Välkommen till IFK Timrå Herr Utveckling
Lag | M | P |
---|---|---|
1. Alnö IF Herr Utv | 2 | 6 |
2. Sidsjö-Böle IF P08 | 2 | 6 |
3. IFK Timrå | 1 | 1 |
4. BIK/Moffe/Älgarna | 2 | 1 |
5. Krokom Dvärsätts IF | 1 | 0 |
6. Matfors IF P08 | 1 | 0 |
7. Essviks AIF 08 | 1 | 0 |
8. Kungsnäs FC P07 | 0 | 0 |
6 maj, 16:20 0 kommentarer
Fredagen den 7 och 14 juni går vi i HerrU trygghetsvandringar med laget.
Samling 20.45 vid Pangea
Jag kommer skicka kallelse till de som ska gå och jag tror att jag lyckats ta hänsyn till allas önskemål. Några går två gånger nu i vår, andra går två i höst.
Över 18 år - spelaren kan gå själv annars får en vårdnadshavare eller någon annan ställa upp. Ni ordnar ersättare själv om ni inte kan👍
5 maj, 19:47 0 kommentarer
I helgen är det dags för hemmamatch när säsongen äntligen drar igång på riktigt.
Det finns några uppgifter som vi behöver hjälp med inför varje hemmamatch. Det kan vara olika personer som sköter detta men vi behöver någon som ansvarar för att uppgiften bemannas och sköts inför varje match.
Manuel och Björn kommer kalla till match ett par dagar innan så det finns tid för den som är ansvarig att höra av sig till "anhöriga" som kan tänkas ställa upp:-)
FIKAANSVARIG
Vi ska sälja fika under hemmamatcherna.
Huvudansvarig ser till att:
- kontakta Marie Pettersson på kansliet för att få kaffe, dricka etc
- se till att fikat kommer på plats till matchen (kommer i en plastback)
- bemanna kiosken med 1-2 personer per gång
- gärna se till att ha något hembakat att sälja - det är väldigt tacksamt:-) Typ ta med en långpanna med något gott.
- förvara fikat som blir över till nästa gång och höra av sig till Marie när det behöver kompletteras
MATCHVÄRD
Behövs 2/match och vi behöver en som ansvarar för att det tillsätts matchvärdar inför varje hemmamatch.
Matchvärdarnas uppgift:
Före match
- Var synlig under ditt uppdrag, förslagsvis genom att bära en reflexväst (finns 2 reflexvästar hos tränarna)
- Var på plats när laget har samling för att kunna välkomna motståndarlaget och domaren till matchen
- Visa var planer och omklädningsrum finns samt annan praktisk information
-Var tillgänglig för motståndarlaget och domaren för att svara på frågor
- Sätta ut hörnflaggor (finns i kiosken på konstgräs och i domarrummet/kiosken på Grytan).
Under match
- Hänvisa publiken till motsatt sida gentemot lagen
- Åskådare minst 2-3m från linjen
- Ingen publik bakom målen
- Se till att ingen i publiken stör ledare, spelare och domare
- Sätt stopp för alla former av diskriminerande beteende
- Skapa en god och trygg miljö runt matchen
- Om bollar skjuts bort, se till att någon hämtar dem
Efter match
- Prata med domaren om hur hen upplevt matchen
- Stäm av med bägge lags ledare hur de upplevde matchen ur ett fair play-perspektiv
- Samla in och ställa tillbaka hörnflaggor
SPEAKERBÅSET
Detta var mycket uppskattat när vi spelade på konstgärset förra året så om någon vill sköta klockan och spela lite musik/ dra lag uppställning/ vara speaker vore det skoj:-)
Nu behöver vi att några tar på sig det här ansvaret för att det ska fungera så hör av er till mig, antingen genom en kommentar här nedanför eller att ni ringer på 070-1643343.
Jag tackar på förhand!
5 maj, 19:31 0 kommentarer
Hej
Jag vet att det är långt kvar till cupen men skickar ut lite information från föreningen redan nu eftersom vi hade möte ikväll.
- CUP: Fredag-söndag 2-4 augusti
- Alla spelare ska jobba 1 arbetspass som är 8 timmar.(Över 18 år kan arbeta själva annars får vårdnadshavare eller annan vuxen över 18 år ställa upp).
