Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Två TT-hjältar på världsscenen – en hyllning till Frida & Lisa
Igår, 07:00
Kansliet stänger 13.45 måndag 1/12
1 dec
BLACK FRIDAY hos vår samarbetspartner ASSIST!
27 nov
ÅRETS JULKLAPP - TT SUMMERCAMP 2026
21 nov
TYRESÖHALLEN – HEMMAMATCH 23/11 KL 14:30
20 nov
TT-KVÄLL PÅ ONSDAGSKVÄLL!
16 nov
Strandhallen nästa!!!
13 nov
Julavslutning, inställda träningar och föräldramatch.
28 nov, 10:25 0 kommentarer
Hej.
Välkomna på Julavslutning/Teambuilding för P-15 i Tyresöhallen den 15/12.
Vi drar igång 18.30 och håller på till ca 20.00. Vi kör lite Quiz och lekar i lag och passar även på att köra lite julfika.
Kallelse finns i kalendern.
Vi har satt start 18.30 för att man förhoppningsvis hunnit äta middag innan avslutningen.
Observera att vi är i TYRESÖHALLEN, dvs inte i strandhallen.
Syftet är att fortsätta skapa relationer i laget.
Inget ombyte behövs, kom som ni är!
Föräldrar får självklart vara kvar, men kommer inte delta i aktivitet. Ni får vänta till föräldramatch dagen efter.
Extrainfo:
Det kommer vara några inställda träningar i december. Jag vet inte riktigt varför, men föreningen har skickat ut att alla träningar torsdag 11/12 och 18/12 är inställda.
Vi kommer såklart även ställa in träningarna under julveckan och runt nyår.
Sista träningen för året kommer därför bli tisdag 16/12. Därför kör vi som vanligt föräldramatch på slutet. Lekfullt som vanligt, men utan olyckor får vi hoppas!
Vi ses :)
Försäljning av strumpor
12 nov, 18:24 3 kommentarer
Hej alla!
Nu startar vi vår gemensamma strumpförsäljning för TTIBK P15 💪
📦 Utdelning
Strumporna finns att hämta ut efter träningen imorgon eller i samband med träningen den 18/11.
Varje spelare/familj får en påse med 5 paket strumpor som ska säljas.
👉 Varje paket säljs för 220 kr/st.
Det betyder alltså att varje spelare/familj säljer för totalt 5 × 220 kr = 1 100 kr.
💰 Betalning
Alla betalningar sker direkt till lagets digitala lagkassa:
📱 klicka på länken. I meddelandet anger du namn på den spelare som sålt strumporna:
🔗 https://konto.digitalalagkassan.se/s/l0qD67kwiMK3
💡 Tips!
Om du märker att du inte kan sälja alla 5 paket – meddela oss i laget.
Det finns säkert någon som kan ta på sig att sälja fler 🙌
Om du inte kan sälja dina strumpor, kontakta lagföräldrarna i god tid innan den 1 december, så kan vi fördela ut dem till andra i laget.
Vill du sälja fler strumpor – skriv gärna i WhatsApp-chatten, så hjälper lagföräldrarna till att samordna det 💬
📆 Viktiga datum:
-
Efter träningen imorgon: Hämta ut dina strumpor
-
v.47–48 (17–30/11): Aktiv försäljningsperiod
-
Senast 1/12: Meddela om du inte kan sälja dina strumpor
-
Senast 7/12: Alla pengar ska vara inbetalda i lagkassan
Vinsten delas: hälften till laget, hälften till föreningen.
Alltså ett enkelt och roligt sätt att stötta våra grabbar! 💥
Heja TT! ❤️🖤
Lagfoto 5/11
31 okt, 22:38 3 kommentarer
Hej.
Onsdag 5/11 har vi fått tid för lagfoto i kvarnhjulets lokaler vid Kulturskolan. Vi fick tiden 18.50, men vi kan sikta på att vara där 18.40 så hinner alla få matchtröjor av oss.
Jag tror det är samma byggnad vi var i förra året.
Alla spelare måste ha med sig en ifyllt beställningsblankett. Detta gäller oavsett om man ska beställa några bilder eller inte.
Beställningsblanketten finns här: Beställningsblankett
Ofta brukar det finnas några som man kan fylla i på plats också.
Här finns också ett följebrev där det finns info om fotograferingen.
Följebrev
Till fotograferingen behöver spelarna ha på sig, svarta shorts, svarta strumpor, inomhusskor, klubba. Vi tränare tar med oss matchtröjor.
