Lördagsträningar vinter 2022/2023

Träningen startar 10.00
Vecka / Område / Ansvarig
Vecka 45 / Röd / (Tisardagen) (Styrelsen)
Vecka 46 / Grön / Lilian F & Daniel F + Britt-Marie F
Vecka 47 / Blå / Emil N & Rebecka N + Mats N
Vecka 48 / Röd / Fam Jan Sjödin
Vecka 49 / Grön / Christoffer S + Magnus P & Noel H (Skinkloppet)
Vecka 50 / Blå / Ellinor T + Fam Ryno
Vecka 51 / Röd / Egen träning
Vecka 52 / Grön / Egen träning
Vecka 01 / Röd / Fam Peter Sjödin + Moa P
Vecka 02 / Grön / Fam Janegren + Christoffer A
Vecka 03 / Blå / Fam Pihel
Vecka 04 / Röd / Fam Hallmén + Moa A
Vecka 05 / Grön / Emil L & Dan L + Fam. Wall
Vecka 06 / Blå / Johan A, Lovisa P + Nils A
Vecka 07 / Röd / Fam Yngström + Filip & Johanna
Vecka 08 / Grön / Fam Hallor + Adam A
Vecka 09 / Blå / Valter P & Jonas P + Fam Fleischmann
Vecka 10 / Röd / Josefin T + Fam Hjärtsjö
Vecka 11 / Grön / OL-skytteläger för alla
Som medlem kan du komma åt kartfilerna via hemsidan, du gör såhär:
Logga in -> Klicka på kugghjulet -> Dokument -> Orienteringskartor -> Klubbstugan
Områden:
Det område som står är det område man skall lägga träningen i. Här finns en karta över områdena, observera att områdena är uppdaterade inför 2022/2023.
Instruktioner till ansvarig:
Om det tilldelade datumet inte funkar, byt med någon annan.
Lägg ut en nyhet på klubbens hemsida eller skriv ett inlägg på klubbens sida på facebook några dagar innan träningen för att ta reda på hur mycket soppa och hur många kartor som behöver skrivas ut.
Lägg en långdistansbana på ca 15 km med möjligt för avkortning, gärna ca 10 km och ca 5 km. Banorna kan du tex lägga i programmet Purple-pen som du kan ladda ner gratis på denna sida http://purple-pen.org/.
En kontroll som alla banor passerar ska innehålla varm saft som tillsammans med muggar ska körs ut och hämtas efter träningen.
Skriv ut kartor på datorn i klubbstugan och lägg banorna i hallen.
Laga en enkel lunch (exempelvis soppa) som serveras mellan 11.30-13.00.
Städa undan i köket, torka borden och gör rent diskmaskinen.
Kontrollera om klubbstugan är uthyrd på eftermiddagen samma dag (bokning redovisas i almanacka i hallen). Om klubbstugan är uthyrd se till att golv i storstugan och hallen är dammsugna och att toaletter är rena så att det är rent och snyggt innan de som hyrt stugan anländer kl 14.00.
Vid frågor kontakta Johan Aronsson.
/ Tränings- och tävlingskommittén