Nästa match
Senaste resultat
Anteckningar från föräldramöte 27/11
Igår, 09:36 0 kommentarer
Hej!
Här kommer anteckningar från förra veckans föräldramöte.
Utvärdering 2025
Vi konstaterade att vi är nöjda med säsongen 2025 och att vi är tacksamma över att tjejerna vill fortsätta spela fotboll tillsammans.
Under 2025 spelade vi många matcher, vilket var värdefullt och väldigt roligt. Upplägget med 10 minutersbyten som vi testade under hösten tycks ha fungerat väl och inför nästa säsong är målbilden att speltiden ska bli ännu längre för varje spelare när vi spelar match.
Planering cuper 2026
Vi har anmält två lag till GIF Sundsvall Cup den 23-25 januari. Anledningen att vi anmält två lag är att matchtiden på den cupen endast är 1x25 minuter. Det blir väldigt lite speltid för varje spelare om vi åker med ett lag.
Vi kommer dela upp truppen i två jämna lag (dvs. inget starkt vs svagt lag eller liknande). Hur delningen sker beslutar tränarna och det lag man fördelas till spelar man med hela cupen. Vi deltar i tävlingsklass (enda alternativet som fanns), dvs. man spelar på resultat med chans till slutspel. Alla lag är garanterade fyra matcher – tre gruppspelsmatcher och en slutspelsmatch, ev. övriga matcher beror på resultat.
Övriga cuper på förslag:
Selånger Vårcup, 1-3 maj
Hudik Cup, 12-14 juni. En ”sova borta-cup” (ersätter Lilla VM).
Mid Nordic Cup, 31 juli – 2 augusti.
Härnö Fotbollsfest 21-23 augusti
Vi återkommer när vi satt planeringen!
Ekonomi
IB 2026: ca 10 500 kr på bankkonto + ca 1 500 kr i handkassa.
Arbetsinsatser för att stärka ekonomin (behövs för att kunna delta på planerade cuper)
Kostnaden för cuper utan översovning är ca 2 000 kr per anmält lag och cup. Ska vi kunna åka på Hudik Cup behövs ytterligare ca 30 000 kr.
Sara (Meja) och Kristian (Elsa) startar upp en ekonomigrupp med syfte att komma med förslag på aktiviteter som vi kan göra för att stärka ekonomin. Vill du vara med i den gruppen – ta kontakt med dem!
Trivselgrupp i samband med cup och andra tillfällen
Ingen grupp skapades, men vi önskar kunna fördela ut ansvaret också för detta. Det kan handla om att styra upp så att vi kan äta tillsammans på cuper, åka och bada, ha en övernattning eller planera för andra aktiviteter med syfte att öka lagkänslan och trivseln. Kontakta oss ledare om du vill vara med och starta upp en trivselgrupp!
Seriespel 2026
Vi pratade länge om vi ska ha ett eller två lag i seriespelet 2026. Vi är 16 spelare och rekommendationen från förbundet är att 10 spelare ska kallas till match. För oss innebär det antigen att vi behöver låta spelare stå över matcher eller att dela laget och samarbeta med F15 alternativt F13 (för att kunna anmäla ytterligare ett lag i en annan serie).
Alla var överens om att vi vill hålla ihop vårt lag så länge det går, och därför enades vi om att endast anmäla ett lag till seriespelet. Det betyder att alla spelare inte kommer kunna kallas till alla vårens matcher.
Vi återkommer med mer information om hur det kommer fungera praktiskt (seriespelet startar i maj).
Föräldramöte 27/11
11 nov, 18:15 0 kommentarer
Hej. Vi kommer kalla till ett föräldramöte den 27/11, klockan 18:30-19:30 på IP, cafeterian.
Vi skulle då vilja prata om följande punkter och vill ha era kloka inspel på dem. Fundera gärna innan mötet så får vi bra dialoger!
- Utvärdering 2025
Vad gjorde vi bra, vad kan vi göra bättre?