Fotograferna styr oss på plats, men de brukar börja med lagfoto för att sedan låta spelarna fotas enskilt.
Välkomna!
Hallvärdar och sekretariatansvar
24 sep, 08:00 0 kommentarer
Hej föräldrar,
Här kommer bemanningsschema och information om hallansvar samt bemanningsschema för sekretariatet under våra hemmamatcher den här terminen.
Vi har försökt göra ett så rättvist schema som möjligt. Alla spelare har blivit tilldelade minst ett pass var. Någon/ några har fått fler pass den här terminen men vi vet också att vi i vår kommer att behöva vara hallvärdar i Strandhallen igen. Schemat för vårens hallvärdar i Strandhallen görs av kansliet och kommer troligen ut närmare terminens slut. Så fort vi får tiderna för detta återkommer vi med ett nytt bemanningsschema.
Kan du inte ditt tilldelade pass får du själv ansvara för att byta med någon i laget.
Hallvärdar i Strandhallen
Den 29 november är det P15 som är hallvärdar i Strandhallen. Som hallvärdar tar vi hand om cafeteria och ser till att det ser snyggt ut i hallen. Vi lagföräldrar kommer att se till att nycklar hämtas samt göra de inköp som behövs. Vill någon/ några baka till detta tillfälle så tas det tacksamt emot. Alla pengar vi får in i Strandhallen går till killarnas lagkassa.
Om cafeterian:
Laget ansvarar själva för inköp och bakning. Utbudet kan exempelvis vara kaffe, dricka, fikabröd, toast samt lite frukt. All utrustning/kökstillbehör finns i TTIBK:s förråd i Strandhallen och skall ställas tillbaka när dagen är slut. Nyckel till Strandhallens café och förråd hämtas på kansliet.
Om ansvaret som hallvärdar:
Laget ansvarar för städning av läktare, cafeteria och omklädningsrum samt att hallen ser snygg ut. Toaletternas soppåsar + övriga sopsäckar ska slängas och bytas ut (respektive lag ansvarar för inköp av sopsäckar, små påsar till toaletterna finns dock i vårt förråd). I Strandhallen slänger ni soporna vid skolmatsalen. Glöm ej att låsa hallen efter er!
OBS! Sista spelande hemmalag ansvarar för ansvarar för att ta ned sargen.
Hallvärdar i Tyresöhallen
Tillsammans med P14 har vi ansvar för att bemanna Tyresöhallen vid tre av Herrarnas hemmamatcher.
Samtliga av dessa ansvarsområden ska bemannas av vuxna men självklart är det roligt om även killarna vill vara med och hjälpa till.
Ansvarsområden:
- Cafeteria – bemannas av 3 personer under match.
- Entré – bemannas av 2 personer som tar betalt enligt prislista innan och under första delen av matchen samt hanterar listor för säsongskort.
- Sargvakter – två personer per sarghörna (minst 12 år). De hjälper till att rätta till sargen, torka golvet vid behov och är delaktiga i introt med flaggor och lyspuckar. Är det vuxna i hörnen räcker det med 1 per hörn dom vuxna får så klart sitta med sitt barn.
- Klocka – En person som har hand om klockan i sekretariatet om behovet finns.
Viktigt att tänka på:
- Samling 1,5 timme innan match för förberedelser.
- Inför match: bygga sarg, ställa ut stolar till sargvakter/avbytare/utvisningsbås samt förbereda cafeterian.
- Efter match: grovstäda läktaren, plocka undan i cafeterian m.m. (se instruktioner i cafeterian)
//Lagföräldrarna genom Jenny
| Hallvärdar - TTIBK P15 | |||
| Datum | Tid | Plats | Namn |
| 26-okt | 15:00-18:00 | Tyresöhallen | Vilhelm E, Elliot, Ivar, Ludvig, Julius, Olle, Joshua |
| 29-nov | 10:00-12:30 | Strandhallen | William M, Elsa H |
| 29-nov | 12:30-15:00 | Strandhallen | Isak,Ellis |
| 29-nov | 15:00-17:30 | Strandhallen | Loui, Willhelm J |
| 14-dec | 14:00-17:00 | Tyresöhallen | Robin, Edvin, Malte, Adam, Ian, Anton, Noah Kr |
| 08-mar | 13:30-16:30 | Tyresöhallen | Leo, Emil, Axel, Erik, Ture, Mio, Noah Kj |
| Sekretariat: | Lag | Namn | |
| 28-sep | Svart | William M, Olle | |
| 18-okt | Röd | Edvin, Ivar | |
| 15-nov | Svart | Joshua, Ellis | |
| 22-nov | Röd | Vilhelm E, Axel | |
| 29-nov | Svart | Leo, Robin | |
| 07-dec | Röd | Erik, Adam | |
| 14-dec | Svart | Elsa, Noah Kr | |
Matchtrupper och seriestart
13 sep, 11:30 0 kommentarer
Hej.
