Dela nyhet
Futsalsäsongen drar igång
11 nov, 11:55 0 kommentarer
Inomhusträningarna har dragit igång och nu är det dags att planera för futsal! En ny spelform vi inte testat förut. Spelschemat med tider för varje tillfälle ligger redan i Svenska Lag, men även sammanfattat längre ned.
Till varje sammandrag siktar vi på att åka med 9 spelare. Vi kallar alla i Svenska Lag. Vi får se om det slutar med att vi får jaga spelare eller göra ett urval.
Lör 13 dec spelar vi hemma på Mora Gymnasiutoch ska då dela på arrangörsskapet tillsammans med IFK Mora. Det är inte särskilt komplicerat. Läs ännu längre ned hur det går till.
Spelschema
Sön 16 nov, Lugnet sporthall C
10:30 Öna SK - Ludvika FK
13:30 Slätta SK - Öna SK
Lör 13 dec, Mora Gymnasium (Öna SK + IFK Mora arrangerar)
11:00 Samling (ta fram mål, bänkar, ev kiosk?)
12:15 Öna SK - IFK Mora FK
14:05 Öna SK - Bullermyrens IK
18:30 Sista match slut
Sön 21 dec, Skönviks sporthall, Säter
12:30 Öna SK - Ludvika FK
15:30 Slätta SK - Öna SK
Sön 11 jan, Skönviks sporthall, Säter
12:30 Öna SK - Säters IF FK
15:30 Djurmo sifferbo - Öna SK
(Öna + Djurmo Sifferbo spelar sista matchen och stänger hallen)
Lör 31 jan, Ludvika sporthall, Krafthallen
10:10 IFK Mora FK - Öna SK
12:00 Öna SK - Bullemyrens IK
Sön 22 feb, Paradishallen, Borlänge
12:30 Öna SK - Säters IF FK
15:30 Djurmo sifferbo - Öna SK
Arrangör av sammandrag
Nedanstående ansvarsfördelning gäller mellan Dalarnas Fotbollsförbund, värdföreningen och deltagande lag.
Dalarnas Fotbollsförbund står för
• Informera om hur lagen anmäler sig till sammandragen.
• Ta emot och administrera anmälan från lagen.
• Boka sporthallar till sammandragen.
• Lägga spelschema för sammandragen.
• Marknadsföra sammandragen på dalafotboll.nu.
• Tillsätta domare till sammandragen.
• Utse värdföreningar samt informera om dess ansvar och skyldigheter.
Värdföreningen (arrangören) ansvarar för
• Ha dialog med DFF och kommunen/hyresvärden om ansvar för kod/nyckel/tagg.
• Öppna och stänga hallen.
• Vara inläst på anläggningens regler och att dessa efterföljs.
• Ta fram mål och avbytarbänkar inför sammandraget.
• Plocka undan mål och avbytarbänkar efter sammandraget.
• Frivilligt att erbjuda kiosk där alla intäkter av försäljningen tillfaller värdföreningen.
• Skicka ut inbjudan till ALLA deltagande lag med information om sammandraget - parkering, omklädningsrum, kiosk och toaletter. Kontaktuppgifter hittas i Fogis eller på dalafotboll.nu.
• Inte ta ut några avgifter för anmälan eller entré kopplat till sammandraget.
Deltagande lag ansvarar för
• Vara inlästa på regler och förutsättningar för sammandraget.
• Ta med egna bollar (futsalbollar storlek 4) till uppvärmningen.
• Plocka undan ALLT skräp efter sig och laget.
• Sprida glädje under sammandraget och ge spelare, motståndarlag och föräldrar en positiv upplevelse. Spelare, ledare, domare och publik skall vilja komma tillbaka och spelarna skall tycka att futsal är kul.
Kommentarer