Dela nyhet
Funktionärsschema för föräldrar - uppdaterat 251024
24 okt, 10:59 0 kommentarer
Hej!
Eftersom vi har två nya spelare (Liam och Isak) och Evian har slutat, så har jag uppdaterat funktionärsschemat. Jag har ändrat så att alla har två funktionärspass var (tidigare hade några tre pass).
Om man får förhinder och inte kan vara med, måste man byta med någon. Detta görs endast i WhatsApp-gruppen.
Plats: alla hemmamatcher är i Lunbyskolans idrottshall.
| Datum | Tider | Ansvar: | Ansvar: | Ansvar: | Datum |
| Matchstart | EMP | Matchklocka | Matchvärd | ||
| 251019 | 13.40 | Evian | Eduard | Osborn | 251019 |
| 251109 | 16.55 | August | Ivar | Sixten | 251109 |
| 251123 | 14.35 | Vincent | Danjan | Emiliano | 251123 |
| 251214 | 15.30 | Viktor | Osborn | Liam | 251214 |
| 260111 | 13.45 | Vidar | Danjan | Viktor | 260111 |
| 260125 | 15.25 | Sixten | Eduard | John | 260125 |
| 260222 | 14.35 | August | Emiliano | Vincent | 260222 |
| 260315 | 14.30 | Vidar | Ivar | Isak | 260315 |
| 260329 | 15.35 | John | Isak | Liam | 260329 |
Checklista för hall- och matchvärd – HP Warta
Syftet med matchvärd är att skapa en välkomnande, trivsam och trygg miljö kring våra handbollsarrangemang där barn och ungdomar kan ha roligt och utvecklas.
Uppgiften som hall- och matchvärd börjar 30 minuter innan avkast och i samband med att laget har samling inför matchen.
Du identifierar dig för gästande lag, publik och domare genom din gula väst som är uppmärkt med HP Warta och Matchvärd.
Kontakta vaktmästaren i hallen och kom överens om hur ni hanterar nycklar till omklädningsrum och andra ytor som ska användas.
För HP Warta innebär det att våra hall- och matchvärdar;
- Tar emot gästande lag, domare och funktionärer på ett välkomnande sätt.
- 5 minuter innan matchstart har ett #schysstmatch-möte vid sekretariatet.
- Vara ett stöd för domarna och funktionärer innan, under och efter match.
- Arbeta för nolltolerans kring spelplanen med fokus på publikens beteende.
- Att påtala om någon utanför spelplanen uppträder på ett olämpligt sätt.
- Om någon person uppträder på ett mycket olämpligt sätt så har matchvärden i uppgift att skriftligt informera klubben som personen är kopplad till med kopia till Handbollförbundet Väst. Ta hjälp av kansliet.
Skötsel av omklädningsrum, toaletter och andra allmänna ytor är vaktmästarens ansvar. Men självklart plockar vi upp synligt skräp och annat som påverkar upplevelsen om en trevlig miljö.
Som hall- och matchvärd är det också viktigt att informera sig om;
- Var finns hjärtstartare
- Var är nödutgångarna
- Finns det uppsamlingsplats vid utrymning av lokalen
#schysstmatch - möte
Ett kort möte vid sekretariatet fem minuter före matchstart för att skapa en trygg matchmiljö.
Syftet med mötet är att påminna om allas ansvar att samarbeta som ett team, allt för att matchen ska genomföras på ett schysst sätt på planen, på bänken och på läktaren.
- Deltagare
Matchvärd, domare, funktionärer (tidtagare och sekreterare) samt en (1) ledare från respektive lag.
- När
Fem minuter före matchstart.
- Var
Vid sekretariatsbordet.
- Hur
Matchvärden är sammankallande och leder mötet.
Ledare presenterar sig för varandra, funktionärer och domare.
Domare presenterar sig.
Matchvärden påminner om:
- Allas ansvar att samarbeta som ett team för att matchen ska genomföras på ett schysst sätt. På planen, på bänken och på läktaren.
- Principen om nolltolerans. Att den handlar om att skapa god stämning och att respektera de beslut som tas.
Kommentarer