Välkommen till Öna SK pojkar födda 2012
Prisutdelning efter Pepes Cup, sön 19 juni 2022.
| Lag | M | P |
|---|---|---|
|
|
2 | 6 |
|
|
2 | 3 |
|
|
2 | 3 |
|
|
2 | 3 |
|
|
2 | 3 |
|
|
2 | 3 |
|
|
2 | 0 |
| Lag | M | P |
|---|---|---|
|
|
14 | 36 |
|
|
14 | 34 |
|
|
14 | 26 |
|
|
14 | 16 |
|
|
14 | 15 |
|
|
13 | 13 |
|
|
13 | 11 |
|
|
14 | 10 |
|
|
0 | 0 |
| Lag | M | P |
|---|---|---|
|
|
10 | 25 |
|
|
9 | 18 |
|
|
9 | 14 |
|
|
9 | 10 |
|
|
9 | 8 |
|
|
10 | 5 |
|
|
0 | 0 |
Tack för bidrag via Gräsroten (Svenska Spel)
6 nov
Öna IP i fint skick inför vintervilan
12 okt
Farmarlagsamarbetet med Färnäs damlag framgångsrikt
1 okt
Erbjudande från Vasaloppet och Madshus
1 okt
Vi är anslutna till Fritidskortet
22 sep
Samarbetsklubbar för en fotbollshall i Mora
20 sep
Vasaloppets sommarvecka avlöpte strålande
8 sep
Deltagarrekord under MT-cup
6 sep
Fotbollslek drar igång igen i september
1 sep
Trygg Fotboll och registerutdrag
29 aug
Öna SK-dagen 2025, en premiärsuccé
27 aug
Rallarbollen, en effektiv cup
17 aug
Funktionärsinfo inför sommarveckan
7 aug
Gothia cup
20 jul
11 nov, 11:55 0 kommentarer
Inomhusträningarna har dragit igång och nu är det dags att planera för futsal! En ny spelform vi inte testat förut. Spelschemat med tider för varje tillfälle ligger redan i Svenska Lag, men även sammanfattat längre ned.
Till varje sammandrag siktar vi på att åka med 9 spelare. Vi kallar alla i Svenska Lag. Vi får se om det slutar med att vi får jaga spelare eller göra ett urval.
Lör 13 dec spelar vi hemma på Mora Gymnasiutoch ska då dela på arrangörsskapet tillsammans med IFK Mora. Det är inte särskilt komplicerat. Läs ännu längre ned hur det går till.
Spelschema
Sön 16 nov, Lugnet sporthall C
10:30 Öna SK - Ludvika FK
13:30 Slätta SK - Öna SK
Lör 13 dec, Mora Gymnasium (Öna SK + IFK Mora arrangerar)
11:00 Samling (ta fram mål, bänkar, ev kiosk?)
12:15 Öna SK - IFK Mora FK
14:05 Öna SK - Bullermyrens IK
18:30 Sista match slut
Sön 21 dec, Skönviks sporthall, Säter
12:30 Öna SK - Ludvika FK
15:30 Slätta SK - Öna SK
Sön 11 jan, Skönviks sporthall, Säter
12:30 Öna SK - Säters IF FK
15:30 Djurmo sifferbo - Öna SK
(Öna + Djurmo Sifferbo spelar sista matchen och stänger hallen)
Lör 31 jan, Ludvika sporthall, Krafthallen
10:10 IFK Mora FK - Öna SK
12:00 Öna SK - Bullemyrens IK
Sön 22 feb, Paradishallen, Borlänge
12:30 Öna SK - Säters IF FK
15:30 Djurmo sifferbo - Öna SK
Arrangör av sammandrag
Nedanstående ansvarsfördelning gäller mellan Dalarnas Fotbollsförbund, värdföreningen och deltagande lag.
Dalarnas Fotbollsförbund står för
• Informera om hur lagen anmäler sig till sammandragen.
• Ta emot och administrera anmälan från lagen.
• Boka sporthallar till sammandragen.
• Lägga spelschema för sammandragen.
• Marknadsföra sammandragen på dalafotboll.nu.
• Tillsätta domare till sammandragen.
• Utse värdföreningar samt informera om dess ansvar och skyldigheter.
