Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
14 jun, 22:35 0 kommentarer
Efter några års uppehåll är Utvecklingsgruppen nu igång igen. Först ut är tjejsidan och deltagarna för årets säsong togs ut i vintras. De bestod av spelare från Ungdom födda 2013 och 2014 som rekommenderats av tränarna och tillika såg sig ha möjlighet till det engagemang som krävs. Därtill togs tre spelare födda 2012 ut från befintliga Tjejteam. Dessa hade spelat flest rundor samt varit mycket tävlingsaktiva under förra året
Deltagarna i Utvecklingsgruppen tjejer ingår i ordinarie Tjejteam. Men i tillägg till aktiviteterna inom Tjejteam så får Utvecklingsgruppen mer tränarhjälp på bana, extra träningsaktiviteter samt koordinerad årsplanering för sitt tävlande.
”Det är kul att se hur motiverade Utvecklingsgruppens spelare är. Typiskt sett räknar vi närmare tio tävlingar per spelare så här långt i år. På och utanför klubben”. Det säger Utvecklingsgruppen tjejers lagledare Lennart Zetterfalk.
”Ett roligt lyft för Tjejteam att inte minst de fyra nya som kommit in och har kunnat gå direkt till Utvecklingsgruppen. Den typen av intag hoppas vi kunna fortsätta även kommande år” säger Linda Asplund som tillsammans med Tuomas Mäki är lagledare för Tjejteam.
Utvecklingsgruppen har en egen sida här på Svenska lag: Lidingö GK - Utvecklingsgruppen
Tankar och sondering kring en utvecklingsgrupp inom Killteam pågår, men inget är i dagsläget bestämt.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer