare upplevde att vi ALLA kom överrens om hur vi ska göra med laget under kommande säsong.
1. Henrik informerade om att laget kommer få en till tränare, Sofia.
2. Vi informerade om Mid Nordic Cup. Om ngn tror sig att inte kunna vara med, måste man ansöka om det på IFK Timrås kansli innan SISTA APRIL.
Det är IFK Timrå som tar beslut om ni har giltigt skäl, eller inte.
Om ni får ett godkännande måste ni betala in 500 kr PÅ LAGKONTOT.
Vi informerade också om att vi MÅSTE ARBETA DE 8 TIMMARNA som vi fått från IFK Timrå.
3. CUPER:
- Indoor cup 20-22 mars
- Hudik cup 12-14 juni
- Mid Nordic Cup 31/7 - 2/8
Vi informerade att vi kommer sova över i Hudik under cupen. Vi kommer bo i skolsal och luftmadrass (max 90 cm bred) är bra.
Alla spelare får ta sig till Hudik själva. Från förläggningen kommer det gå bussar till och från matcher, men spelare som inte kommer sova kvar måste ta sig till samlingen på eget sätt.
Vi diskuterade även om vi skulle spela vårcupen eller ha ett träningsläger "Kick off" för att testa/träna på att sova tillsammans.
Kallelse kommer att komma och ni får bara välja 1 alternativ.
4. Lagfotografering
Vi kommer ha lagfotografering 25/4 kl. 11.30 - 12.15 Ombytta med matchtröja, skor, strumpor och byxor (ej benskydd)
Fotograferingen är i sporthallen i Timrå.
5. Klädbeställning
Vi kommer så snart vi får klartecken från Stadium göra en beställning till de spelare som behöver nya käder.
Provning av kläder och storlekar, får man själv göra på Timrås kansli.
6. Träningar
Vi kommer att träna två ggr i veckan med start i februari/mars
Kanske kommer vi träna på Fagerviksfältet, men det får vi svar på senare.
7. Seriespel
Vi har anmält laget till en lite tuffare serie, då vi anser att det är mer utvecklande att möta bättre lag.
8. Försäljning/budget
Laget har 36885 kr på Timrås konto. Vi kom överrens om att vi ska använda de pengarna till cupavgifter.
På lagkontot har vi 47751 kr.
Vi kommer att sälja chips på försäsongen och plastpåsar under senare delen av sommaren.
Vi har budgeterat att vi vill få in 30.000 kr under denna säsong till lagkontot.
Laget kommer att köpa in ett tält. Kostnad mellan 6500 - 10000kr beronde på storlek.
Om vi får in sponsorer som betalar tältet, så minskar försäljningsbudgeten med samma summa.
Om det visar sig att budgeten inte uppnås gällande försäljning, kommer det tas ut en cupavgift på ca 300kr/cup.
Madde Karlsson kommer INTE att hålla i försäljningen detta år. Finns det någon som skulle vilja detta, så hör av er till någon av oss ledare.
Slutligen vill vi påminna er om att prata med tjejerna om vikten att komma fokuserad till träningen och att man kommer i tid.
Vi hoppas på en rolig och utvecklande säsong för tjejerna!
Kram på er alla / Ledarna
Kommentarer
Lia N. 21 sep 2020
.
Henrik C. 21 sep 2020
Tack ! och som info kan vi berätta att sponsorerna drog sig ur efter det att tältet tryckts pga Corona och sviktande ekonomi 🥺
Nu blev det ju heller inte några cuper.
Ska vi ta ut cupavgifter då ändå för att täcka upp?
Ärligt så trodde vi nog alla att vi skulle lyckas sälja mer än för ca 12000kr
Tittar vi i backspegeln så har försäljningen av delikatesskungen gett bäst förtjänst till laget, men det ville ni/vi inte sälja i år.
Med facit i hand så skulle vi isåfall behöva ta ut ca 1000kr/person i cupavgifter som ej blev av...
Henrik C. 21 sep 2020
Om någon känner för att betala 1000kr istället för att sälja 25 lotter så är det ok.