Dela nyhet
Info inför Nian cup.
23 sep, 15:03 0 kommentarer
CUPDAGEN – Schema föräldrar
F11 Nian Cup (4 oktober kl. 8-17)
Nedan har ni schema och nyttig information inför kommande Nian Cup. Det blir förhoppningsvis en härlig dag för oss allihopa med mycket fotboll, skratt och gemenskap!
Samling KL 07:45 vid klubbhuset.
Under dagen fokuserar våra spelare på fotbollen och vi föräldrar hjälps åt att ansvara för att allting runtomkring fungerar smärtfritt och bidrar till en trivsam upplevelse för spelare och besökare.
OBS! Schemat är en utgångspunkt. Vid behov kan någon få hoppa in och hjälpa till på annat håll – vi gör det tillsammans 😊. Mellan ”arbete” så passar vi på att heja på spelarena i deras matcher!
Att tänka på!
- Vi har gemensamt ansvar för att allt fungerar under dagen (= vi hjälps åt!). Även vi tränare kommer stötta de olika uppgifterna under dagen så mycket vi hinner med 😊.
- Schemat är utgångspunkt. Beroende på högt tryck och/eller annat behov så får vi hjälpas åt att bemanna de olika uppdragen. T.ex. kanske grillen inte behöver tändas direkt kl 08:00, men istället behöver bemannas av många mellan kl 11-13 etc. Likadant kan kiosken ha högt tryck under vissa perioder under dagen = högre bemanning.
Lunch: Grupp A 11.30-12.30, Grupp B 12.00-13.00 (se till att ha många hamburgare klara till dess och lägg i byttor med lock och ställ på värmegallret på grillen).
- I början och slutet av dagen är det viktigt att ta fram/städa undan så att det går så snabbt och smidigt som möjligt.
Vad innebär de olika uppdragen
Matchvärdar:
Speaker:
- Hälsa lag och publik välkomna
- Sitter uppe i speakerbåset med matchschemat och talar ut i mikrofonen vilka matcher som ska starta och på vilken plan de spelas på.
- Starta igång och blåsa av matcherna med gastuta.
- Resultatrapportera varje match direkt efter avblåsning i Cupmate (Nian Cup)
- Göra reklam för grill och kiosk
- Spela musik mellan matcher via sin mobil – en stämningshöjare!
OBS! Viktigt att domare har mobilnummer till speakern så de kan sms:a resultatet (alternativt får matchvärd inhämta resultatet efter varje match). Även viktigt att ha en connect till domaren för att meddela matchstart så alla lag börjar samtidigt (speakern hörs inte bort till lilla konstgräs).
Kiosk & Grill:
- Ta fram grillar och tänd dem (grillar finns i högra förrådet under läktaren, tändmaterial i kioskförrådet)
- Förslagsvis kan man sätta upp ett kiosktält (kaffe, dricka, kexchoklad etc.) vid grillen för ”självplock”, där grillpersonalen kontrollerar att betalning är gjord. Då avlastar vi kioskkön effektivt. (Ta då fram klaffbord, extra laminerade prislistor i kiosken).
- Se till att varmkorv och kaffe finns redo i kiosk inne
- Se till så hamburgare och kaffe finns redo i kiosk ute
- Håll igång kiosken även under ”städpasset” kl. 16-17. Många spelare vill säkert äta något innan hemfärd.
Matchvärdar:
- Funktionärer guidar lag och publik rätt under dagen.
- Hjälper till att öppna omklädningsrum för medverkande lag.
- Ser till att toaletterna är fräscha.
- Extra stöd till övriga uppdrag
Efter avslutad finalmatch hjälps alla åt med att städa upp och plocka i ordning saker, städa omklädningsrum, slänga sopor mm
Frågor innan-under-efter?
Vi tränare finns tillgängliga på plats under dagen för att svara på frågor och hjälpa till med allt möjligt. Ni når oss också på våra mobilnummer:
Info för planering under dagen,
3 matcher pågår samtidigt – matchlängd 25 min
09:00, 09:30, 10:00, 10:30, 11:00, 11:30
PAUS
12:30, 13:00, 13:30, 14:00
PAUS
15:00 Semifinaler (2 st), 15:30 Final
Parkering
Vi uppmanar alla gästande lag att ställa sina bilar nedanför anläggningen vid Teleborgshallen. Detta är för att det är begränsat med parkeringar uppe vid klubbstugan samt att omklädningsrummen kommer att finnas vid hallen.
Adressen till Teleborgshallen: Drabantvägen 2, 352 54, Växjö
Tack för att ni ställer upp och ser till att vi att barnen får en grym cup upplevelse!
Mvh
/Ledarna F13
Kommentarer