Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
21 apr, 21:21 0 kommentarer
Vad trevligt att kända ansikten efter hand återkommer till Tisdagsgolfen. Det finns fortfarande en del som vi ofta sett i tävlingarna förra året men som inte visat sig i år. Det är dags att plocka fram bagen och anmäla sig för att deltaga om tisdagarna. I dag var vi sjutton deltagare. Hotet att lägga ner Tisdagsgolfen har för tillfället kommit av sig. Men Jonas, Gunnar, Bengt, Jan med flera , det är dags nu.
Dagen bjöd på skönt golfväder. Blå himmel med en värmande sol. En inte allt för besvärande vind och golfhumöret är på topp.
Med 17 anmälda blev det enbart en klass. Det blev en upprepning i det vi fick samma vinnare i dag som i förra tävlingen. Dan har hittat storformen. Här följer de bäst placerade i dagens tävling:
Grattis Dan till dagens vinst. Applåder till alla ovan som ju gått bättre eller lika med sitt handicap.
Glöm inte att plocka ut vinster på “Premiestegen”. Det kan vara bollar eller kort till ranchen, behöver inte vara att spara ända till en piké.
På årsmötet var det någon som önskade förteckning vad all målade pålar har för betydelse. Denna förteckning har suttit uppe i 8-10 års tid. Kolla gärna i klubbhuset. Du behöver kanske veta vad som gäller för de olika “pinnarna”.
Om ni inte noterat det tidigare så är det dags att hitta en spelkompis för nästa tävling är en “Scramble” för 2-mannalag. Dessutom blir det närmast hål tävling. Vilket hål det blir avslöjas tävlingsdagen. Till slut så hoppas vi att de som kan, stannar kvar och applåderar för vinnare.
Det blir även en dragning på scorekort. Nog kan vi få ihop 10 lag, eller fler??
Tisdagsgolfen / Leif Stenbeck
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies