Dela nyhet
Viktig information om säsongen
10 maj, 20:14 0 kommentarer
Hej
Här är lite samlad information inför säsongen. Nästa vecka siktar vi på att ha en kort information med er föräldrar i samband med träningen på måndag. Då har ni möjlighet att ställa frågor eller prata med oss om ev. funderingar ni har.
Träningar
Vi kommer att träna två dagar i veckan. Vi har ännu inte fått våra fasta träningstider på Kastvallen men vi hoppas att det kommer snart. Tills vidare har vi lite strötider så håll koll i kallelsen på vilken tid och plan vi är på.
Var noga med att svara på kallelsen ja/nej då detta ligger till grund för hur vi lägger upp träningar och hur många tränare vi behöver vara.
Vi har haft snack med barnen vid första träningstillfällena om vad som gäller på träningar. Detta handlar mycket om att visa respekt både mot oss tränare och våra kompisar på planen och att lyssna när tränarna pratar. Med så många i barn i gruppen blir detta otroligt viktigt. Vi har också bestämt att vi kommer sätta barnen vid sidan om planen för att lugna sig om vi ser att det är något barn som förstör för andra eller gör osjysta saker. Händer detta upprepade tillfällen kommer vi att prata med föräldern i fråga. Vi kommer inte ha möjlighet att ha uppsikt över ett barn hela tiden så ser vi att det inte funkar på träningarna kommer man som förälder behöver vara där för att stötta sitt barn.
Vi har glädjen över att fått in Kristoffer och Anna i tränargruppen! Anna kommer att ta ansvar för målvaktsträningen i år. Vi kommer att gå ut med en intresseanmälan snart där ni kan anmäla om ert barn är intresserade av att träna lite mer på att stå i mål.
Matcher
Vi har anmält fyra lag till en serie med minisammandrag. Dessa kommer att spelas varannan helg. Ni kan se alla planerade matcher under ”Kalender”. Våra lag kommer ibland vara på samma ställe men oftast på olika. En kallelse kommer att gå ut två veckor innan sammandraget. Sista svarsdatum kommer att vara 6 dagar innan matcherna.
Därefter kommer vi att göra en lagindelning utefter vilka som svarat ja på kallelsen.
Lagindelning kommer att komma ut ca 4-5 dagar innan sammandrag.
Vi har bestämt att om det är fler än 36 anmälda barn till ett sammandrag så kommer vi att behöva ställa över några barn som hamnar på en reservlista. Vi kommer att ta ut truppen utifrån från vilka barn som har haft träningsnärvaro veckorna innan sammandraget. Anledningen till detta är att barnen ska få så mycket speltid som möjligt när de väl åker på match samt att vi får jämna byten.
Naturligtvis kommer vi att göra så att barnen som hamnar på reservlista får spela nästa sammandrag istället, förutsatt att de har tränat. Vi kommer att ha koll på hur många matcher barnen spelar så att det blir rättvist.
Kom ihop att vi lägger ner mycket tid på att sätta samman lagen så var snälla och byt inte lag med varandra utan att prata med oss tränare. Vi försöker dela jämna lag men vi delar också lag utifrån barnen, vilka som kanske funkar mer eller mindre bra med varandra på träningar osv. Om det blir många byten kan det innebära att det ställer till det för barnen.
Vi kommer inte att ha möjlighet att tillse era önskemål om plats för sammandrag. Har ni ingen möjlighet att skjutsa till matchen så rekommenderar vi att ni tar kontakt med någon annan i det laget och ordnar samåkning.
Vi kommer även att anmäla oss till några enstaka större sammandrag och därmed får vi möjlighet till mer matcher.
Organisationen runt laget
Tack till alla som svarade på enkäten! Vi har fyllt alla poster som behövdes i laget vilket känns jättebra!
Detta är organisationen runt laget iår:
Tränare
- Mikael Muhr
- Jonas Mattsson
- Robert Bergner
- Duong Thach
- Nashwan Sindi
- Anna Andersson
- Kristoffer Sjöberg
Lagledare
- Ida Mangsbo
Kassör
- Maria Halldin
Cafeansvarig
- Johanna Carlsson
Materialare
- Sandra Norlander
Försäljning
- Linda Stigenberg
- Sofie Lundström Johansson
Domaransvarig
- Mattias Holmgren
Aktivitetsgrupp
- Elina Johansson
- Josefine Wadelius
- Linda Stigenberg
- Zanna
- Maria Apel
Kommentarer