Prenumerera
Arbetsuppgifter cupen 13:e september
1 sep, 21:27 10 kommentarer
Arbetsuppgifter
Till vår cup lördag den 13e september har vi fördelat ut arbetsuppgifter enligt nedan, vi har försökt på bästa möjliga sätt att inte alla ska behöva arbeta full dag. Läs noga igenom allt då det är olika tider för alla. Tillsammans hjälps vi åt att ordna den här cupen för tjejerna.
OBS! Om man inte kan arbeta på sitt pass så ansvarar man själv att hitta en ersättare.
Vi kommer även ha ett lotteri där varje barn tar med 2 priser (mer om man vill) för ca 50 kr/st. Om barnet inte ska vara med och spela men man ändå vill bidra med lotteripriser så går det självklart bra 😊
Matchvärd och städ under hela dagen 8.00 - 16.00: Alva, Emma, Ines, Vera L. Prata ihop er hur ni delar upp. Uppgifter: Se till att det är bra stämning och snällt språk kring planerna och se till så toaletter är fräscha under hela dagen. Sen även städning av toaletter, omklädningsrum och utomhus kring fiket efter sammandraget.
Inköp: Penny, Maja och Julia E.
Även vara behjälpliga hela dagen där det behövs.
Parkering: kl. 7.30-10.30: Ebba, Greta, Ida, Ella, Wera B. Kl. 10.00-13.00: Märta, Clara, Thea, Amelia.
Uppgift: Se till så alla ställer sig bra på parkeringen längst ner mot husen på BDX-fältet. Det är inte tillåtet att stå längs den långa grusvägen. Vi kommer samlas vid fiket för en genomgång men planen är att 1 står vid infarten, 3 står nere vid stora parkeringen och 1 står vid trädgården som vi också får använda. Det kommer komma mycket bilar så det är viktigt att guida alla hur de ska parkera och att det inte skapas stora mellanrum. Grupp 1 sköter överlämning till grupp 2.
Fiket: kl 7.30-14.00 Alicia, Julia A. Kl. 9.30-16.00 Liv, Juni, Nicoline. Ansvarar för att koka korv och all försäljning av fika, läsk mm. Första gruppen ställer iordning allt och andra gruppen sköter städning inne i fiket efter sammandraget.
Grillen och lotteri: Kl. 8.30-14.00 Britt, Iris. Kl. 10.00-16.00 Ellen N, Mila, Else-Maj. Gör upp i gruppen vem som gör vad. Uppgifter: grilla, servera, fylla på med läsk, festis och kaffe inifrån fiket och sköta lotteriet. Allt det här sker utomhus. Gruppen som kommer kl. 8.30 ansvarar över att plocka fram och fixa iordning allt och gruppen som är till 16.00 ansvarar över att städa ihop allt vid grillen och lotteriet.
Bakning: Ebba, Greta, Ida, Thea, Iris, Alicia, Mila och Else-Maj. En långpanna var eller motsvarande som levereras till fiket på BDX-fältet. En av er får gärna baka allergivänligt (gluten och mjölkfritt), skriv en kommentar längst ner på inlägget om du kan göra det. Kom ihåg att skriva innehållsförteckning på det ni bakar.
Hoppas alla ser framemot den här cupen där tjejerna får prova på spelet 5 mot 5 lika mycket som vi ledare gör!
Hälsningar föräldragruppen
Kommentarer
Cecilia Lundgren 3 sep, 09:22
Är spelschemat och lagindelningen klar för cupen den 13 sept? Så att man vet när ens barn spelar och kan planera arbetsuppgifterna.
Helena ingvarsson 3 sep, 09:24
Hej! Kan någon i bakgruppen tänka sig att byta med mig? Ska stå på parkeringen mellan 10-13 men är ensam med barnen den helgen så det kommer inte få ihop det.
/märtas mamma
Caroline Byström Posti 3 sep, 11:25
Hej Helena! Vi som är i bakgruppen har två uppgifter! Jag har också problem då jag också är ensam den helgen! / Milas mamma
Helena ingvarsson 3 sep, 12:17
Ah ok hade missat det! Men vad som helst Utom parkering går att ordna med en tvååring 😊 någon som kan byta?
Evelina Vikberg 3 sep, 12:41
Helena jag kan tänka mig byta med dig.
/Iris mamma
Helena ingvarsson 3 sep, 12:43
Tack så mkt!! Väldigt tacksam för det 😍
Ellenor Berg 3 sep, 12:57
Vad fint att ni kan byta mellan varandra! Ser nu att jag skrivit fel och lagt Ines på 2 men det ska vara Iris på hamburgare/lotteri 😬 Funkar det för er?
Helena ingvarsson 3 sep, 13:24
Ah typiskt! Nä men det blir svårt att få ihop med andra barns matcher. Då får jag försöka lösa mitt pass på parkeringen. Tack för att du erbjöd dig Evelina
Johan Persson 4 sep, 20:53
Hej Cecilia!
Hej, spelschemat och lagen kommer senast sön kväll, dels har vi fått 2 avhopp i egna laget, vi vill ha lika många tjejer i våra 3 lag, och sen även ett lag mindre från LSK F18, allt var klart, men som sagt behöver jag justera lite här och där, jag kommer jobba med detta under helgen, tyckte det var viktigt att få ut arbetsuppgifterna iaf:)
Annika Oja 12 sep, 17:05
Ida bidrar med kärleksmums till försäljningen