- Vi kommer antagligen att få samma arbetsuppgift som föregående år: vakta sporthallen.
Om någon kan tänka sig att ställa upp och arbeta som sjukvårdare under cupen får ni gärna höra av er till mig (någon form av sjukvårdsutbildning efterfrågas).
Meddela mig innan 20 maj om ni t.ex inte kan arbeta dag, kväll, natt någon av dagarna så kan jag skicka det till Marie P innan hon gör schemat. Kan man inte jobba under hela helgen får man hitta en ersättare som kan hoppa in:-)
Mer info kommer förstås närmare cupen🙂
5 maj, 19:17 0 kommentarer
God kväll samtliga föräldrar!
Föreningen har haft ett möte med Gunnar Wallberg från RF-SISU i Västernorrland som har informerat lagen i Föreningen med 1st obilgatorisk representant från resp. lag.
Svenska Fotbollsförbundet kommer i år lägga ett större fokus på temat schysst matchmiljö på våra fotbollsplaner oavsett ålder på våra barn/ungdomar. Detta innebär att representanter från SvFF kommer att ha en högre förbundsnärvaro på våra matcher för att kontrollera att kraven efterlevs.
Förbundet satsar bl.a. på riktade platsbesök under våren 17-18/5 samt under hösten 7-8/9.
Vi har haft några incidenter i detta lag och vi behöver arbeta ännu mer för att stävja ett sådant beteende hos grabbarna så vi kan hjälps åt att skapa denna schyssta miljö på våra matcher, såväl när vi är anordnande för våra hemmamatcher men lika viktigt när vi besöker andra anläggningar. Det betyder egentligen att sunt förnuft råder. Vi och våra ungdomar representerar trots allt vår förening IFK Timrå som givetvis enbart ska förknippas med goda värden. Vi ska ge stort beröm till er föräldrar, på läktaren har vi aldrig haft några incidenter.
Vi ledare arbetar med detta under träningarna och det är sjäkvklart ett fokus för året att inga fler rapporterade händelser, där vårt lag är inblandat, ska hamna hos förbundet.
När det kommer till matchvärdar för våra hemmamatcher kommer jag att skicka ut ett separat mail som handlar om det vi ska fixa under dessa matcher.
Från Föreningen kommer även ett generellt utskick angående detta. Det finns också kompletterande information om en beredskapsplan om incident uppstår vid hemmamatch samt en beskrivning om vad en matchvärd har för uppdrag före, under och efter match.
Dokument finns på IFK Timrås hemsida under Dokument - Material ledare IFK Timrå - Administrativ info om lagen
En krisgrupp har också upprättats i Föreningen med syfte att kunna hantera en kris om uppstår, om någon känner att hon/han är intresserad av att hjälpa till i Föreningens krisgrupp får ni gärna återkomma till mig så sätter jag er i kontakt med ansvarig. Ett tips är även att läsa igenom de dokument som finns publicerade på temat på IFK Timrås hemsida under de dokument som finns delade.
Tack för att vi tillsammans skapar ett trevlig matchmiljö och ni är som alltid välkomna att höra av oss till oss ledare vid ev. frågor.
24 apr, 12:25 0 kommentarer
Tor 23/5
19:00-20:00 |
Träning
Fotbollshallen i timrå |
Lör 25/5
16:00-18:00 |
Match mot Essviks AIF 08
Timrå IP Konstgräs |
Tis 28/5
19:00-20:00 |
Träning
Fotbollshallen i timrå |
Fre 31/5
00:00-02:00 |
Match mot Kungsnäs FC P07
Västhagen IP |
Tis 4/6
19:30-21:00 |
Träning
Grytan |
Tor 6/6
19:30-21:00 |
Träning
Grytan |
Fre 7/6
19:00-21:00 |
Match mot Alnö IF Herr Utv
Timrå IP Grytan |
Fre 7/6
20:45-01:00 |
Trygghetsvandring
Pangea |
Tis 11/6
19:30-21:00 |
Träning
Grytan |
Tor 13/6
19:30-21:00 |
Träning
Grytan |