- Planering cuper 2026
Ska vi sikta på att spela Hudik cup med översovning istället för Lilla VM? Vilka mer Cuper är aktuella, Vårcupen, Mid Nordic och Härnö fotbollsfest?
- Arbetsinsatser & Ekonomi
För att stärka ekonomin, vilket behövs för att kunna delta på planerade cuper så behöver vi hitta föreningsjobb och försäljning. Alternativ sponsorer. Här behöver vi er hjälp!
- Trivselgrupp
En grupp föräldrar som i samband med cup kan fixa med mat och andra vid andra tillfällen kan hålla i aktiviteter.
- Ett eller två lag i serie?
Då vi är 16st i laget och nästa säsong kommer 10st kallas till match så blir vi lite för många spelare för ett 7-manna lag. Därför kommer varje spelare behöva stå över flera matcher. Alternativet är att dela laget och ställa upp i två serier. Detta kräver samarbete med F15, alternativt F13. Det finns fördelar och nackdelar med både alternativen.
Väl mött!
/Ledarna
Sammandrag, lördag den 13 september
7 sep, 21:31 0 kommentarer
Hej!
Nu på lördag den 13 september arrangerar vi sammandrag hemma på IP. Den här gången står vi värd för fyra matcher:
11.00: Kungsnäs FC F15 – Heffnersklubbansk BK
Matfors IF – IFK Timrå Vit
12.30: Alnö IF 2 – Sidsjö-Böle IF Grön
Söråkers FF – Selånger SK Blå
Som vanligt hjälps vi åt att bemanna de arbetspass sammandraget innebär.
Kiosk
Kl. 10.30 – 12.15: Elsa E, Amanda
Kl. 12.15 – matcherna är slut: Ylva, Bonnie
Ni brygger kaffe, grillar toast och säljer fika i kiosken. Ni ser också till så att det är snyggt och städat på toaletter, i omklädningsrum och runt planerna innan vi lämnar IP.
Matchvärdar
11.00-matcherna: Isabella, Lumi
12.30-matcherna: Wera, Linda
Ni välkomnar gästande lag och visar var det finns toalett/omklädningsrum. Hämtar bollar under matchen. Samlar in bollar och plockar undan koner när matcherna är slut.
OBS! Föreningen och förbundet uppmanar ledare och matchvärdar att vara extra uppmärksamma om domarna får klagomål eller otrevliga kommentarer från spelare, ledare eller andra personer runt planen - här gäller nolltolerans!
Långpannekaka
Lämnas in till kiosken ca kl. 10.30: Siri, Lilly Frisk
Ni bakar varsin långpannekaka eller liknande.
Toastlängd
Lämnas in till kiosken ca kl. 10.30: Elsa V, Meja
Köp en toastlängd, bred med smör, lägg på skinka/kalkon och ost och sätt ihop två och två.
Byt med varandra om det behövs. Har ni frågor så hör av er till Erika, tel. 070-5783835.
Dags för Härnö Fotbollsfest
20 aug, 09:47 0 kommentarer
Det är dags för Härnö Fotbollsfest. Nedan följer hålltider för helgen samt praktiskt info och en packlista som kan vara bra att ha. Hör av er till någon av ledarna vid frågor.
Länk till de olika planområdena hittar ni här:
https://harnofotbollsfest.cups.nu/spelomraden
Vi sover på Hedda Wisingskola, Gånsviksvägen 2 Härnösand. Vi delar lokalen med flickor 12/13 men kommer ha ett eget klassrum att sova i. På skolan äter vi frukost och kvällsfika. Vi har beslutat att det är förbud för godis, snacks och läsk tills efter sista matchen för dagen. Prata med era tjejer om detta. Klockan 22:00 ska det vara tyst i lokalen.
Till och från match ser vi gärna att föräldrar hjälper till att skjutsa. Vid lunch och middag får vi försöka lösa det genom att samåka med de bilar som finns.
Fredag 22/8
Samling på Hedda Wisingskolan 18:00. Vi hjälps åt att städa ur klassrummet och gör klart med liggunderlag, sovsäckar m.m.
