Dela nyhet
Logistik - Giffcupen
16 apr, 16:13 6 kommentarer
Hej allihop.
Gällande logistiken till Giffcupen ser det nu ut som följer:
-Som tidigare sagts åker vi ledare i en minibuss + 3 bilar.
-Jag har också fått besked av lagledare Stefan Veiström, marknadsansvarige Marcus Svensson och Theodors pappa Thom Orbelius att de kommer att ställa upp och köra till och från Tidaholm. Då har vi totalt 12 st. bilplatser där för våra spelare. Vidare har August mamma Linda Paulin meddelat att hon kan ställa upp att köra OM det behövs. Som jag bedömer det så kan vi behöva alla fyra av dessa bilar med tanke på att vi ska få plats med packning också.
Vi i ledarteamet vill passa på att tacka er som meddelat mig om denna hjälp. Utan dessa insatser kan vi inte åka iväg på cup. Det är den enkla sanningen!
OM det nu är någon som har för avsikt att hjälpa till med skjuts och som ännu inte meddelat detta så gör det så snabbt som möjligt. I så fall kan ju Linda Paulin bli fri från det uppdraget om det ändå är någon som är inställd på det. Använd då gärna kommentarsfältet till denna nyhet så att alla får samma information samtidigt.
-Väl på plats i Tidaholm har Stefan Veiström och Marcus Svensson meddelat att de står till förfogande för att hjälpa till med transport till och från matcher. Även Linda Paulin har sagt att hon kan bistå med denna uppgift OM behov finns. Jag bedömer att det kommer att räcka med två ytterligare bilar för att klara av vårt behov men vi behöver inte helt stänga dörren för en tredje bil. Vi kan diskutera detta de kommande dagarna.
På lördagen behöver lag Blå transporteras med bil till morgonmatchen och laget kommer sedan att vara kvar där och spela även match nr. 2 innan det är dags för transport till förläggningen och lunch. Lag Vit spelar på en anläggning nära vår förläggning och dit är det realistiskt att transportera sig gående.
Till match nr. 3 på lördagen är det ombytta roller då lagen byter spelanläggning. Lag Vit behöver då skjuts till sin match medan Lag Blå kan promenera om det skulle behövas.
Vi vill här rikta ytterligare ett tack till Stefan V. och Markus S. som stöttar med skjuts på detta sätt. Ni har gjort det tidigare och gör det ännu en gång! Tack även till Linda P som meddelat att hon kan stå till förfogande även med denna uppgift. Stort TACK för ert engagemang!!
-Mitt förslag är att samtliga bilar samlas på UCS Arena kl. 16.15 på fredag. Då kan vi i lugn och ro packa in både killar, packning och annan utrustning i våra bilar. Vi siktar på avresa kl. 16.30.
Under morgondagen kommer det mail med lite regler och om packning m.m. Killarna har ju blivit lite äldre och har varit på cup förut så någon packlista i detalj är nog inte nödvändig på samma sätt som tidigare. Men en liten påminnelse om vissa saker kan nog vara bra. :-)
OCH kommentera gärna på denna nyhet om vi vill/kan skjutsa eller om det är något annan ni tänker på.
Snart dags nu! :-)
Ha det gott/
Stefan
Kommentarer
Per Goding 16 apr, 17:42
Jag kan köra bil dit och hem. Kommer till USC fredag. Har iallafall två platser till.
Pernilla Ferraro 16 apr, 18:29
Vid behov kan jag komma till Tidaholm söndag för hjälp med skjuts hem av killarna..
Johan Nyhammar 16 apr, 21:05
Jag kan köra dit och hem om det behövs platser.
Stefan Karlsson 17 apr, 17:42
Hej allihop!
Som det nu ser ut är det fler bilar som åker till och från Tidaholm än vad som framgick av min sammanställning. Här är det ju lämpligt att ni talar med varandra och kommer överens om ett upplägg! 🙂
Peter Paulin 17 apr, 22:48
Räknar vi rätt så bör det gå ihop sig med att tränarna, Stefan V, Marcus, Thom, Per och Johan kör så då räknar Linda med att hon inte behöver köra.
Johan Nyhammar 18 apr, 20:57
Jag kommer till UCS imorgon så att det finns en extrabil om det behövs (Linda behöver således inte köra ). Vid cupen i höstas var det ju lite tight med plats för all packning om jag minns rätt.