Dela nyhet
Info från valborgsgeneralerna
7 feb, 21:46 2 kommentarer
Hej gänget. Nedan följer info från kvällens möte:
Som ni vet ska P10 och F10/11 hålla i valborgsfirandet i år 🎉 vi är fem föräldrar som tagit på oss huvudansvaret för att planera för denna trevliga kväll. Vi kommer sätta oss och planera för detta, vilket innebär att ALLA behöver ta sig an en arbetsuppgift. Vi ska vara bemannade mellan 17.30-00.00 (eller tills brasan är släckt), allt från att öppna upp till släckning av brasa.
Vi kommer lägga ut ett schema och är det något som inte passar så får ni byta passet med annan förälder.
Arbetsuppgifter är bland annat;
- grindvakter
-toalettvakter
-trafikvakt
- säkerhetsvärd
- vakter vid tändning av brasa
- släckning
- bemanna 5-6 lotteristånd
- fackeltåget
- städning dagen efter
Vi kommer ansvara för inköp, lotter, planering, marknadsföring osv.
Vi behöver redan nu samla in vinster till vårt egna lotterstånd, så vi ber er alla att dra i de kontakter ni kan.
Vänliga hälsningar
Sandra Winqvist (Lilys mamma)
Linda Jönsson (Mios mamma)
Andrea Berntsson (Frejas mamma)
Lejla Zahirovic ( Emils mamma )
Martina Olofsson (Juniors mamma)
Kommentarer
Kristina Lindbåge 8 feb, 10:22
Hej!
Vad fint att ni startat upp en grupp som håller i valborgsmässofirandandets planering.
I höstas sökte jag polistillstånd för en ljusmanifestation ( pyroteknik) i en förening där jag är ordförande. Med anledning av den höjda terrornivå var tillståndet beroende på hur vi som förening kunde garantera säkerheten. Jag vill bara flagga för att vi som förening och ansvarig för majbrasan och den generella ordningen kanske behöver rusta annorlunda för säkerheten än i fjor pga terrornivån.
Vi höll i firandet förra året m äldste sonens lag och det var rätt stökigt och polis fick tillkallas. Kanske vi som lag ska be om förstärkning av flera lag med anledning av den höjda terrornivån och kravet på säkerhet från polismyndigheten?
Linda 8 feb, 19:46
Hej Kristina och tack för kloka och viktiga synpunkter!
Under gårdagens möte betonades just hur det hade varit föregående Valborg och att det inte får bli så igen. En rad förändringar kommer ske i form av mer belysning, enbart karuseller och aktiviteter för yngre barn, samt en pågående dialog med polisen mm. Vi håller för närvarande på att göra ett schema och tanken är att vi är väl bemannade, därför vädjar vi också till er att boka in detta i kalendern redan nu, så att vi alla kan hjälpas åt!