I slutet av september börjar säsongens matcher.
Vi har precis som i våras två lag i två olika serier.
Vi har försökt hålla kvar så mycket som möjligt från förra årets trupper och prioriterar en vad vi anser socialt bra matchtrupp. Dvs vi försöker hålla ihop kompisgängen så som vi uppfattat dem. Det är lite bökigt eftersom vi vill ha så jämnt antal spelare i varje trupp som möjligt, men vi hoppas vi har en lösning som ska fungera!
Trupperna:
Svart trupp:
Tränare - Andreas & Gustav
Spelare:
- Noah Kj
- Ellis
- William
- Wilhelm J
- Elsa
- Mio - Ibland
- Olle - Ibland
- Leo
- Isak
- Robin
- Loui
- Joshua
- Noah Kr
- Ian
Röd trupp:
Tränare - Henrik & Micke
Spelare:
- Ludvig
- Ivar
- Vilhelm E
- Emil
- Julius
- Edvin
- Malte
- Axel
- Ture
- Anton
- Erik
- Adam
- Elliot
Kallelser:
Kallelser till matcherna kommer 5 dagar innan, med en påminnelse 2 dagar innan för de som ännu inte svarat.
Svara gärna så fort som möjligt. Det är optimalt att vara 9 spelare (målvakt + 8 utespelare) på match, och vet vi att vi är väldigt få i ett lag brukar vi försöka låna in från andra truppen.
Tränarstöd:
I den svarta truppen kommer Gustav vara med på hemmamatcher i första hand. Ibland krockar våra matcher även med Gustavs seriespel och det gör att Andreas ibland kommer behöva vara ensam med svarta truppen. Vi skulle uppskatta om någon förälder i den svarta truppen kan hjälpa Andreas under de matcher Gustav inte är med.
Sekretariat:
Vi kommer vara ansvariga för sekretariatet i alla våra hemmamatcher. I sekretariatet är man ansvarig för matchklockan. Det betyder i princip att man startar och stoppar tiden på domarens signaler. Det brukar vara vid Mål, Utvisning, Straff och Time-out. I övrigt så rullar klockan på och det mesta sköter sig själv.
På våra hemma matcher är det roligt om vi använder mikrofonen för att hälsa alla välkomna och presentera våra och motståndarnas spelare. Det brukar ge enormt bra GO i spelarna att få höra sitt namn i högtalarna innan match. Detta är dock inget måste, men en rolig bonus!
Jag tror lagföräldrarna hade en idé om att göra ett schema för sekretariatet i samband med tiderna för cafeteria i strandhallen och Tyresöhallen. Överlämnar dock det till dem tills vidare.
Kul att vi är igång!
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Lör 6/12
11:15-12:00 |
Match mot Högalids IF
Liljeholmshallen 1 |
|
Sön 7/12
13:15-14:00 |
Match mot Huddinge IBS
Strandhallen - Tyresö |
|
Tis 9/12
17:00-18:00 |
Träning
Strandhallen |
|
Tor 11/12
08:00-23:00 |
OBS ALL TRÄNING INSTÄLLD
Fornuddshallen |
|
Tor 11/12
08:00-23:00 |
OBS ALL TRÄNING INSTÄLLD!!
Strandhallem |
|
Tor 11/12
16:30-17:30 |
OBS Inställd träning!!!
Strandhallen |
|
Sön 14/12
13:15-14:00 |
Match mot Nacka IBK (C)
Strandhallen - Tyresö |
|
Mån 15/12
18:30-20:00 |
Julavslutning/Teambuilding
Tyresöhallen |
|
Tis 16/12
17:00-18:00 |
Träning och föräldramatch!
Strandhallen |
|
Tor 18/12
08:00-23:00 |
OBS ALL TRÄNING INSTÄLLD
Fornuddshallen |
