
Sponsring tillhör begreppet associationsmarknadsföring: en affärsmässig metod för kommunikation, marknadsföring och försäljning. Sponsring bygger på ett kommersiellt avtal mellan (normalt) två parter där ett företag betalar för kommersiella rättigheter att utnyttja en association (med t.ex. ett evenemang, en person, en organisation, ett projekt etc.)
Att synas i TV är dyrt, inga yngre läser papperstidningar längre, vi börjar få ett mediatrött samhälle och det gör att annan kommunikation prioriteras högre.
Svenska företag lägger en allt större del av sina totala reklaminvesteringar på Sponsring och Event. Genom att möta sina kunder på platser där de önskar vara och med associationer som de gillar, ökar möjligheten till att kunderna tar till sig ditt budskap.
Ska man tränga igenom mediabruset med sitt budskap blir det allt viktigare att kunderna får ”uppleva” varumärket och produkterna.
Skapar du en kundupplevd relevans med din Sponsring och dessutom kan erbjuda dina kunder ett konkret mervärde – då blir du en vinnare.
Vi som jobbar med marknad för Vänersborgs HC är: