Senaste resultat
Nyheter från sektionen
TACK FÖR KRATTDAGEN
17 apr
KRATTDAG
10 apr
Sammanfattning av säsongen 2023
16 nov 2023
Viktig information om säsongen
Igår, 20:14 0 kommentarer
Hej
Här är lite samlad information inför säsongen. Nästa vecka siktar vi på att ha en kort information med er föräldrar i samband med träningen på måndag. Då har ni möjlighet att ställa frågor eller prata med oss om ev. funderingar ni har.
Träningar
Vi kommer att träna två dagar i veckan. Vi har ännu inte fått våra fasta träningstider på Kastvallen men vi hoppas att det kommer snart. Tills vidare har vi lite strötider så håll koll i kallelsen på vilken tid och plan vi är på.
Var noga med att svara på kallelsen ja/nej då detta ligger till grund för hur vi lägger upp träningar och hur många tränare vi behöver vara.
Vi har haft snack med barnen vid första träningstillfällena om vad som gäller på träningar. Detta handlar mycket om att visa respekt både mot oss tränare och våra kompisar på planen och att lyssna när tränarna pratar. Med så många i barn i gruppen blir detta otroligt viktigt. Vi har också bestämt att vi kommer sätta barnen vid sidan om planen för att lugna sig om vi ser att det är något barn som förstör för andra eller gör osjysta saker. Händer detta upprepade tillfällen kommer vi att prata med föräldern i fråga. Vi kommer inte ha möjlighet att ha uppsikt över ett barn hela tiden så ser vi att det inte funkar på träningarna kommer man som förälder behöver vara där för att stötta sitt barn.
Vi har glädjen över att fått in Kristoffer och Anna i tränargruppen! Anna kommer att ta ansvar för målvaktsträningen i år. Vi kommer att gå ut med en intresseanmälan snart där ni kan anmäla om ert barn är intresserade av att träna lite mer på att stå i mål.
Matcher
Vi har anmält fyra lag till en serie med minisammandrag. Dessa kommer att spelas varannan helg. Ni kan se alla planerade matcher under ”Kalender”. Våra lag kommer ibland vara på samma ställe men oftast på olika. En kallelse kommer att gå ut två veckor innan sammandraget. Sista svarsdatum kommer att vara 6 dagar innan matcherna.
Därefter kommer vi att göra en lagindelning utefter vilka som svarat ja på kallelsen.
Lagindelning kommer att komma ut ca 4-5 dagar innan sammandrag.
Vi har bestämt att om det är fler än 36 anmälda barn till ett sammandrag så kommer vi att behöva ställa över några barn som hamnar på en reservlista. Vi kommer att ta ut truppen utifrån från vilka barn som har haft träningsnärvaro veckorna innan sammandraget. Anledningen till detta är att barnen ska få så mycket speltid som möjligt när de väl åker på match samt att vi får jämna byten.
Naturligtvis kommer vi att göra så att barnen som hamnar på reservlista får spela nästa sammandrag istället, förutsatt att de har tränat. Vi kommer att ha koll på hur många matcher barnen spelar så att det blir rättvist.
Kom ihop att vi lägger ner mycket tid på att sätta samman lagen så var snälla och byt inte lag med varandra utan att prata med oss tränare. Vi försöker dela jämna lag men vi delar också lag utifrån barnen, vilka som kanske funkar mer eller mindre bra med varandra på träningar osv. Om det blir många byten kan det innebära att det ställer till det för barnen.
Vi kommer inte att ha möjlighet att tillse era önskemål om plats för sammandrag. Har ni ingen möjlighet att skjutsa till matchen så rekommenderar vi att ni tar kontakt med någon annan i det laget och ordnar samåkning.
Vi kommer även att anmäla oss till några enstaka större sammandrag och därmed får vi möjlighet till mer matcher.
Organisationen runt laget
Tack till alla som svarade på enkäten! Vi har fyllt alla poster som behövdes i laget vilket känns jättebra!
Detta är organisationen runt laget iår:
Tränare
- Mikael Muhr
- Jonas Mattsson
- Robert Bergner
- Duong Thach
- Nashwan Sindi
- Anna Andersson
- Kristoffer Sjöberg
Lagledare
- Ida Mangsbo
Kassör
- Maria Halldin
Cafeansvarig
- Johanna Carlsson
Materialare
- Sandra Norlander
Försäljning
- Linda Stigenberg
- Sofie Lundström Johansson
Domaransvarig
- Mattias Holmgren
Aktivitetsgrupp
- Elina Johansson
- Josefine Wadelius
- Linda Stigenberg
- Zanna
- Maria Apel
Cafévecka v.25
9 maj, 10:15 5 kommentarer
Hej!
Vecka 25 är vår cafévecka iår. Det innebär att vi bemannar caféet på Kastvallen. Café-försäljningen är en del av inkomsten till föreningen och pengarna går till vår ungdomsverksamhet.
Johanna Carlsson är caféansvarig för vårt lag och hon har gjort ett schema. I år bemannar vi caféet med de familjer som inte stod i caféet förra året. Eftersom vi är så många i laget så har vi lyxen att ni bara ha cafétjänst ungefär vartannat år :) Tiderna är ungefärliga och kan komma att förändras något när planschemat är klart. Under "Dokument" på vår lagsida finns lite information om rutiner för caféet. Hör av er om ni är osäkra.
Om det är någon som fått en tid/dag som inte passar ber vi er i första hand att ta kontakt och byta tider med varandra. Om det inte går så kontakta Johanna så ska vi försöka lösa det.