Värdföreningen (arrangören) ansvarar för
• Ha dialog med DFF och kommunen/hyresvärden om ansvar för kod/nyckel/tagg.
• Öppna och stänga hallen.
• Vara inläst på anläggningens regler och att dessa efterföljs.
• Ta fram mål och avbytarbänkar inför sammandraget.
• Plocka undan mål och avbytarbänkar efter sammandraget.
• Frivilligt att erbjuda kiosk där alla intäkter av försäljningen tillfaller värdföreningen.
• Skicka ut inbjudan till ALLA deltagande lag med information om sammandraget - parkering, omklädningsrum, kiosk och toaletter. Kontaktuppgifter hittas i Fogis eller på dalafotboll.nu.
• Inte ta ut några avgifter för anmälan eller entré kopplat till sammandraget.
Deltagande lag ansvarar för
• Vara inlästa på regler och förutsättningar för sammandraget.
• Ta med egna bollar (futsalbollar storlek 4) till uppvärmningen.
• Plocka undan ALLT skräp efter sig och laget.
• Sprida glädje under sammandraget och ge spelare, motståndarlag och föräldrar en positiv upplevelse. Spelare, ledare, domare och publik skall vilja komma tillbaka och spelarna skall tycka att futsal är kul.
12 sep, 09:09 0 kommentarer
Ända in i kaklet
Fortfarande många spännande bataljer återstår av säsongen och laget har ett tight matchschema framöver. Vi vet att killarna tycker detta är roligast! Det gäller att vi håller igång träningen också, även fast flera andra idrotter dragit igång. Det kan vara både kul och kämpigt i denna överlappsperiod. Sista matchen sön 21 sept (lör 27 sept för 11:orna).
Aktiviteter
Vi kommer kalla till ett föräldramöte så vi kan snacka nästa säsong och planering för Gothia Cup redan nu. En avslutningsaktivitet blir det för killarna också. Och förstås en föräldramatch! Grabbarna är sugna på att spöa skiten ur oss säger dom, låter vi dem göra det..?!
Utomhusträningar
Från oktober går vi ned till en träning i veckan. Vi kör utomhus så länge det är möjligt. Först Öna IP, sen Prästholmen. Vi för diskussioner med våra kompisklubbar Färnäs och IFK Mora och planerar att samträna något även i vinter. För att få större grupp och fler träningstillfällen per vecka för de som vill.
Inomhus
Vi har en stående inomhustid onsdagar kl 17-18 på Morkarlbyhöjden. Vi har inte bestämt när vi ska börja nyttja den. Denna vinter är vi dessutom anmälda till Futsalserie! Den pågår november till februari, med sammandrag där man spelar 2-3 matcher per tillfälle. Vi antar att vi också ska arrangera ett sådant sammandrag. Mer info kommer från Dalarnas FF i oktober.
23 jul, 22:51 0 kommentarer
Information om Rallarbollen, som kommer att fyllas på allteftersom.
Plats
Testebovallen (Gräsplaner), Strömsbro, Norra Gävle. (Sanatorievägen 1)
Datum
3-4 augusti
Matcher
Söndag: Gruppspel 3st matcher. Kl. 11.00, 15.00 & 19.00
Måndag: Slutspel 3-4st matcher. Kl. 08.00-20.10 (Alla går vidare till slutspel.)
Spelform
9 mot 9 med resultat. 2x20min.
Laguppställningar
Inför varje match presenteras alla spelande lag med spelarnas namn och gärna nummer.
Boende
3-4/8 i stor sal i Fritidsgården Vävaren, Storgatan 9-11, Strömsbro. Boendet ligger ca 15 minuters promenad från spelplatsen. Salen är stor så det är inga begränsningar på madrasstorlek.
Nötförbud gäller!
Grovstädning av boende ska ske innan avresa.
Incheckning
Incheckning på boendet Vävaren sker kl 13.
Alltså efter första matchen kl.11, dusch och lunch ca kl. 12.30.
Skulle det bli lite tidigare än kl.13 skriver jag det i Facebook-gruppen!
Efter lunchen hjälps vi gärna åt med att se till att alla barn får plats i bilar dit tack.
Mat
All mat äts på övervåningen inne i sporthallen, Testebovallen. (Enbart för laget)
Frukost ingår i boendepriset, Lunch & Middag är beställt via arrangör.
