Dela nyhet
Information - Fakturering av Friköpsavgift + Fsg av Extra Bingolotter
Igår, 16:40 0 kommentarer
Medlemsinformation – Fakturering av Friköpsavgift + Försäljning och hantering av Extra Bingolotter
Vi närmar oss nu Julen och därmed även slutet av 2025 och ett antal saker ska hanteras och summeras av 2025, det gäller IFK Wreta Klosters Säljaktivitet på föreningsnivå med Bingolottokalandrar och Bingolotter ifrån Folkspel.
Här kommer därför en information om hur vi som förening kommer att hantera Friköpsavgiften till de aktiva spelare (seniorer) och målsmän till barn och ungdomar som INTE har gjort en beställning i webshopen av vare sig de olika Paketen med lotter och inte heller har valt Friköpsalternativet i webshopen.
Fakturering av Friköpsavgift till de aktiva spelare resp. målsmän till ban och ungdomar som inte har gjort ett val i webshopen kommer att hanteras på följande sätt
Merparten av de ca 340 aktiva spelarna och berörda målsmän som är medlemmar i IFK Wreta Kloster ifrån Fotbollsskola 6 år och upp till våra seniorlag har gjort ett val i webshopen och beställt något av de olika paketen med lotter eller har valt Friköpsalternativet.
Till de aktiva seniorspelare och målsmän till barn och ungdomar som inte har gjort något val i webshopen efter den medlemsinformation som gjordes den 10 oktober om höstens Säljaktiviteten plus 3 påminnelser (21e, 26e och 28e oktober) kommer vi nu att ställa ut en faktura till på en Friköpsavgift på 650 per aktiv spelare.
OBS! Denna hantering är sedan tidigare kommunicerad i den medlemsinformation som är utskickad!
Faktura med Friköpsavgiften kommer att ställas ut via SvenskaLag och mejlas ut till berörda spelare/målmän. Förfallodatum på fakturan är satt till den 19e december och vi ber dig att respektera detta förfallodatum för att slippa extra administration med hantering av påminnelser mm.
Grunden för föreningens hantering av utställandet av de fakturor som avser en Friköpsavgift är att vi har följt upp bruttolistan på de aktiva spelare resp. målsmän till barn och ungdomar som berörs av och ska medverka på säljaktiviteten med en sammanställning av de som har gjort en beställning i webshopen.
OBS! Om det nu av misstag ställs ut en faktura men du har gjort en beställning i webshopen som då är noterad på ett syskon och vi har missat detta i vår uppföljning kontaktar du Jörgen Lööv via mejl på jorgen.loov1966@gmail.com så kommer den felaktigt utställda fakturan att makuleras!
För din kännedom är denna uppföljning gjord via handpåläggning och har vi gjort fel i denna uppföljning ber vi dig som berörs att ha förståelse och överseende med att en faktura felaktigt har ställts ut.
Försäljning och hantering av ”extra Bingolotter”
Föreningen har beställt ett antal extra Bingolottokalendrar och Bingolotter till både Uppesittarkvällen den 23e december och till Nyårsafton.
Dessa extra Bingolottokalendrar och Bingolotter säljs hos ICA Nära Vretahallen och betalas på plats via Swish.
Om du kan sälja ett större antal extra Bingolotter (fler än 5) på din arbetsplats eller via andra kontakter ber vi dig att omgående kontakta Jörgen Lööv på 070 – 623 66 v43 alt. via mejl på jorgen.loov1966@gmail.com så kommer vi överens om hur vi hanterar överlämningen av dessa extra Bingolotter.
Jörgen Lööv (TF säljansvarig 2025) och AnnaMaria Öjert (tillträdande som säljansvarig och sammankallande i säljgruppen)