Dela nyhet
Insamling till lagkassan - säljaktivitet
7 jun 2021 0 kommentarer
Hej på er! För ett tag sedan skickade vi ut ett mejl om föräljning av sportkläder för att stärka vår lagkassa och bidra till klubbens finanser. Då det nu är två veckor kvar av säljperioden så kommer här en liten påminnelse om att köra igång er egen shop, om ni inte gjort det ännu. Kataloger finns att hämta på kansliet - detta är fortfarande en suverän försäljningskanal! Här kommer info igen:
"Vi har nyligen gjort klart med Gutz som ny sponsor och samarbetspartner till föreningen. HBIF har valt Gutz då de har ett unikt föreningskoncept som hjälper både våra enskilda lag och föreningen att skapa extra intäkter.
Gutz säljer sportkläder av mycket god kvalitet, t ex underställ och underkläder i funktionsmaterial, men också t ex handdukar från Gripsholm.
Under perioden 24/5–21/6 har nu alla lag i föreningen möjlighet att genomföra en gemensam försäljningsaktivitet med hela föreningen. Förutom att det ger alla lag en möjlighet att fylla på lagkassan, då laget erhåller 60 kronor per sålt paket, så finns även möjligheten att få lagavgiften till Eskilscupen betald då Gutz är en av huvudsponsorerna.
Alla paket kostar 200 kr, där 60 kr går direkt till lagkassan. Innehållet i paken är mycket prisvärt, tycker jag - t ex två par kompressionsstrumpor i kanonkvalitet, en fleecetröja eller tre par kalsonger :)
Litet räkneexempel: Enligt Gutz säljer de flesta lag eller klasser i genomsnitt minst tre paket per person. Räknat på 40 spelare skulle detta ge 7.200 kr till F2010:s lagkassa, medan tio paket per spelare skulle ge 24.000 kr. Och inte nog med detta - Gutz lägger ihop alla lagen i en förenings reultat, och sponsrar också själva föreningen med rejält mycket pengar - utan att det tas av lagets del.
Samarbetet med Gutz innebär förutom goda förtjänstmöjligheter för laget också fler möjligheter till olika premier för den lille försäljaren :)
Säljperioden pågår som sagt mellan 24/5 - 21/6 och det går bra att sälja både via webshop och/eller katalog. Webshopen är en smart lösning, där släkt och vänner själva kan beställa det de vill ha, alternativt gå via er. Ni kan själva även mata in eventuell försäljning via "katalog coh lista" i shoppen för en enkel administration.
Via den här länken registerar ni er som säljare: https://webshop.gutz.se/sv/ts/register/60a3bb3583af1016c80de0dc
- Här är länken till F2010 webshop. Denna länken går bra att sprida till släkt, vänner och andra potentiella köpare: https://webshop.gutz.se/60a3bb3583af1016c80de0dc/ecom/
- Här är länken till den digitala katalogen: https://issuu.com/springhilltextile/docs/gutz_katalog_ss2021_se_highres?fr=sNjdhMTIzNzUwNzM
Länkarna finns också i varje säljares profil när ni registrerat er, och kan kopieras därifrån.
Efter säljperioden registrerar jag som kontaktperson alla lagets order till GUTZ.
GUTZ levererar varorna efter 7-10 arbetsdagar till mig (kansliet). Alternativt kan din kund förbetala sin order och välja direktleverans mot en portokostnad på 39kr. När din kund väljer detta alternativ får hen sin vara inom ett par arbetsdagar.
Svar på vanliga frågor hittar du på www.gutz.se, det går också bra att kontakta Gutz kundtjänst tel: 042-250838 alt info@gutz.se eller så hör du av dig till mig alt. Jeanette på kansliet.
Vi f-representanter tror på detta koncept, då det finns en efterfrågan på dessa produkter och en enkelhet i konceptet. Möjlighet finns till en riktigt god förtjänst, och snart kommer laget börja åka på cuper med övernattning, t ex.
Hela HBIF börjar som sagt att sälja på måndag, så ila genast in och anmäl dig som säljare i shopen, så är du igång! Här finns lite säljtips: https://gutz.se/saljtips/.
Varoprover på allt som finns i shoppen finns i klubbstugan på HBA, för den som vill klämma och känna."
Föräldrarepresentanterna genom Anna
Kommentarer