Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Igår, 21:57 0 kommentarer
Varmt och kvavt på en fantastisk gräsmatta på mysiga Ekvallen. Det är sådana här matcher vi vill spela.
Norrgårdsängen, Ekvallen och och liknande arenor. Det är lokalfotbollen på riktigt. Vi får hoppas vi möts även nästa år.
Matchen blev ganska lik förra matchen då vi hade ett litet spelövertag även denna gång. 0-0 i paus trots att vi hade flera chanser. I andra halvlek blir vårat spelövertag ännu större och chanserna fler. Det skulle dröja till minut 63 då Liam, med en stigande formkurva, hinner före målvakten på en djupledsboll. Bollen touchade målisen men Liam följer upp på returen och gör 0-1! Hans första för GIF i seriesammanhang. Kul!
Vi har gott om chanser att avgöra matchen men får inte till det sista. Även V Harg har chanser men inte lika många. Men på övertid kommer de i ett halvt friläge och får straff. Jag är skymd och har ingen uppfattning. Lasse säger att han räddar bollen innan fällningen och så var det säkert. Samtidigt ska vi få bort bollen tidigare och Västra Harg ville ha frispark innan vårat mål så det är ständigt en massa bedömningar för domaren Väldigt surt men nu släpper vi det. Vi skulle ha avgjort matchen tidigare.
Likt förra matchen har vi lite lätta bolltapp men på det stora hela gör vi en bra match och kämpar på bra i värmen. Värda mer. Jag måste även nämna våran klart yngsta spelare Alvin idag. I år skolar vi in Alvin i seniorfotbollen. Tuff omställning och dessutom väger vissa motståndare det dubbla. Idag fick han en halvtimme men var värd mer. Jag valde att byta ut honom medan han fortfarande var felfri. Det är sällsynt att en fotbollsspelare är det, inte ens i VM. Nu kan han gå in i sommarvila med en kanonmatch i ryggen.
Om vi sammanfattar våren så är 17 poäng och 9 poäng ner till nedflyttningsstrecket mer än godkänt.
Vi har bevisat att vi står upp mot alla lag och än har vi mer att ge.
Nu avslutar vi vårsäsongen med lagfest på fredag. Grillning i Norrgårdsängen och sedan transport för att lyssna på AC/DC musik. Ni som vet ni vet.
Trevlig sommar⚽️❤️
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies