Prenumerera
Novemberinfo: lagkassa, loppis, turneringar och föräldragrupp
17 nov, 10:30 7 kommentarer
Hej,
Vi har vid några tillfällen uttalat ett behov av att dra igång en föräldragrupp som kan hålla ihop arbetet med allt runt omkring själva innebandyn.
Stefan Åberg håller ihop själva lagkassan, så det ekonomiska är i trygga händer, men vi behöver också några som kan hjälpa till att driva det här med att samordna turneringar, lagförsäljningar och annat. Hittills har vi fått respons från Patrik Kagevir, (Jacobs pappa). Stort tack för det Patrik. Men han kan inte göra allt själv, så nu önskar vi verkligen att ni steppar upp.
Från ledarsidan har vi identifierat en cup som vi väldigt gärna vill åka på: Katrineholm Innebandycup. Cupen spelas 24-26 april och blir ett härligt avslut på säsongen (som då alltså blir aningen längre än brukligt). Det är en härlig turnering med gott om sidoaktiviteter och övernattning. Och det är inom rimligt avstånd också för föräldrar som vill heja på sina kämpar. Det tror vi kan bli en succé för barnen. Men om det ska bli verklighet så behöver vi bygga upp en lagkassa. Vi har ett mål nu för föräldragruppen att ta tag i, så då vill vi gärna se att det börjar hända grejer.
Några möjliga pengainbringande aktiviteter som vi har identifierat är:
- Egen kiosk på sammandraget i Ljunkan 7/12 (vi arrangerar, har eventuellt möjlighet att ordna egen kiosk -- se nedan)
- Lagförsäljningar (Kakor, Godis, Newbody, annat?)
- Sportloppis 30/11 (se Johan Lindskogs mail-utskick från 7/12)
- Sponsring (vet inte riktigt hur vi eventuellt kan jobba med sponsring till laget, men det kanske är något för gruppen att utreda om intresset finns)
Nästa grej vi behöver hjälp med är att fördela arbetspassen 7/12. Det är nämligen så att vi har fått på oss att arrangera ett extra sammandrag då de som skulle ha gjort det har meddelat att de inte kan. Alternativet var att ställa in, så vi tog ett beslut från ledarhåll att vi kör ändå. Om det finns föräldrar som kan hjälpa till att sitta i sekretariatet så är det tacksamt. Och när det gäller kiosken så tänker vi att vi kan undersöka om vi får testa ett eget upplägg där vi säljer egna saker istället för att använda oss av Linköpingskiosken. Det kräver i så fall lite förberedelser och några föräldrar som kan stå i kiosken under sammandraget. Förmodligen behöver vi informera Lindskog om det också. Alternativet är att vi inte har någon kiosk alls om ingen kan hjälpa till med det, det är också helt ok enligt förbundet.
Senare i vår kommer vi behöva hjälp med att styra upp arbetspassen på Floorball games och att samordna allt inför Katrineholmscupen. Klart ni vill hjälpa till med det!?
Kommentera gärna här i gruppen om vad ni vill hjälpa till med, eller prata ihop er med Patrik.
Kommentarer
Dennis Granåsen 17 nov, 10:31
Notera att sportloppisen kräver anmälan senast 21/11 (om det inte redan är fullt). Så snabba ryck krävs om vi ska engagera oss där.
Elvis Eklöf 3 dec, 11:39
Hej alla föräldrar!
Enligt Dennis vädjan får vi nu kliva fram och hjälpa till. Jag nappade på idén att vi kan styra en egen kiosk till helgen och kan därför ta på mig ansvaret för detta. Tänker att det är ett lätt sätt att tjäna pengar till cuppen i Katrineholm. Jag hoppas att så många som möjligt ställer upp och hjälpa till. Speciellt nu när pengarna går direkt till våra barn. Och om det finns någon som inte kommer vara med och spela i helgen, men har möjlighet att delta för att stötta i att dra in pengar till lagkassan så vore det kanon.
Vi behöver också någon som tar på sig ansvaret för sekretariatet inkl. att bjuda in domare mm. Petter satte ihop en rutin för den delen under förra hösten: https://www.svenskalag.se/lib-p14-15ledberg/nyheter/2256801/att-arrangera-sammandrag
Tänker att vi inte gör allt för komplext utan håller kiosken ganska slimmad:
Korv
Kaffe
Dricka/Vatten
Nappar
Kexchoklad
Frukt
Chokladbollar
Tänker att vi behöver 2+2 till kiosken och 2+2 till sekretariatet.
Jag kommer att ta första kiosk passet men kommer att vara på plats hela dagen.
Är alla på och är beredda på att hjälpa till?
Vem tar på sig sekretariatet och vilka kan ta övriga pass?
Ser fram emot snabb återkoppling!
//Magnus
Marcus Bergh 3 dec, 11:49
Självklart!
Jag tar på mig seket inkl att kalla domare. Bemanningen löser vi på plats på söndag, hoppas att alla är med på att hoppa in. Det är rätt okomplicerat att sitta i seket på den här nivån.
Pontus Lidman 3 dec, 12:49
Tjena! Jag har redan kallat domare så ni vet😁 superbra med engagemang annars👏
Nils Goding 3 dec, 17:46
Jag tar första passet i kiosken/Petter
Staffan Björklid 4 dec, 07:44
Jag kan ta andra passet i kiosken.
Stefan Åberg 4 dec, 08:08
Är på plats på söndag också. Så kan va i seket.