Dela nyhet
Sammandrag på hemmaplan
4 sep 2022 0 kommentarer
Hej!
Tack till alla 14 spelare som gjorde sitt yttersta under de 4 matcherna igår! Även ett stort tack till alla föräldrar som var med och peppade grabbarna och gjorde allt annat som bra föräldrar gör!
Lördag 17/9 kommer vi att spela årets sista matcher på hemmaplan, hoppas att många kan vara med och spela och att vi alla hjälps åt med arrangemanget. För att vi ska veta hur många spelare vi blir önskar vi att ni så fort som möjligt svarar på den kallelse som skickades ut under dagen, sedan håller vi tummarna för att vi håller oss friska.
I samband med måndagens träning önskar vi samla de föräldrar som har möjlighet kl.17.30 för att informera/samtala kring arrangemanget. För att ni ska veta vad vi tillsammans behöver hjälpas åt med kommer här BK Kentys utskick vad som gäller vid sammandrag.
Genomförande av sammandrag
Arbete innan sammandragets genomförande
· Lagledare skapar matchschema (2-3 planer) och mailar ut schema till lagledare i deltagande lag.
· Kontakta domare (4-5 st är att föredra om matcher spelas på 3 planer), det finns en lista över föreningsdomare.
· Domare betalas genom lagkassan (kiosken).
· Domartröja, visselpipa och domarkort (behövs förhoppningsvis inte) finns på hatthyllan inne i klubbstugan.
· Kansliet ser till att det finns omklädningsrum, Ekholmshallen kan bli aktuellt vid mycket matcher på Fredriksbergs IP. Info kring tagg och kod skickas ut i samband med veckans matchinfo.
· Det är ok att bedriva egen kiosk ute på fältet under sammandrag, detta är ett ypperligt tillfälle att skapa ett startkapital till lagkassan. Det bästa är att inhandla allt själva och hålla ekonomin separerad från vår ordinarie kiosk. Ni kan dock låna vårt Snabbgross-kort för inhandling.
o Kioskvärdar ser till att skapa ett kioskschema samt ett kioskutbud, be gärna föräldrarna att baka, korvgrillning brukar också vara uppskattat.
o I klubbstugan är det ok att brygga kaffe.
o Grill och bord finns att låna, kontakta kansliet innan.
o Sopsäckar finns att hämta inne i klubbstugan.
Genomförande
· Matchvärdar tar emot domare och respektive lag, guida de lag utifrån omklädningsrumsschema (tavlan klubbstuga) som är i behov av omklädningsrum.
· Matchvärdarna ser till att föräldrar står på motsatt långsida av tränare och spelare, försök att skapa en miljö där anhöriga uppför sig på ett korrekt sätt mot spelare och domare.
Vi har skapat ett googledokumet kring ansvarsområden där ni kan läsa vilka områden vi tänker behövs samt att ni skriver upp er efter det området där ni kan ingå (ni kan skriva direkt i dokumentet). Här har ni en länk till formuläret: https://docs.google.com/document/d/1UF6OyAnw1aX7fmOa6qxzGOOEK2AF50gwwuL5cjINUrY/edit?usp=sharing
Kommentarer