Klubbens hantering av utrustning
I Frölunda Innebandy hjälps vi tillsammans åt med hantering av vår gemensamma utrustning till hallar, lag och ledare.
Vi har utsett ansvariga på tre nivåer, övergripande ansvar för klubbens lager/årliga beställningar, hallansvariga samt lagens materialare som ansvarar för beställning och insamling av lagens utrustning.
Materialansvariga
Ytterst ansvarar utsedda materialansvariga för föreningens material och ser till att lagen, ledarna och spelarna utrustas med önskat material och att material återlämnas från lag i slutet av varje säsong inför årlig inventering. Utrustningen förvaras i vårt lager i Sisjön. Inköp av ny utrustning görs i första hand vid vår klubborder inför kommande säsong i september.
Hallansvariga
Utsedda hallansvariga ansvarar för att säkerställa att allt gemensamt material i respektive hall löpande finns under säsong och att förbruknings-/förstahjälpen-material fylls på vid behov. Hallansvariga gör i slutet av säsongen en inventering i respektive hall.
Laget materialare
I varje lag i klubben ansvarar utsedd materialare för att från materialansvarig beställa och dela ut utrustning till lagets ledare och spelare. Den årliga beställningen inför varje säsong ska lämnas senast 1 september. Ansvaret innefattar beställning av matchställ, målvaktsutrustning, ledarmaterial och västar samt insamling av desamma i slutet av varje säsong. I det fall matchställ saknas eller gått sönder informerar materialare kassören som ansvarar för att fakturera medlem som inte lämnat tillbaka matchställ.
Mallar för beställning av utrustning samt hantering av matchställ
För att underlätta hanteringen finns en mall för beställning av hallens och lagens utrustning samt mall för kvittering av matchställ i varje lag och en information till vårdnadshavare om hantering av matchställ. Därtill finns ett dokument för hur matchställen hanteras att lämna över till vårdnadshavare/seniora spelare vid utlämning av matchställ.
Nedan listas den basutrustning som ska finnas i hallarna samt den basutrustning som föreningen bekostar varje lag.
Basutrustning lag
- Matchställ, hemma och bortaställ (från blå nivå, lag på grön nivå spelar vid behov väst).
- Målvaktsutrustning – ett ställ för match och ytterligare 1-2 för träning.
- Kaptensbindel
- Första hjälpen-väska med rekommenderat innehåll
- Västar, en per spelare
- 30 stycken bollar med tillhörande bollsäck (till cuper)
- Ledarbag, en per lag (för lagets utrustning under matcher/cuper)
Ledarutrustning, per ledare:
- 1 par shorts,
- 1 t-shirt per träningstillfälle/vecka,
- 1 hoodie,
- 1 pikétröja (till match om man inte föredrar t-shirt)
1 Taktiktavla/ledarmapp
1 Visselpipa
Basutrustning hallar:
- Bollar (Freja och Sportarenan 50 st, Kultan, Skytteskolan och Flatås 100 st)
- Låneklubbor (i hallar med bollskolor&barnlag)
- Låneglasögon (i hallar med bollskolor&barnlag)
- Måldukar (2 små och 2 stora - Freja & sportarenan 2 små var)
- Första hjälpen-utrustning (En större basväska som alltid ska innehålla)
- Lindor, minst 2 stora och 2 små
- Kylpåsar, 5 stycken
- Kylspray
- Plåster
Gemensamt cafématerial:
(om matcher spelas i hallen)
- Kaffe
- Te
- Muggar
- Servetter
- Socker
Föreningens klubbshop
Som medlem handlar du dina kläder, väskor och övriga material rabatterat i vår klubbshop - läs mer här.