Samling 19:30 (start 20:00) på Myrans IP, plan Kaffepunkten 3.
Efter matchen åker vi tillbaka till skolan för kvällsfika och dusch. Det kommer finnas 3 separata duschar. Ett av 12/13 lagen match samtidigt så vi får försöka organisera oss och kvällsfika och duscha i omgångar.
Lördag 23/8
Väckning och frukost 7:30. Sen fri aktivitet.
Lunch 11:15 på Högslätten. Efter maten åker vi direkt för att samlas inför match.
Samling för match 12:30 (start 13:00) på Myrans IP, plan Kaffepunkten 1.
Efter matchen åker vi tillbaka till skolan. Respektive tjej ansvarar för sitt eget mellanmål.
Middag 15:45 på Högslätten. Efter maten åker vi direkt för att samlas inför match.
Samling för match 16:40 (start 17:10) på Myrans IP, plan Kaffepunkten 1
Efter matchen åker vi tillbaka till skolan för att snabbt byta skor och ta på sig överdragskläder för och sen promenera ner till Härnösands gymnasium där vi samlas inför att delta i paraden.
18:30 Parad mot torget
19:00-20:00 Invigning på torget konsert med Grannen Måns. Även föräldrar och syskon är välkomna att delta.
Efter invigningen tar vi oss tillbaka till skolan för kvällfika.
Söndag 24/8
Väckning och frukost 06:30.
Samling för match 08:20 (start 08:50) på Högslätten, plan Cramo 3
Efter matchen åker vi tillbaka till skolan och plockar ihop våra saker. Alla hjälps åt att städa och återställa.
Lunch 11:15 på Högslätten
Samling för match 12:30 (start 13:00) på Kristinaplan, plan Edmo lift 2.
Efter matchen har vi prisutdelning och avslutar cupen.
Packning
Luftmadrass
Täcke/sovsäck
Kudde
Handduk
Ombyte, inkl underkläder och strumpor
Tandborste och tandkräm
Hårborste och hårsnoddar
Ev. övriga toalettartiklar
Pyjamas
Inneskor
Överdragskläder efter väder
Extra skor och/eller tofflor
Mobiltelefon
Laddare
Mellanmål
Ev. lite godis/snacks/dricka (får ätas efter sista matchen för dagen)
Fotbollsskor
Benskydd
Fotbollsstrumpor (2 par)
Matchshorts
Matchtröjor röd/svart och svart
Överdragströja
Keps (gäller målvakter)
Galge (till matchkläder)
Ej tillåtet
Dator och Ipad
Energidryck
Välkommen till en härlig fotbollshelg tillsammans!
Restaurangchansen & Sportlotten
18 aug, 23:18 3 kommentarer
RC
Även i år kommer vi att sälja restaurangchansen i föreningen. Det finns singel app som gäller för en person den kostar 300kr eller familj app som gäller för 4st den kostar 450kr och dom gäller i alla städer där RC finns, vilket innebär att ni kan sälja på distans till släkt och vänner. Det gäller även i år att man kan friköpa sig från att sälja. Men då betalar man föreningens förtjänst på 50% av summan på två appar, men får inga appar.
Meddela mig senast ons 20/8 hur många ni vill ha alt köpa er fri.
Messenger el sms:
Sofie Holmström 0702401347
Sportlotten
Höstens fördelning blir, som tidigare:
spelare utan syskon = 5 lotter
spelare med 1 syskon = 4+4
spelare med 2 eller fler syskon = 4+4+0+0 osv.
Mvh Sofie
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Sön 7/12
13:30-15:00 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Ons 10/12
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Sön 14/12
13:30-15:00 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Ons 17/12
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Sön 21/12
13:30-15:00 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Ons 7/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Sön 11/1
13:30-15:00 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Ons 14/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Sön 18/1
13:30-15:00 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
|
Ons 21/1
18:00-19:15 |
Träning
Fotbollshallen, Timrå |