Skriv namn och telefonnummer på den förälder som ska stå i caféet i kommentarerna nedan, eller maila: johannaolsson_90@hotmail.com
Måndag 17/6 |
17.00-18.45 Alwin & Charlie |
18.45-20.30 Murad & Antoni |
|||
Tisdag 18/6 |
17.00-18.45 Love S & Siavosh |
18.45-20.30 Malik & Lukas N |
|||
Onsdag 19/6 |
17.00-19.30 Melker M & Albin LJ |
19.30-22.00 Alexander & Love H |
|||
Torsdag 20/6 |
17.00-19.30 Melwin P & Nils D |
19.30-22.00 Oscar G & Rawad |
|||
Söndag 23/6 |
10.00-12.30 Saimen & Benjamin |
12.30-14.30 Noel & Edvin |
14.30-16.30 Walter & Malte |
16.30-18.30 Liam L & Elmer S |
Laguppställning 12 maj
7 maj, 21:37 5 kommentarer
Hej!
Här kommer laguppställningar och tider inför söndagens matcher.
Samling på plats 30 min innan lagets första match.
Tänk på att meddela någon av ledarna i tid om ert barn blir sjukt så att vi ev. kan kalla in någon reserv.
Nästan alla var ju med på fotograferingen i söndags och har fått med sig sin matchtröja. Tänk på att ni lånar dessa och att de bara används på matcher, inte på träningar eller till skolan osv. Ni ansvarar själva för att tvätta dem och att sedan lämna tillbaka dem i gott skick när säsongen är över.
Obs! Alla som spelar match måste ha betalt medlemsavgift då det innebär att barnen är försäkrade vid spel så se över detta innan söndag!
Nu kör vi! :)
Huge svart (Nashwan/Robert) |
Huge blå (Anna/Kristoffer) |
Huge vit (Micke/Duong) |
Huge röd (Jonas/Daniel) |
Leon W | Noah | Liam L | Malik |
Saimen | Love S | Adrian | Melker |
Elmer |
Elias | Lukas O | Love H |
Mayco | Ludwig K | Axel | Samuel |
Anton | Leon S | Antoni | Nils D |
Matheus | Alwin | Murad | Nils F |
Alfons | Lucas N | Melwin | Nathan |
Siavosh | Viggo | Malcom | Malte |
Allan | Harry | Albin | Liam M |
Moustafa | |||
Reserver:
Walter
Edvin
Matchtider Hille IP
Huge svart 9.15 och 11.15
Huge blå 10.15 och 12.15
Matchtider Åbyvallen, Valbo
Huge vit: 13.00 och 14.00
Huge röd: 15.00 och 16:00
Information om minisammandrag mm
2 maj, 21:48 0 kommentarer
Hej!
Här kommer lite viktig information så läs igenom hela inlägget :)
Nu har kalendern uppdaterats med våra matcher. Det kommer att se lite förvirrande ut med så många matcher varje matchdag men såhär är upplägget:
Vi har anmält 4 lag till minisammandragsserie och vi har minisammandrag ungefär varannan söndag.
Vid varje minisammandrag kommer vi att få spela 2 matcher per lag.
Våra lag kommer att vara på olika platser och spela.
Vi kommer att skicka ut en kallelse till varje minisammandrag. Viktigt att tacka ja eller nej till denna och i god tid.
Om ni tycker att det är svårt att hålla reda på alla kallelser och Mail så kan jag verkligen rekommendera appen ”svenska lag” där man får en väldigt bra överblick över kalendern och aktuella kallelser .
Sista dagen att svara är ca en vecka innan sammandraget. Efter det gör vi lagindelning och går ut med information om den så snart vi kan.
Observera att vi delar lagen så att vi får så jämna lag som möjligt. Vi kommer inte att ha möjlighet att tillse att ni får spela på den plats ni önskar, utan vi kommer att försöka rotera lagen så att det blir ungefär jämnt fördelat med matcher längre bort och lite närmre. Försök att hjälpas åt att samåka om ni inte har möjlighet att skjutsa.
Jag vill även slå ett slag för Ravelliförsäljningen. Tänk på att förtjänsten för allt ni säljer över 500kr går till vårt lag! Förhoppningsvis kan detta bli ett välkommet tillskott i kassan som minskar behovet av flera försäljningar framöver.
Vi ses på lördag och söndag! Glöm inte att ta med mörkblåshorts, fotbollsstrumpor och skor till på söndag!
Vänliga hälsningar!
Lagledningen
Kataloger Ravelli
19 apr, 20:53 0 kommentarer
Hej!
För dem som inte fick med sig kataloger i onsdags så kommer de att finnas på träningen imorgon.
Vi ses där!
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Sön 12/5
00:00-02:00 |
Inst.
Match mot Brynäs IF FK Vit
Åbyvallen |
Sön 12/5
09:00-16:00 |
Minisammandrag
Åbyvallen och Hille IP |
Sön 12/5
09:30-11:30 |
Match mot Strömsbro IF Svart
Hille IP |
Sön 12/5
10:30-12:30 |
Match mot Gefle IF FF Vit
Hille IP |
Sön 12/5
13:00-15:00 |
Match mot Valbo FF Vit
Åbyvallen |
Sön 12/5
13:30-15:30 |
Match mot Strömsbro IF Blå
Hille IP |
Sön 12/5
14:30-16:30 |
Match mot Gefle IF FF Svart
Hille IP |
Sön 12/5
15:00-17:00 |
Match mot Valbo FF Svart
Åbyvallen |
Sön 12/5
16:00-18:00 |
Match mot Gefle IF FF Gul
Åbyvallen |
Mån 13/5
18:00-19:00 |
Träning
Korsnäsplan |