Frukost: kl. 07.00-10.00
Lunch: ca kl. 10.30-14.00
Middag: ca kl. 16.30-20.00
Matsedel
Söndag
Lunch: Kycklingnuggets med ris (bokat kl. 12.30)
Middag: Pasta med köttfärssås (bokat kl.16.30)
Måndag
Lunch: Falukorv med stuvade makaroner
Middag: Köttbullar med potatismos
Grillen säljer
Kaffe, Läsk, Mineralvatten, Hamburgare med bröd, Korv med bröd
Kiosken säljer
Kaffe, Läsk, Mineralvatten, Hembakat bröd, Toast, Sallad, Frukt, Kulglass, Chokladbollar, Kexchoklad..
De tar kontanter och swish! Ej kort.
Omklädningsrum
Det finns 12 omklädningsrum. Sporthallens omklädningsrum används av flicklagen och gamla byggnadens omklädningsrum används av pojklagen. Duscha gör man i omklädningsrummen.
Ledarrum
På övervåningen vid sporthallen bredvid matserveringen finns ledarrummet.
Där kan ledare träffas, analysera, prata, träffa kollegor, ta andningspaus, umgås, diskutera. Där serveras gratis kaffe, kakor och mineralvatten till alla ledare.
Toaletter
Finns toaletter i varje omklädningsrum + en toalett längst ner i korridoren vid sporthallen där flicklagen byter om. Finns tre toaletter uppe på övervåningen i sporthallen där lunch, middag och ledarrum finns. Finns också en toalett på utsidan mellan A-plan och B-plan och en toalett inne i korridoren där pojkarna byter om.
Information/Tävlingsledning
Finns vid det stora tältet vid Plan 2(9 mot 9) och Plan 4(7 mot 7) där finns tävlingsledning, domare, domaransvarig och där hämtas matkuponger. Där anslås spelschema och resultat skrivs upp.
Om ni har frågor / funderingar / synpunkter ta kontakt med Tomas Eriksson 076-816 61 11
Domarna
Domarna kommer från hela Gävle och olika föreningar. Dom är duktiga, ansvarsfulla och vill göra rätt. Dom är dock unga så tänk på det.
Dom finns i ett tält bredvid sekretariatet. Ge gärna konstruktiv kritik och beröm.
Vid cupens slut
Efter avslutad cup ska alla lag i åldern 13 & yngre komma till avslutningsområdet på spelplats Strömsbro (Testebovallen). Där tilldelas alla i laget (ledare & spelare) medalj för en väl genomförd cup. Alla är vinnare!
Parkering
Begränsad med parkering runt spelplatsen, Testebovallen.
Övriga parkeringar som de hänvisar till:
- Sanatorievägen 9
- På andra sidan vägen än Kooperativet Kardborren, Hillevägen 39
- Gamla Siemens, Hillevägen 11
- Strömsbro skola, Magasinsgatan 30
- Gamla ICA, Strömsbro, Fröken Bergstens väg
- Hälsocentralen (Får INTE användas vardagar, endast helger!! OBS)
Parkering vid vägarna är på egen risk då det finns risk att få parkeringsböter. (Har inte hänt hittills men kan hända om vi har otur.)
Längre upp på Sanatorievägen finns ett ålderdomshem. Vägarna får inte blockeras av parkerade bilar så att inga utryckningsfordon inte kan komma fram.
Bästis och Snällis Hoppland med sommarskoj
Det kommer finnas ett stort hoppland utomhus där alla barn 0-8 år får hoppa av en kostnad av 100 kr per dag och barn. (Swish eller kontant). Betalar in och får en stämpel. Kan därefter gå ut och in under dagen hur som helst. Öppet 10.00-17.00.
Bästis och Snällis kommer att ha gratis ansiktsmålning där alla kan få sina ansikten målade med vattenlöslig färg.
Skjuta-mål-tävling
Varje dag kommer det vara en tävling där man skjuter mål genom hål och samlar poäng.
Varje dag kan man skjuta 10 gånger / person. Man samlar poäng och mest poäng vinner presentkort på Intersport. Helt gratis att delta.
Det finns alltid tre klasser: 1)Flickor 2)Pojkar 3)Ledare
Det delas alltid ut guld, silver, brons i varje klass.
När spelare tävlar så måste man ha på sig sin matchtröja. Ange namn och lag.
