För att Nyköpings konståkningsförening (NKF) ska fortsätta utvecklas som förening och bedriva professionell konståkning behöver vi hjälpas åt. Genom att lämna synpunkter, klagomål och utvecklingsförslag till styrelsen så ges en inblick av medlemmars, tränares, föräldrars och intressenters upplevelser när denne vistas hos NKF.
Alla Ärenden, klagomål, synpunkter och utvecklingsförslag ska skriftligen mejlas in till styrelse.nkf@gmail.com. Inom 48 timmar kommer ni få en bekräftelse på att mejlet inkommit och att ditt ärende/fråga har börjats hanteras. Alla ärenden kommer att få ett ärendenummer enligt logiken: År-ärende i ordning, exempel: 202501. Detta blir referensen som ska användas vid kommunikation i och om ärendet. Vårt mål är att samtliga inkomna ärenden ska hanteras systematisk och på ett likvärdigt sätt och detta börjar vid registreringen.
Mejlen och hanteringen av inkomna klagomål/synpunkter/ärenden etc. hanteras av två personer utsedda av styrelsen. Styrelsens mål är att hinna utreda och hantera ärenden inom 1 månad från inkommit mejl. Styrelsen kommer i vissa fall behöva prioritera vissa ärenden snabbare än andra och svar kan därför dröja. 1 månads ärende tid är ett mål och ingen garanti. Upplever uppgiftslämnaren att ärendet är mer akut så markeras detta med (Akut) som rubrik/ämne i mejlet. All skriftlig kommunikation om komplettering i ärendet samt hanteringen av inkomna synpunkter/klagomål etc ska ske via styrelsen.nkf@gmail.com.
Blankett för ifyllnad finnes nedan, och den går att fylla i direkt online för att sedan sparas ner och bifoga i ett mejl till ovan nämnda mailadress. Alternativt så skriver man ut och lämnar in fysiskt, alternativt skannar in den och mejlar in.