Dela nyhet
Jourlag till damernas match nu på lördag 4/10!
28 sep, 21:15 0 kommentarer
JOURLAG till damernas match nu på lördag 4/10 i Arenan! Matchstart 16.00, kom 1 timme före matchstart!
Alice I
Alicia
Angelica
Edith
Emma
Hedvig
Malva
Som vanligt när man inte kan så ordnar man ersättare själv 😊
Lägger upp samma info på lagets hemsida + info rutiner som jourlag
Rutiner vid DAM – DIV 1
Arbetsuppgifter innan matchen
Kom 1 timme för matchstart. Alla samlas vid kiosken för genomgång av kiosk/- tävlingsansvariga.
o Minst 2st till kiosken
o Minst 1st till Entré
o Minst 2st till Reklam
o 2st golvtorkare (finnas på plats 15 min innan matchstart)
- Kiosken
o Öppna och bemanna kiosken
▪ Nyckel till kiosken tar tävlingsledare fram
▪ Se dokument för ”öppning av kiosk”
- Reklam
o Ställa ut golvreklam (alla staket ska fram, får stå på kortsidorna vid målen)
▪ Finns i uteförrådet
o Hängande vepor
▪ Hängs i skenorna som kan hissas ner från taket. Vev finns hos arenapersonalen.
o Golvreklam
▪ Klistra dit mittcirkel
- Entré (tävlingsledare hjälper till med framplock av skyltar och kassa)
o Ta fram och sätta upp swish-skyltar med entrépriser
o Hämta kassan
o Stå i dörröppningen ovanför trappen och ta betalt av besökare.
▪ Frikort finns i Svenskalag-appen (för spelare och ledare).
Arbetsuppgifter under matchen
- Bemanna kiosken
- Bemanna entrén fram till 15 min in i första halvlek.
- 2st golvtorkare
Arbetsuppgifter efter matchen
- Städning av läktare
o Sopa alla läktar och plocka upp skräp. Skura/torka upp om någon spillt tex dryck. - Plocka undan och städa kiosken (om det inte ska spelas matcher efter)
o Plocka in alla varor i rätt förråd/skåp. Även dryck från kylen.
o Torka av alla bänkytor, Skura golvet vid behov, Diska använda tillbehör, Töm papperskorgar, töm kaffetermosar och korvkärl (Ställ in korvkärl + toastmaskin i LIF förrådet)
o Kolla dokument ”stängning av kiosk”
- Byte av påsar i papperskorgar längs väggarna på läktaren
- Gå ut med alla sopor till containern på baksidan När städningen är klar återsamling innan hemgång
Övrigt som kan behöva bemannas
Ballonger Tröjutdelning Försäljning av souvenirer… …och en hel del annat roligt!
Kommentarer