Dela nyhet
Viktig information om säsongen, kläder mm!!
6 maj 2020 10 kommentarer
Vi har nu kommit igång med säsongen på ”allvar”. Tyvärr har Covid-19 medfört att säsongen inte är/blir som vanligt. Vi kan tyvärr inte hålla ett föräldramöte så det innebär att det kommer lite information här om säsongen och troligen fler informationer senare.
Kläder
I samband med träningen imorgon torsdag (7/5) så kommer det finnas möjlighet att prova och beställa kläder. Direkt efter träningen ca 18.00 så förflyttar vi oss till kansliet dit flickorna får gå in 2 och 2 med anhörig för utprovning och beställning. De övriga får vänta utanför med ”behöriga avstånd”.
Klädkollektionen är i år samma som ifjol med några få tillägg såsom t.ex. huvtröja.
Medlems- och träningsavgifter
Det är nu dags för alla att omgående betala avgifterna. För denna säsongs nytillkomna spelare har de flesta genomfört 3 provträningarna och även de måste omgående betala om de vill vara med.
För att få spela match så måste avgifterna vara betalda samt att det är en förutsättning för att försäkringen för spelarna under träning och match som ingår ska gälla.
Är det någon som inte avser vara med oss i laget mer så meddela oss detta så tar vi bort denne ur truppen och vi får ett korrekt register och utskick/kallelser
Ledare
I nuläget är vi samma ledare som de tidigare åren. Eftersom vi kommer att spela med 2 lag flera helger och vi just nu är ganska stor trupp så är vi tacksamma om det finns någon fler förälder som vill vara med. Framförallt när det gäller vid matcher då det kan vara så att vi nuvarande ledare inte kan vara med varje helg och det är praktiskt att vara 2 vid varje match.
Träningar
Föräldrar får i nuläget inte vara med inne på ”träningsarenan” utan måste vänta utanför.
Vi kommer träna på Konstgräset fram till att gräset är ok i Bergeforsen då vi flyttar över till BSK. Eventuell kan det komma att bli någon träning på Fagervisfälten men det är för tidigt för att veta vart och när träningarna blir . Under en period nu kommer det bara vara 1 träning i veckan så det är då viktigt att i största möjliga mån vara med.
Seriespel
Den kommande helgen drar seriespelet igång. Vi kommer denna säsong spela i två serier, Div 7A som är 7 mot 7 spel och Div 9B som är 5 mot 5 spel.
7 mot 7 spelas 3x20 min med boll strl 4 och 10 spelare kommer att kallas till respektive match.
5 mot 5 spelas 3x15 min med boll strl 3 och 9 spelare kommer att kallas till respektive match.
När vi har 2 träningar i veckan kommer det normalt vara en förutsättning att vara med på minst en träning för att bli kallad till match. Med det antal spelare som kommer kallas så innebär det att alla inte kommer spela match varje helg.
Det är viktigt att hålla koll på matchkallelser och svara på dessa snarast möjligt så att vi hinner kalla ersättare för den som inte kan vara med.
Under vårsäsongen kommer det spelas ”enskilda matcher” och inte arrangemang i sammandragsform som tidigare. Det är bara spelare, ledare och funktionärer som får finnas på arenaområdet/kring planen. Ingen publik får finnas vid planen utan föräldrar/anhöriga får vistas utanför aktuellt område. Det kommer inte finnas kioskförsäljning eller liknande.
Cuper
I nuläget är det oklart hur det kommer bli med cuper. Mid Nordic Indoor som vi var anmäld till blev inställd. Lilla VM i Matfors har ställts in. Hudic cup är framflyttat till augusti så vi bevakar hur det blir med denna cup. I dagsläget säger vår förening att Mid Nordic cup kommer att genomföras så håll utkik kring information om denna för där kan det bli aktuellt med arbetspass för alla.
Ekonomi
I dag har vi drygt 33.000:- på vårt lagkonto.
Vi kommer ju tyvärr inte kunna ha kioskförsäljning i samband med matcherna så vi får i år inte in pengar för att täcka domararvoden som vi behöver betala. Det innebär att vi måste ta från lagkontot för att täcka dessa kostnader samt för inköp av träningsmaterial vi kan behöva (matchtröjor, bollar samt koner och västar som vi har står föreningen för. Allt annan vi kan behöva får laget stå för själv t.ex. målvaktshandskar och annat material vi kan behöva).
Det skulle därför vara bra om vi hittar någon aktivitet/försäljning som kan stärka lagkontot något och täcka för de löpande utgifter vi har. Det kan tyckas som att vi har bra med pengar på kontot men så snart vi kommer iväg på cuper så kommer det kosta relativt mycket och då är det bra att det finns pengar på kontot att ta av.
Förändringar kan vi nog nästa räkna med att det kommer bli så håll löpande koll på information, kallelser och kalendern. Har ni några funderingar så hör av er så försöker vi svara på det vi kan.
Hälsningar från Ledarna
Kommentarer
Madelene (Isabelles Mamma) 6 maj 2020
Finns möjlighet att prova kläder nästa vecka?
Kristofer Engstrand 6 maj 2020
Det är oklart om/när vi kan prova igen. Annars får ni utgå från nuvarande storlek och/eller kolla vad "kompis" i samma storlek beställer.
Vilma Henriksson 6 maj 2020
För kännedom: klubben byter klädkollektion var tredje år. Detta är sista året med befintlig kollektion. Nästa år blir det ny design.
Hälsn Anna, Vilmas mamma
Sophie 6 maj 2020
Vad tror vi om att sälja toapapper igen?
Eller Newbody?
Malin 7 maj 2020
Bra idé Sophie. Själv tycker jag att båda är lika lättsålda
Minna (Smillas Mamma) 7 maj 2020
Toapapper är torde vara extremt lättsålt i dessa tider men svårhanterat när volymen kommer. :-) Det vore kanon om alla kunde hämta direkt när det levereras.
Marie Dale 7 maj 2020
Hur stor är tränings- och medlemsavgiften? Sökt men finner ingen uppgift om detta.
Kristofer Engstrand 7 maj 2020
Via föreningens huvudsida hittar Ni informationen om avgifterna.
På högerkanten finns "knapp" att klicka sig vidare på. Här är även länken till korrekt sida. https://www.svenskalag.se/ifktimra/sida/19333/medlems-och-traningsavg
Emil Rubensson 9 maj 2020
Jag kan lagra, toapappret
Monika Norlin Hanberg 9 maj 2020
Jag kan tänka mig att sälja både toapapper och Newbody 🙂