Vid frågor hör av er till mig 😊 // Sophia Hedestad, 0707-407060
PACKNINGSLISTA
Kom ihåg att märka sakerna/kläderna med namn då dom lätt kan blandas ihop! 🙂
Luftmadrass/annat underlag valfri bredd
Ev. pump till luftmadrass
Sovsäck eller täcke
Kudde
Sängkläder
Sovkläder
Fotbollsskor
Benskydd
Matchstrumpor (de gula)
Matchshorts
Matchtröja (gul)
GAMLA blå träningströjan
(Ta även med den nya blå träningströjan om ni har en)
Träningsoverall
Keps
Vattenflaska
Ryggsäck/väska att förvara tex ombyte i
Ombyten av ”vanliga” kläder
Vardagsskor
(Tofflor)
Regnställ
Badkläder
Handduk
Hygienartiklar
Solkräm
Egna mediciner
Mobil
Laddare
Hörlurar
Meddela mig gärna om ert barn ska sova någon annanstans än med laget
24 jun, 15:09 0 kommentarer
I detta inlägg kommer ni framöver hitta all kommunikation gällande Storsjöcupen. Jag kommer uppdatera inlägget löpande. Förhoppningsvis blir det lättare att hitta information på det viset, istället för att scrolla upp och ner i FB-flödet.
14 jun, 20:17 0 kommentarer
Kortfattat: Vi vill att killarna kommer på träningen även om de är slitna eller har ont. Vi sätter upp individuell träning för dem. Det är gynnsamt för snabbare återhämtning och teamkulturen.
Killarna utvecklas mycket både i kropp och huvud nu. Vissa känner sig trötta och slitna, vilket både kan komma från fotbollen eller annat. Vi ledare vill att varje träning ska vara ett tillfälle för att
För att ta oss an detta fick vi torsdags besök av alpina damlandslagets fysioterapeut Towe Söderlund. Hon berättade för oss vikten av styrketräning och stretching både för att bli snabbare och hålla bättre. Även kallat knäkontroll. Towe berättade att: är man frisk för att gå i skolan, är det gynnsamt att att komma på träningen och köra anpassad rehab (utom vid exeptionella förhållanden). Det gör att du återhämtar snabbare och inte tappar på det som friskt. Vi kan sätta upp individuell träning för den personen och köra styrka, kondition, knäkontroll, bollteknik, mm - beroende på åkomma. Barnen är helt enkelt för gamla för att endast vila sig i form genom att sitta hemma.
Exempel från i år är Isaac och Olle som deltar trots bruten arm och gör de övningar som är lämpliga. I torsdags hade Milo ont i en tå, så han skippade tvålagsspel på slutet och de tre körde teknikövningar istället.
Towe lärde oss en del övningar, som vi från och med nu kommer starta varje träning med.
I slutet av träning och efter match kommer vi ha denna rutin
Hoppas vi kan få hjälp av er vårdnadshavare med denna nya rutin. Vi är övertygade att den kommer gör stor skillnad både för individ och lag! Har ni några frågor är det bara att ringa för att surra.
|
Ons 10/12
17:00-18:15 |
Inomhusträning
Morkarlbyhöjden idrottshall |
|
Lör 13/12
11:00-19:00 |
Futsal sammandrag 2 (Vi arrangerar)
Mora gymnasium |
|
Lör 13/12
12:15-13:00 |
Match mot IFK Mora FK
Mora gymnasium Idrottshall |
|
Lör 13/12
14:05-14:50 |
Match mot Bullermyrens IK
Mora gymnasium Idrottshall |
|
Ons 17/12
17:00-18:15 |
Inomhusträning
Morkarlbyhöjden idrottshall |
|
Sön 21/12
11:30-16:15 |
Futsal sammandrag 3
Skönviks sporthall (Säter) |
|
Sön 21/12
12:30-13:15 |
Match mot Ludvika FK
Skönvikshallen |
|
Sön 21/12
15:30-16:15 |
Match mot Slätta SK Futsal
Skönvikshallen |
|
Ons 7/1
17:00-18:15 |
Inomhusträning
Morkarlbyhöjden idrottshall |
|
Sön 11/1
11:30-16:15 |
Futsal sammandrag 4
Skönviks sporthall (Säter) |